بازینسل بازینسل هشتمنمرات

نمرات بازی Batman: Arkham Knight

عنوان Batman: Arkham Knight یک بازی در سبک اکشن – ماجراجویی و جهان باز است. استودیو Rocksteady آن را توسعه و شرکت Warner Bros آن را در سال 2015 برای پلتفرم های ایکس باکس وان، پلی استیشن ۴ و PC منتشر کرده است. این عنوان آخرین نسخه از سه گانه Batman: Arkham و دنباله ای برای بازی Batman: Arkham City است.

خلاصه داستان بازی Batman: Arkham Knight

اتفاقات بازی Batman Arkham Knight بعد از وقایع آرکهام سیتی (Arkham City) اتفاق می افتد. یک سال بعد از مرگ جوکر، بتمن در نبود رقیب همیشگی خود دوباره به میدان بازگشته است. در این حال جمعی از دشمنان اصلی بتمن، یعنی ،Penguin Harley Quinn و Two-Face نیز این فرصت را پیدا کرده اند که هر یک به دلیل خاص خود، باهم دیگر علیه بتمن متحد شوند. اما تهدید دیگری نیز متوجه شهر گاتام است.

خلاصه داستان – نمرات بازی Batman: Arkham Knight

Scarecrow (مترسک) در شب هالووین، با گاز و بمب های ترس جدید خود، شهر را مورد تهدید قرار می دهد. ۶ میلیون نفر از ساکنین گاتهام به همین خاطر از شهر خارج می شوند. حالا بتمن به همراه معدود نیرو های پلیس، باید گاتهام را از دست خلافکاران نجات دهند. ولی همه چیز به این جا ختم نمی شود. بتمن، حال باید با دشمن جدیدی رو به رو شود.

در ادامه با نمرات بازی Batman: Arkham Knight در سایت های ایرانی همراه باشید. همچنین شما دوستان عزیز می توانید نمرات بازی های مختلف را از اینجا مشاهده نمایید.

دی بازی: 10/10

خارجی‌ها اصطلاحی دارند که این‌جا خیلی به کار می‌آید: «لطفی به خودتان بکنید و این بازی را بازی کنید.» اگر گیمر هستید و می‌خواهید از بازی کردن لذت ببرید به این راحتی از خیر شوالیه‌ی آرکام نگذرید. بعد از لطف اول می‌توانید لطف دیگری در حق خودتان بکنید و این بازی را سر فرصت و با حوصله تمام کنید. شوالیه‌ی آرکام را نساخته‌اند که دو شبه تا ته‌اش بروید. مجموعه‌ی «آرکام» راک‌استدی یک پایان‌بندی باشکوه دارد. البته کلی DLC و محتوای جانبی برای‌اش عرضه می‌شود تا جای خالی‌ای که پس از تمام شدن بازی در زندگی‌تان ایجاد می‌شود را پر کنند. این بازی همه چیزش با هم جور است و تنها ایرادی که می‌توان به آن گرفت این است که تمام می‌شود.

 

گیمفا: 9.3/10

Rocksteady به بهترین شکل ممکن رسالت خود در قبال بتمن را به پایان رساند. بتمن که در دنیای سینما دارای یک سه‌گانهٔ پر طرفدار و حماسی شده بود حال در دنیای بازی‌های رایانه‌ای نیز دارای یک سه‌گانهٔ حماسی شد. هر چند این عنوان به دلیل مشکلات عجیب نسخهٔ PC به حق واقعی خود نرسید اما مطمئناً طرفداران این سری از این پایان فوق‌العاده برای شخصیت اسطوره‌ای و افسانه ایشان یعنی بتمن راضی خواهند بود. کسی چه می‌داند شاید همین سال دیگر دوباره بتمن را در دنیای بازی‌های رایانه‌ای ملاقات کردیم ولی مطمئناً این بتمن تکرار شدنی نیست.

 

بازی سنتر: 9/10

آخرین شماره از سه گانه Batman Arkham، پکیجی کامل و پرمحتوا نه تنها برای تمام دوست داران شوالیه تاریکی است، بلکه عنوانی است که تمامی دوست‌داران بازی‌های رایانه‌ای ملزم به تجربه آن هستند. Arkham Knight، از نظر کیفیت، نقطه اوج کار راکستدی در این سه گانه است اما تصمیمات نه چندان درست وارنر باعث شده است همه نتوانند از این پکیج به صورت تمام و کمال بهره برند. پس وقت را بیش از این تلف نکرده و با آخرین ماجراجویی بتمن در گاتهام، پرونده این سری را نزد خود ببندید و منتظر سورپرایزهای ویژه‌ای نیز باشید.

 

زومجی: 9/10

Batman Arkham Knight پایان خوب و شایسته‌ای برای این سری دوست‌ داشتنی بود. بتمن راک‌استدی مدت‌ها در ذهن دوست‌داران این شخصیت محبوب خواهد ماند. Batman Arkham Knight توانست با یک روایت سینمایی لحظات بسیار فوق‌العاده‌ای را برای دوست‌داران و مخاطبان به وجود بیاورد. همچنین شاهد اضافه شدن Batmobile به بازی بودیم که تاثیر بسیار زیادی روی روند بازی گذاشت. اگر هنوز دو نسخه‌ی قبلی را بازی نکرده‌اید، ابتدا به انجام آن‌ها پرداخته و سپس Batman Arkham Knight را بازی کنید. شاید دیگر تا مدت‌ها شاهد بازگشت بتمن به دنیای بازی‌های ویدیویی نباشید!

نقد ها و نمرات

dbazi - 10
Gamefa - 9.3
Bazicenter - 9
Par30game - 9
Zoomg - 9
Bazimag - 8.2
Gamingmaster - 7.5

8.9

نمره ویوکریتیک

بهترین بازی اکشن/ماجراجویی از رویداد Game Critics Awards - بهترین بازی بازی بریتانیایی از رویداد BAFTA

Silver

محمد جواد برشوئی

Hesitation is Defeat

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا