مقالاتنسل هشتمویژه

راهنمای بازی Sekiro: Shadows Die Twice | نکات ابتدایی و کلیدی

مواردی که برای پیشروی در بازی Sekiro باید رعایت کنید

با سلام خدمت کاربران عزیز، در قسمت اول سری مقاله راهنمای بازی Sekiro: Shadows Die Twice قصد داریم به نکات کلیدی و ابتدایی آن بپردازیم. پس با من محمد جواد برشوئی و وبسایت ویوکریتیک همراه باشید.

استودیو From Software با ساخت عناوین سولز لایک و سه گانه Dark Souls و دیگر عناوینی مثل: Sekiro ،Bloodborne و Elden Ring به یک نام آشنا در بین بازیبازان تبدیل شده است. بازی سکیرو هم از این قاعده مستثنا نیست و مورد تحسین منتقدین و گیمرها قرار گرفت. به علاوه این عنوان توانست با وجود عناوینی چون: Death Stranding و Resident Evil 2 جایزه بهترین بازی سال 2019 را از رویداد The Game Awards کسب کند.

برای مشاهده بهترین بازی های سال 2019 در ویوکریتیک کلیک کنید.

بهترین بازی های سال 2019 در ویوکریتیک

اما حتی طرفداران سرسخت سری Dark Souls و عنوان Bloodborne با وجود ساختار کلی مشابه این عناوین با سکیرو، با چالش ها و دشواری هایی مواجه می شوند. بازی Sekiro: Shadows Die Twice مکانیک های گیم پلی مخصوص به خود را دارد که حتی گیمر های هاردکور سری سولز لایک را هم به چالش میکشد. چه برسد به کسانی که برای اولین این سبک از آثار را تجربه می کنند که کاری به مراتبط دشوارتر و فرسایشی دارند. اگر ندانسته وارد دنیای این عناوین شوید اعصابتان را به هم میریزد و تبدیل به کابوس های شبانه تان می شود.

درست است که بازی سکیرو و عناوین سولز لایک سختی خاص خود را دارند. اما آن غول بی شاخ و دمی نیستند که گیمرهای ناآشنا از آن سخن می گویند، بلکه در بسیاری مواقع می توانند برای شما بسیار لذت بخش هم باشند. به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفتیم به ۱۳ مورد از نکات ابتدایی و کلیدی بازی Sekiro بپردازیم. پس اگر هنوز این عنوان را تجربه نکرده اید، یا از شکست های متوالی خسته شده اید، به هیچ وجه این مقاله را از دست ندهید.

برای مشاهده نمرات بازی Sekiro: Shadows Die Twice کلیک کنید.

نمرات بازی Sekiro: Shadows Die Twice در ویوکریتیک

۱۳. جهان بازی را به خوبی کاوش کنید

جهان بازی را به خوبی کاوش کنید | راهنمای بازی Sekiro: Shadows Die Twice
جهان بازی را به خوبی کاوش کنید | راهنمای بازی Sekiro: Shadows Die Twice

بازی Sekiro: Shadows Die Twice برخلاف عناوین قبلی استودیو From Software دارای المان های جهان باز است. به علاوه آنها از این ويژگی در جدیدترین اثر خود یعنی Elden Ring هم استفاده کردند. جهان عنوان سکیرو بسیار گسترده است و در آن انواع مختلفی از دشمنان خطرناک، آیتم‌ها و ارتقاها وجود دارد. بازیبازان می‌توانند آیتم‌های کاربردی مانند: Prayer bead و ارتقاهایی برای دست مصنوعی پیدا کنند که به قدرتمند‌تر شدنتان کمک خواهد کرد. آنها با این وسایل میتوانند دشمنان و باس فایت ها را راحت تر شکست دهند و بار سختی بازی را سبک تر کنند. پس بهتر است هر چقدر که می توانید دنیا بازی را کاوش کنید و آن را بگردید.

برای مشاهده نمرات بازی Elden Ring کلیک کنید.

نمرات بازی Elden Ring در ویوکریتیک

۱۲. حداکثر استفاده را از المان مخفی کاری ببرید

حداکثر استفاده را از المان مخفی کاری ببرید | راهنمای بازی Sekiro: Shadows Die Twice
حداکثر استفاده را از المان مخفی کاری ببرید | راهنمای بازی Sekiro: Shadows Die Twice

مانند المان های جهان باز، بازی سکیرو برخلاف عناوین قبلی استودیو From Software و مانند عنوان Elden Ring دارای المان های مخفی کاری است. المان مخفی کاری یکی از ويژگی های کلیدی در بازی Sekiro: Shadows Die Twice به شمار میرود و باعث می شود تا بازیبازان کمتر کشته شوند. بسیاری از دشمنان بازی در حالت مخفی کاری با یک ضربه کشته می‌شوند که بسیار آسان تر از رویارویی و نبرد مستقیم با آنهاست. مخصوصا هنگام برخورد با موجی از دشمنان که بهتر است، تا حد امکان از شناسایی شدن بپرهیزید و آنها را یک به یک از میان بردارید. علاوه بر این، در هنگام مواجه با تعدای از باس فایت ها می توانید با یک حمله ناگهانی و مخفی کارانه یک نوار سلامتی آنها را کم کنید و کار خود را آسان تر کنید.

۱۱. از Grappling hook استفاده کنید تا در ارتفاعات باشید

از Grappling hook استفاده کنید تا در ارتفاعات باشید | راهنمای بازی Sekiro: Shadows Die Twice

همان طور که در قسمت های قبلی گفتیم، مخفی کاری و غافلگیر کردن دشمنان، اهمیت بسیار زیادی در بازی Sekiro: Shadows Die Twice دارد. بازیبازان باید تلاش کنند تا از ارتفاعات بهره کامل را ببرند تا موقعیت بهتری برای حمله به دشمنان خود داشته باشند. پریدن از ارتفاع روی سر یکی از دشمنان و کشتن او در یک لحظه، عبور از سد دشمنان از طریق سقف‌ ها بدون دیده شدن، فرار کردن از صحنه‌ درگیری و همچنین داشتن زاویه دید بهتر برتری هایی است که با این ويژگی و استفاده از Grappling Hook (قلاب) می توانید به دست آورید.

۱۰. به همراه Hanbei The Undying تمرین کنید

به همراه Hanbei The Undying تمرین کنید | راهنمای بازی Sekiro: Shadows Die Twice
به همراه Hanbei The Undying تمرین کنید | راهنمای بازی Sekiro: Shadows Die Twice

یکی از کاربردی ترین ویژگی های بازی سکیرو وجود Hanbei The Undying باشد. او یک فرد نامیرا است که می‌توانید از او برای برای انجام تمرینات مختلف استفاده کنید. با کمک او می‌توانید نه تنها ابتدایی ترین مکانیک های بازی، بلکه تاکتیک ها و شیوه های خاص مبارزه را تمرین کنید و در آنها استاد شوید. اگر هم در مبارزه با یکی از دشمنان با مشکل مواجه شدید، می‌توانید با تمرین با او، استراتژی‌ها و فنون مختلف را تمرین کنید. البته که نبرد واقعی بهترین راه برای یادگیری است، ولی از این دوست خوب هم نباید غافل شد.

برای مشاهده داستان بازی Sekiro: Shadow Die Twice کلیک کنید

داستان بازی Sekiro: Shadow Die Twice در ویوکریتیک

۹. با سکه هایتان کیسه های سکه بخرید

با سکه هایتان کیسه های سکه بخرید | راهنمای بازی Sekiro: Shadows Die Twice

سکه (Sen) واحد اصلی پول در بازی Sekiro برای خریدن آیتم‌ ها و سلاح‌ های گوناگون است. مرگ شخصیت بازی باعث می‌شود تا نیمی از سکه‌هایی که در اختیار داشتید از بین برود، مگر اینکه Unseen Aid رخ بدهد. از آنجایی که مرگ در بازی سکیرو و دیگر بازی های سولز لایک امری کاملا طبیعی و رایج به شمار می‌رود. توصیه می‌کنم که با خرید کیسه‌های سکه، هوشمندانه عمل کنید و پول های خود را ذخیره کنید. به عنوان مثال خرید یک کیسه سکه‌ صدتایی، 110 سکه یا sen ارزش دارد اما این کار باعث می‌شود که پس از مرگ آن سکه ها را از دست ندهید.

۸. در لحظات حساس، تهاجمی بازی کنید

در لحظات حساس، تهاجمی بازی کنید | راهنمای بازی Sekiro: Shadows Die Twice

مبارزات بازی Sekiro: Shadows Die Twice به مانند دیگر عناوین سولز لایک سخت و چالش برانگیز است. تنها راه برای کشتن دشمنان این است که یا از طریق مخفی کاری و با یک ضربه آن‌ها را از بین ببرید. یا اینکه در یک مبارزه‌ مستقیم و طاقت فرسا آنها را از پیش رو بردارید. سکیرو به شما اجازه نمی‌دهد که به راحتی در دنیای آن بگردید و از زیبایی های آن لذت ببرید؛ حتی شرایط برای بازیبازان سری Dark Souls و Bloodborne هم کمی متفاوت است، در Sekiro بر خلاف این دو بازی، باید تهاجمی مبارزه کنید. برای مثال اگه تهاجمی عمل نکنید ممکن است باس فایت ها نوار سلامتی خود را بازیابی کنند یا با یک حمله خاص کار شما را تمام کنند. پس نباید حتی یک لحظه مجال استراحت به دشمنان خود بدهید.

برای مشاهده نمرات بازی Bloodborne کلیک کنید.

نمرات بازی Bloodborne در ویوکریتیک

۷. حملات دشمنان را Deflect (منحرف) کنید

حملات دشمنان را Deflect (منحرف) کنید | راهنمای بازی Sekiro: Shadows Die Twice
حملات دشمنان را Deflect (منحرف) کنید | راهنمای بازی Sekiro: Shadows Die Twice

سیستم مبارزات در بازی سکیرو تفاوت شایانی با دیگر عناوین استودیو From Software دارد. این نوع از مبارزات شما را به چالش می کشد و باید در برخورد با انواع مختلف دشمنان (همان طور که در بخش قبل گفتیم) بسیار تهاجمی‌ تر و فعال‌تر عمل کنید. در مبارزه رو در رو تنها دو راه برای کشتن دشمنان است. یک اینکه با Dodge و حملات خود نوار سلامتی آنها را تمام کنید. دو اینکه حملات دشمنان را Deflect کنید تا نوار Posture آنها پر شود و در نهایت آنها را با یک ضربه تمام کننده بکشید. راه دوم آسان تر و موثرتر است چرا که در زمان مناسب می توانید با منحرف کردن حملات باس ها یا دشمنان عادی نوار مقاوتشان را پر کرده و آنها را شکست دهید.

۶. رویکردها و راه های متفاوتی را امتحان کنید

رویکردها و راه های متفاوتی را امتحان کنید | راهنمای بازی Sekiro: Shadows Die Twice

گزیده شدن از یک سوراخ به هیچ وجه کار عاقلانه‌ای نیست. تکرار یک رویکرد و روش، نتیجه ای جز شکست های پی در پی در بازی سکیرو برای شما به ارمغان نخواهد آورد. دنیای گسترده این عنوان راه‌ های متعددی برای مبارزه با دشمنان پیشروی شما قرار میدهد. شما می توانید از مخفی کاری استفاده کنید، دشمنانتان را دور بزنید و آنان را با تکنیک‌ های منحصر به فرد شکست دهید یا از سلاح‌ های متنوع استفاده کنید. اگر از یک روش موفق به شکست دادن دشمنان نشدید حتما به سراغ استفاده از روش‌های دیگر بروید. یا زمانی دیگر با سلاح های قوی تر، آیتم های موثرتر و مهارت بالاتر برگردید و کار دشمنان را تمام کنید.

۵. به صحبت های دشمنان خوب گوش کنید

به صحبت های دشمنان خوب گوش کنید | راهنمای بازی Sekiro: Shadows Die Twice
به صحبت های دشمنان خوب گوش کنید | راهنمای بازی Sekiro: Shadows Die Twice

در این بازی برخی از NPC ها با یکدیگر صحبت می کنند و شما می توانید با نزدیک شدن به آنها گفتگویشان را بشنوید. شما با گوش کردن به این صحبت‌ها می توانید به برخی از اطلاعات جنگ در آشینا، نقاط ضعف باس‌ فایت ها و همچنین وجود برخی آیتم‌ ها و ابزارهای دست مصنوعی پی ببرید. بسیاری از این نکات به ظاهر ساده می توانند به قدری اهمیت داشته باشند که روند بازی را برای شما آسان تر کنند. به همین دلیل با اینکه کشتن یکی از دشمنانتان کار شما را راحت تر می کند. اما بهتر است که پیش از حمله به حرف‌هایش خوب گوش کنید. حتی اگر به معنای از دست دادن فرصت خود برای کشتن حریفتان باشد.

۴. از ابزار های دست مصنوعی هوشمندانه استفاده کنید

از ابزار های دست مصنوعی هوشمندانه استفاده کنید | راهنمای بازی Sekiro: Shadows Die Twice
از ابزار های دست مصنوعی هوشمندانه استفاده کنید | راهنمای بازی Sekiro: Shadows Die Twice

یکی از مواردی که بسیاری از بازیبازان آن را فراموش میکنند، ابزارهای دست مصنوعی است. ابزارهای دست مصنوعی بسیار متنوع هستند و هر کدام قابلیت‌های منحصر به فرد و کارآمدی را در اختیار شما قرار میدهد. بازیبازان می توانند آنها را پس از شکست دادن باس‌فایت، جستجو در محیط بازی و یا با خرید از فروشندگان به دست آورند. هرکدام از آن‌ها تاثیرات قابل توجهی و به خصوصی روی دشمنان دارند و مسیر پیشروی در بازی را برای شما هموار می کنند. برای نمونه Wolf می تواند با استفاده Grappling hook یا قلاب به مکان های بلند و ارتفاعات دسترسی پیدا کند. با ترقه‌ها (Firecracks) می‌تواند حواس دشمنان را برای مدتی پرت کند. با تبر می‌تواند سپر دشمنان را بشکند و یا با استفاده از شوریکن می تواند دشمنان را از راه دور از پا درآورد.

برای مشاهده زندگی نامه هیدتاکا میازاکی کلیک کنید.

زندگی نامه هیدتاکا میازاکی در ویوکریتیک

۳. در استفاده از آیتم‌ ها خساست نکنید

در استفاده از آیتم‌ ها خساست نکنید | راهنمای بازی Sekiro: Shadows Die Twice
در استفاده از آیتم‌ ها خساست نکنید | راهنمای بازی Sekiro: Shadows Die Twice

اگر در بازی Sekiro: Shadows Die Twice حرفه‌ای عمل کنید و کمتر بمیرید. با به دست آوردن آیتم‌ های مختلف لیست دارایی‌ ها و آیتم هایتان شلوغ خواهد شد. به جای این که با مردن همه‌ آنها را از دست بدهید، بهتر است با استفاده کردن از آنها در مواقع مورد نیاز، شانس پیروزی خود بر دشمنان را بیشتر کنید. البته بهتر است برخی از آیتم‌ ها مانند: Divine Confetti را نگه دارید و بعدا در مواقع خاص از آنها درست و به موقع استفاده کنید. اما بیشتر آیتم‌ ها مانند:‌ Sugar ها و Mibu Balloon های مختلف در دنیای بازی فراوان هستند و بهتر است با استفاده از آنها روند بازی را برای خود تسریع کنید و دشمنان را راحت تر از میان بردارید.

۲. فنون و روش حملات دشمنان را یاد بگیرید

روش حملات دشمنان را یاد بگیرید | راهنمای بازی Sekiro: Shadows Die Twice
فنون و روش حملات دشمنان را یاد بگیرید | راهنمای بازی Sekiro: Shadows Die Twice

سازندگان سیستم Combat یا مبارزات این عنوان را طوری طراحی کرده اند که باید برای هر دشمن استراتژی مخصوصی را به کارببرید. چون در بازی سکیرو هر کدام از دشمنان و باس فایت ها روش‌های خاص خود را برای دفاع و حمله دارند. برای اینکه بتوانید آنها را شکست دهید باید به خوبی متوجه روش مبارزه آنها شوید. شما باید در ابتدای مبارزه در لاک دفاعی فرو بروید تا روش حملات دشمنان را یاد بگیرید و بعد به آنها زدحمله بزنید. تا دست آخر به بهترین استراتژی ممکن برای مقابله با آنها و کشتنشان با سلاح ها و آیتم های خود دست پیدا بکنید.

۱. شکست بهترین استاد شما است

شکست بهترین استاد شما است | راهنمای بازی Sekiro: Shadows Die Twice
شکست بهترین استاد شما است | راهنمای بازی Sekiro: Shadows Die Twice

شاید استفاده از مواردی که در بالا گفته شد باعث شود که در بازی کمتر بمیرید و سریع‌ تر پیشرفت کنید. اما بهترین استاد برای شما نه تنها در بازی سکیرو بلکه تمامی عناوین سولز لایک درس گرفتن از شکست است. یعنی باید محتاطانه عمل کنید و تصمیمات حساب شده بگیرید. در واقع با تجربه‌ شکست‌ های مختلف و با کسب تجربه متوجه اشتباهاتتان میشوید و انتخاب‌های بهتری داشته باشید. چون تا زمین نخورید یاد نمی گیرید که چگونه بلند شوید.
پس با این رویکرد می توانید به استراتژی‌ های مختلفی دست پیدا کنید و با رعایت آن‌ها بهترین نتایج را کسب کنید. به همین دلیل شکست در این بازی و استفاده از تجربه‌ های خود قطعا بهترین راه حل‌ برای پیشروی در عنوان Sekiro: Shadows Die Twice است.


سخن پایانی

سخن پایانی | راهنمای بازی Sekiro: Shadows Die Twice

این قسمت از مقاله راهنمای بازی Sekiro در اینجا به پایان می‌رسد. البته که این‌ تمام ماجرا نیست و شما می توانید با تجربه این عنوان و به خاطر سپردن این نکات، مهارت ها و توانایی های خود را افزایش دهید. البته که هنوز بخش های دیگری مثل: توضیحات آیتم ها و راهنمای شکست دادن باس فایت ها مانده است. که در قسمت های بعدی این سری مقاله به آن بخش ها هم خواهیم پرداخت.
در آخر در مقام یک دوست به شما پیشنهاد می‌کنم. اگر تا به حال عنوان Sekiro: Shadows Die Twice را تجربه نکرده‌‌ اید، حتما به سراغ آن بروید و خود را از تجربه یکی از بهترین عناوین نسل هشتم محروم نکنید.


نظر شما راجب بازی Sekiro: Shadows Die Twice چیست؟ آیا این عنوان را تجربه کرده اید؟ لطفا نظرات خود راجب این بازی و نکات ابتدایی و کلیدی بازی Sekiro را با ما به اشتراک بگذارید.

محمد جواد برشوئی

Hesitation is Defeat

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. “۳. در استفاده از آیتم‌ ها خساست نکنید”
    این منم😂😂 تا لب مرگ میرم، حتی میمیرم رزورکشن میزنم ولی هلث ایتم استفاده نمیکنم😂
    خسته نباشی محمدجواد عزیز
    فقط یچی سعی کنید url مقالات و پستهارو انگلیسی بزارید تا اون حروف طولانی نیاد. اینجوری لینک کپی کردن خیلی بهتره

    1. سلامت باشی امیر جان
      منم مثل تو همین طوریم. اون کدوی بدبخت رو تا ته خالی میکنم ولی از Pellet استفاده نمی کنم😂😂
      بابت اون پیشنهاد آخر هم ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا