مقالاتنسل نهمویژه

بررسی تمامی اطلاعات رسمی و احتمالات بازی Gotham Knights

در این مقاله قصد داریم به تمامی اطلاعات رسمی و احتمالات یعنی فرضیه‌ های عنوان مورد انتظار Gotham Knights بپردازیم و آنها را بررسی کنیم. پس شما را دعوت می‌کنم به مطالعهٔ این مقاله بپردازید و تا انتها همراه ما باشید.
قبل از اینکه به بررسی اطلاعات بازی Gotham Knights بپردازیم، بهتر است بدانید. سازندگان بازی Gotham Knights قبلا سابقه ساخت بازی Batman: Arkham Origins را در کارنامه داشتند اند. این عنوان نمره ی متای 76 را بر روی کنسول PS3 به ثبت رساند و نتوانست موفقیت دیگر بازی های این سری مانند Arkham Asylum و Arkham City را تکرار کند.

برای مشاهده نمرات بازی Batman: Arkham Asylum کلیک کنید.

نمرات بازی Batman: Arkham Asylum در ویوکریتیک

اطلاعات بازی Gotham Knights | معرفی رسمی

اطلاعات بازی Gotham Knights | معرفی رسمی
استودیوی مونترال برادران وارنر (Warner Bros Games Montreal) از بازی Gotham Knights در رویداد DC Fandom 2020 به طور رسمی رونمایی کرد.

استودیو Warner Bros Games Montreal بازی Gotham Knights را سرانجام پس از گمانه زنی ها و شایعات فراوان در رویداد DC Fandom 2020 به صورت رسمی معرفی کرد. استودیو سازنده دو تریلر معرفی و گیم پلی نسخه Pre-Alpha بازی را در این رویداد به نمایش گذاشت.
در ادامه می‌توانید تریلر معرفی و تریلر گیم‌ پلی بازی Gotham Knights را مشاهده و یا دانلود کنید.

اطلاعات بازی Gotham Knights | تریلر معرفی


اطلاعات بازی Gotham Knights | تریلر گیم پلی

در این دو تریلر شامل حضور اعضای Bat Family یعنی : Batgirl ،Robin ،Red Hood و Nightwing هستیم. که بازیکنان قادر به کنترل همه ی آنها خواهند بود. این بازی علاوه بر تک نفره بودن از قابلیت Co-Op آنلاین به صورت دو نفره‌ هم پشتیبانی می کند.

اطلاعات بازی Gotham Knights | وقایع داستان

اطلاعات بازی Gotham Knights | وقایع داستان
بتمن برای هرکدام از اعضای Bat Family، ویدئویی از خود ضبط کرده که در آن خبر مرگ خود را به آنها می دهد. طبق گفته های بتمن کمیسر گوردون هم در هنگام مقابله با تبهکاران کشته شده است. پس از آن چهار شخصیت اصلی بازی در تریلر ها معرفی می شوند.

وقایع داستان بازی Gotham Knights پس از مرگ بتمن رقم می خورد. به طوری که بتمن برای هرکدام از اعضای Bat Family ویدئویی از خود ضبط کرده که در آن خبر مرگ خود را به آنها می دهد. او در ادامه فایل ویدئویی به کمیسر گوردون اشاره می‌کند. او وقتی که در حال دفاع از گاتهام و مبارزه با دشمنانش بوده کشته شده است. پس از آن همان طور که در بخش بالا هم گفتیم چهار شخصیت اصلی بازی یعنی Batgirl ،Robin ،Red Hood و Nightwing در تریلر ها معرفی می شوند.
به‌ گفته تهیه‌ کننده این عنوان فلور مارتی (Fleur Marty) بازی Gotham Knights داستانی کاملا اصیل و منحصر به فرد دارد. این به آن معناست که روایت بازی از روی هیچ کمیکی نوشته نشده و کاملا اورجینال است.

اطلاعات بازی Gotham Knights | شخصیت های اصلی بازی

بهتر است کمی با ابرقهرمان‌های بازی یعنی اعضای Bat Family آشنا شویم. ما در اینجا توضیحاتی کوتاه و مختصر را درباره هر کدام از اعضای خانواده بتمن خواهیم داشت.

ردهود (Red Hood) :

اطلاعات بازی Gotham Knights | ردهود (Red Hood)

جیسون تاد تا قبل از اینکه هویتش را به ردهود (Red Hood) تغییر دهد. دومین رابین و دستیاری برای بتمن بوده است. اما جوکر او را می کشد ولی بعد او به خواست راس الغول (Raʼs al Ghul) یکی از دشمنان بتمن توسط Lazarus Pit دوباره زنده می شود. او تحت تاثیر این اتفاقات به یک ضد قهرمان تبدیل می شود و نام خود را به Red Hood تغییر می دهد. او مانند بتمن سعی در مبارزه با جرم و جنایت و فساد در شهر گاتهام را دارد. اما برخلاف بتمن که حتی بدترین دشمنانش را زنده می گذاشت. او اقدام به قتل خلاف کاران و تبهکاران با سلاح های گرم می کند.
جیسون اکنون دوباره به خانواده بتمن بازگشته و در کنار اعضای آن به مبارزه با جرم و جنایت در شهر گاتهام می پردازد.

رابین (Robin) :

اطلاعات بازی Gotham Knights | رابین (Robin)

تیم دریک (Tim Drake) سومین رابین (Robin) و جوان‌ترین عضو خانواده بتمن است. با وجود سن کم او یکی از باهوش‌ترین اعضای این گروه و نابغه‌ای در ساختن استدلال است. او در هنرهای رزمی و مخفی کاری بسیار توانمند است. تیم همیشه به بتمن و ماموریت و کارهایش باور داشته است. به‌ همین خاطر انگیزه‌ای درون‌ او به‌ وجود آمده تا به یک قهرمان مانند بروس تبدیل شود و راه او را ادامه دهد.

بت گرل (Batgirl) :

اطلاعات بازی Gotham Knights | بت گرل (Batgirl)

باربارا گوردن (Barbara Gordon) دختر کمیسر گوردن، رئیس پلیس شهر گاتهام و به عنوان بت گرل (Batgirl) عضوی از خانواده بتمن است. او از نظر روحیه و اراده خاص خود فردی کم نظیر است و هیچ گاه در برابر هدف خود شکست را نمی پذیرد و عقب نشینی نمی کند. پس از اینکه پدر باربارا در راه مبارزه با جرم و جنایت کشته می شود. باربارا سعی دارد تا راه او راه ادامه دهد و نگزارد زحمت هایش بیهوده هدر برود. او پس از مداوا و توان‌ بخشی‌ های سخت به علاوه تمرین دوباره می‌تواند لباس بت‌گرل را بر تن بکند.

نایت وینگ (Nightwing) :

اطلاعات بازی Gotham Knights | نایت وینگ (Nightwing)

دیک گریسون (Dick Grayson) اولین رابین (Robin) و باتجربه ترین عضو در خانواده بتمن است. او قبلا دستیار بتمن بوده و به عنوان رابین فعالیت میکرده است. اما پس از اختلافاتی که بین او و بروس رخ می دهد. دیک گریسون به عنوان نایت وینگ (Nightwing) به تنهایی با جرم و جنایت مبارزه می کرده است. او به دلیل اینکه خانواده اش در سیرک کار می کردند در حرکات اکروباتیک مهارت بسیار بالایی دارد. دیک پس از مرگ بتمن دوباره به Bat Family پیوسته و به جای بروس رهبری آن را بر عهده گرفته است.

برای مشاهده نمرات بازی Batman: Arkham City کلیک کنید.

نمرات بازی Batman: Arkham City در ویوکریتیک

اطلاعات بازی Gotham Knights | تفاوت ها با سری Arkham

تریلر معرفی بازی Gotham Knights بسیاری از طرفداران را سردرگم کرد. چرا که در این تریلر شاهد اعلام خبر مرگ بروس وین یا همان بتمن بودیم. که شباهت انکارناپذیری با پایان بازی Arkham Knight دارد. اگر چه که این اتفاقات بسیار شبیه به هم هستند. اما تیم سازنده تاکید کرده اند که این بازی هیچ ارتباطی بازی سری Arkham ندارد و یک بازی کاملا جدید در دنیای بتمن است.

اتفاقات تریلر معرفی بازی و پایان بازی Arkham Knight بسیار شبیه به هم هستند. اما تیم سازنده تاکید کرده اند که این بازی هیچ گونه ارتباطی بازی سری Arkham ندارد و یک بازی کاملا جدید در دنیای بتمن است.
اطلاعات بازی Gotham Knights | تفاوت ها با سری Arkham
بازی Gotham Knights در بحث طراحی حالتی بین واقعیت و فانتزی دارد. فضا سازی و اتمسفر بازی هم برای درجه سنی پایین تر حالتی تینیجری به خود گرفته است. که این مورد به وضوح در طراحی لباس شخصیت های Gotham Knights مشخص است.

طبق گفته سازندگان این اثر یک نوع سافت ریبوت محسوب می شود. به همین خاطر تفاوت های قابل توجهی در دیگر زمینه ها با سری Arkham دارد. برای نمونه بازیبازان سری Arkham را با فضاسازی و اتمسفر دارک خود می شناسند. ولی این در حالی است که طراحی Gotham Knights حالتی بین واقعیت و فانتزی دارد. یعنی فضا سازی و اتمسفر بازی برخلاف سری Arkham برای درجه سنی پایین تر حالتی تینیجری (نوجوانانه) به خود گرفته است.

اطلاعات بازی Gotham Knights | دشمنان اصلی بازی

اطلاعات بازی Gotham Knights | محفل جغدها
آناتاگونیست اصلی بازی محفل  جغد ها یا (Court of Owls) است. آنها یک سازمان سری با اعضای بسیار قدرتمند هستند. که جرم و جنایت شهر گاتهام را در بازی Gotham Knights کنترل می‌کنند.

پس از مرگ بتمن خطرات جدی شهر گاتهام را تهدید می کند. یکی از مهم ترین اینها محفل جغد ها یا (Court of Owls) است. که نقش آناتاگونیست اصلی بازی را ایفا می کند. محفل  جغد ها یا Court of Owls یک سازمان مخفی با اعضای بسیار قدرتمند است. که جرم و جنایت شهر گاتهام را در بازی Gotham Knights کنترل می‌کنند. در این فرقه افرادی با توانایی‌های فرا بشری به نام تالون ها (Talons) حضور دارند. تالون‌ها گروهی از قاتل‌های حرفه‌ای هستند که برای کشتن افرادی که اعضای محفل بخواهند و تهدیدی برای آنها باشد اقدام می کنند.

علاوه بر محفل جغد ها شاهد حضور شخصیت های مستر فریز (Mr. Freeze) و پنگوئن (Penguin) هم در بازی بودیم . که شاهد حضور Mr. Freeze به عنوان یک باس فایت و مبارزه با آن در تریلر گیم پلی بازی بودیم.

علاوه بر محفل جغد ها شخصیت های دیگری از جمله مستر فریز (Mr. Freeze) و پنگوئن (Penguin) هم در بازی حضور دارند. که شاهد حضور Mr. Freeze به عنوان یک باس فایت و مبارزه با آن در تریلر گیم پلی بازی بودیم. پنگوئن هم در طول سری Arkham به عنوان یکی از دشمنان بتمن حضور داشته است. اما در این عنوان خانواده بتمن برای کمک گرفتن نزد او می رود. ولی به احتمال زیاد کمک های او دلیل و نفعی دیگر برای خودش دارد. علاوه بر این شخصیت ها شایعاتی از حضور شخصیت پویزن آیوی در بازی هم وجود دارد.
به دلیل جدا بودن سری Arkham از این عنوان ممکن شاهد حضور شخصیت Joker هم درون بازی باشیم. هر چند هنوز در حد حدس و گمان است.

اطلاعات بازی Gotham Knights | آیا بتمن زنده است؟

یکی از کلیشه های قدیمی این است که اگر شخصیتی در فیلم یا بازی کشته شده و مرگ او به تصویر کشیده نشده است، او همچنان زنده است. یعنی به احتمال بالا بتمن مرگ خود را جعل کرده است.

اگر یک شخصیت در یک فیلم یا بازی کشته شد و مرگ او به تصویر کشیده نشده است، پس مطمئنا بدانید که او همچنان زنده است. این مورد یکی از قدیمی ترین کلیشه ها در دنیای سینما و ویدئو گیم همین است. یعنی به احتمال بالا بتمن مرگ خود را جعل کرده است.

ممکن است محفل جغدها جسد بتمن را به دست آورده باشند و برای مقابله با خانواده بتمن از بروس به عنوان یک تالون (Talon) استفاده کنند. بدین ترتیب بروس به عنوان یکی از دشمنان اصلی در این عنوان ظاهر خواهد شد. هر چند که همه اینها در حد شایعه است اما دور از انتظار نیست.

در قسمت بالا به محفل جغد ها و تالون ها که قاتلان حرفه ای محفل هستند اشاره کردیم. یکی دیگر از احتمالاتی که طرفداران آن را مطرح می کنند و آن را بسیار محتمل می دانند این است. که ممکن است محفل جغد ها جسد بروس وین را به دست آورده باشند. بدین ترتیب برای مقابله با خانواده بتمن از بروس به عنوان یک تالون (Talon) استفاده کنند و بتمن به عنوان یکی از دشمنان اصلی در این عنوان ظاهر خواهد شد.
توجه : هر چند که همه اینها در حد شایعه و حدس و گمان است اما چندان دور از انتظار نیست.

برای مشاهده نمرات بازی Batman: Arkham Knight کلیک کنید.

نمرات بازی Batman: Arkham Knight در ویوکریتیک

اطلاعات بازی Gotham Knights | تاریخ انتشار بازی

اطلاعات بازی Gotham Knights | تاریخ انتشار بازی
بازی Gotham Knights پس از یک سال تاخیر در تاریخ 3 آبان سال 1401 (25 اکتبر 2022) برای کنسول های نسل نهم و PC عرضه خواهد شد.

بازی Gotham Knights ابتدا قرار بود در سال 2021 عرضه شود. اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و فشار کاری بیشتر بر روی کارکنان این عنوان تا سال 2022 تاخیر خورد. حتی شایعاتی به گوش می رسید که این اثر قرار است تا سال 2023 هم تاخیر بخورد. اما مدیر عامل وارنر مدیا (Warner Media) اطمینان داده که بازی در سال 2022 منتشر می شود.
چند وقت پیش هم بالاخره استودیوی Warner Bros. Games مشخص کرد. که این عنوان در تاریخ 3 آبان سال 1401 (25 اکتبر 2022) برای PS5 ،Xbox Series X/S و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.


نظر شما در مورد این گمانه‌زنی‌ها چیست؟ آیا Gotham Knights جزو عناوین مورد انتظار شما در سال 2022 است؟ به نظر شما بتمن می‌تواند شخصیت منفی این بازی باشد؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

محمد جواد برشوئی

Hesitation is Defeat

نوشته های مشابه

‫13 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا