مقالات

بهترین بازی های سال 2019 در ویوکریتیک

در این مقاله قصد داریم بهترین بازی های سال 2019 را از نظر نمره در ویوکریتیک به شما کاربران عزیز معرفی کنیم. بازی های فوق العاده ای همچون Resident Evil 2 ، Sekiro: Shadows Die Twice و Disco Elysium در سال 2019 منتشر شدند و بر سر بهترین بازی سال رقابت داشتند. و همچنین بازی های شکست خورده ای مانند Crackdown 3 و Left Alive رقابت سختی برای کسب مقام بدترین بازی سال داشتند!

در ادامه می توانید لیستی از 10 بازی برتر سال 2019 از نظر میانگین نمره در ویوکریتیک را مشاهده کنید. و همچنین در انتهای مقاله رتبه بندی کامل تمامی بازی های منتشر شده در این سال را برایتان گذاشتیم. پس با ما همراه باشید.

10. Mortal Kombat 11

روی عکس ها کلیک کنید تا به صفحه ی بازی در ویوکریتیک منتقل شوید.
  • سازنده: NetherRealm Studios
  • ناشر: WB
  • سبک: مبارزه ای
  • پلتفرم ها: PS4 , Xbox One , PC , Nintendo Switch , Stadia
  • نمره ویوکریتیک: 87

بازی Mortal Kombat 11 دقیقا همان تجربه مبارزه‌ای خشن، خونین، پر از تکه‌تکه‌شدن شخصیت‌ها یا Fatality‌های وحشتناک است و در چنین مواردی استودیو ندررلم حتی یک قدم رو به عقب هم برنداشته و حتی برعکس، بازی را بیش از پیش تبدیل به اثری خشن و جدی کرده است که قطعا برای طرفداران همیشگی مجموعه خوشایند و برای آن‌هایی هم که با چنین جنبه‌هایی از مورتال کامبت مشکل داشتند آزاردهنده خواهد بود. یکی از بخش‌هایی که بازی در آن از موفقیت‌های Injustice 2 الهام گرفته، همین بخش داستانی است و به همین سبب شاهد روایتی هستیم که بیش از همیشه سینمایی شده است و برای مثال نحوه انتقال بازی از میان‌پرده‌ها به مبارزات حالتی کاملا سینمایی به‌خود گرفته و از همیشه جذاب‌تر است. به‌عنوان بخش داستانی یک بازی مبارزه‌ای، این قسمت در مورتال کامبت ۱۱ قابل قبول و کار راه‌انداز است.

کلیت داستان بازی Mortal Kombat 11 حول محور ایده دستکاری زمان می‌چرخد. به بیان دقیق‌تر، داستان از جایی آغاز می‌شود که شخصیت شیناک شکست خورده و ریدن در حال شکنجه کردن وی است. با اینکه همه‌چیز بر وفق مراد دنیای ایرثرلم به‌نظر می‌رسد، اما پس از ظاهر شدن کرونیکا، شخصیت منفی جدید بازی، متوجه می‌شویم که از این خبرها نیست و وی همه‌چیز را تحت کنترل دارد. قدرت اصلی کرونیکا، دستکاری زمان است و خب سازندگان از این ایده استفاده کرده و مخصوصا در دقایق ابتدایی بازی تقابل‌های جذابی رقم زده‌اند. برای مثال مشاهده مبارزه دو جانی کیج با یکدیگر که از بعد‌های زمانی متفاوتی هستند یا تماشای تقابل دو جکس باهم که حضور در بازه‌های زمانی مختلف آن‌ها را تبدیل به افرادی با خصوصیات متفاوت کرده است، جالب است و ایده خوبی هم به‌نظر می‌رسد.

اما جدا از بخش داستانی، مورتال کامبت ۱۱ هم برای افرادی که به‌دنبال تجربه‌ای تک‌نفره هستند و هم برای علاقه‌مندان به حالت‌های چندنفره محتویات جذاب زیادی تدارک دیده است. یکی از این حالت‌های تک‌نفره Towers of Time نام دارد که در آن همان برج‌های آشنای سری را شاهد هستیم اما با این تفاوت که این برج‌ها به مرور به‌روز خواهند شد و بازیکنان را به نبرد‌هایی با قوانین و شرایط خاص می‌برند. این بخش در واقع حکم همان حالت چالشی را دارد که این روز‌ها در خیلی از بازی‌های آنلاین شاهدش هستیم و تجربه کردنش فرصت خوبی است تا هم تنوعی در گیم‌پلی بازی Mortal Kombat 11 را تجربه کنیم و هم اینکه پاداش‌های ارزشمندی را به‌دست بیاوریم.

این بازی در رتبه بندی ما از بهترین بازی های سال 2019 توانست رتبه ی دهم را کسب کند.

9. The Division 2

  • سازنده: Massive Entertainment
  • ناشر: Ubisoft
  • سبک: شوتر سوم شخص – اکشن – نقش آفرینی
  • پلتفرم ها: PS4 , Xbox One , PC , Stadia
  • نمره ویوکریتیک: 88

هفت ماه از زمان شیوع ویروسی کشنده که از طریق دست‌به‌دست شدن اسکناس‌ها در بزرگ‌ترین روز خریدوفروش پیش از شروع تعطیلات کریسمس موسوم به جمعه سیاه به شهر نیویورک و سایر نقاط جهان حمله کرده، گذشته و جمعیت زیادی از مردم نابود شده است. باقی‌مانده‌ی انسان‌ها نیز باید با شرایط اسفناکی مانند کمبود آب و غذا، شیوع انواع بیماری‌ها، نابودی خدمات شهری، هرج‌و‌مرج روزافزون و شرایطی به معنی واقعی آخرالزمانی، دست‌وپنجه نرم کرده و در عین ناامیدی در تلاش برای زنده ماندن باشند. با گسترش دامنه‌ی شیوع ویروس به واشنگتن دی سی یکی از با ثبات‌ترین شهرها در جهان، کل کشور و ملت ایالات متحده در خطر سقوط قرار گرفته و دزدی، قتل و آشوب فراگیر شده. مراکز قرنطینه در جای‌جای شهر شکل گرفته‌اند، نیروگاه‌ها نیز از کار افتاده‌اند و برای جلوگیری از شیوع بیماری، حمل‌ونقل عمومی نیز متوقف‌شده است. در این شرایط تنها امید رهایی، یگان ویژه‌ با نام The Division متشکل از مأمورین غیر نظامی است که به‌‎منظور مقابله با شیوع بیشتر ویروس و هم‌چنین برقراری نظم، کنار هم گرد آمده‌اند. شما در نقش یکی از این افراد و به‌عنوان رهبر گروه که در طول هفت ماه گذشته مبارزه کرده است، وارد این فضای رعب‌آور می‌شوید.

سازندگان به‌مانند قسمت اول بازی با استفاده از موتور بازی‌ SnowDrop گرافیک بازی را عالی‌تر از گذشته ارتقا داده، جزئیات و فضاهای گوناگون را با بالاترین کیفیت و بهترین شکل به تصویر کشیده‌اند. حال در نسخه دوم با سه منطقه تاریک در سراسر واشنگتن دی سی روبرو شده و قادر به کشف مناطق منحصربه‌فرد این شهر هستید که برای ماه‌ها دست نخورده است. در این بخش‌های مرموز، هر چیزی می‌تواند رخ دهد و به هیچ کس نمی‌توان اعتماد کرد. در کنار افزایش گرافیک شاهد رشد چشم‌گیر محتویات بازی خواهیم بود. در بازی به صورت آنلاین با هوش مصنوعی و بعضی مواقع با بازیکنان واقعی از سراسر دنیا روبه‌رو می‌شوید. یک RPG اکشن تیرانداز سوم شخص که در محیط دنیای باز تنظیم شده است و به غیر از بخش اصلی (Campaign) دارای دو حالت همکاری با دوستان (Co-Op) و آنلاین پیشرفته (PvP) که تنوع بیشتری را در مأموریت‌ها و چالش‌ها ارائه کرده، سیستم‌های پیشرفته‌ با پیچ و تاب‌های بی‌نظیر و شگفتی‌ها و نوآوری‌های جدیدی برای جذب بازیکنان بیشتر در سال‌های آینده، به‌صورت مد‌ها و بسته‌های الحاقی قابل دانلود، محتوای داستان و حالت‌های گیم‌پلی را اضافه می‌کند. Tom Clancy’s The Division 2 یک بازی آنلاین چندنفره‌ی بی‌نظیر و به‌یادماندنی است که در آن بازیکنان می‌توانند برای تکمیل اهداف با یکدیگر همکاری کنند، هم‌چنین دارای بعضی مراحل است که می‌تواند تا 8 بازیکن هم‌زمان را در خود جای دهد.

بازی The Division 2 در رتبه بندی ما از بهترین بازی های سال 2019 توانست رتبه ی نهم را کسب کند.

8. Devil May Cry 5

  • سازنده: Capcom
  • ناشر: Capcom
  • سبک: اکشن – ماجراجویی – هک اند اسلش
  • پلتفرم ها: PS4 , Xbox One , PC
  • نمره ویوکریتیک: 88

در Devil May Cry 5 شاهد سه شخصیت اصلی هستیم که بر همین اساس باید انتظار سه خط داستان مختلف را نیز داشت. دانته که کاراکتری نصف انسان و نصف شیطان است، با قابلیت‌های بروز شده آماده برای مبارزه با نیروهای شیطانی، همانند قبل است. در کنار او نیکو نیز وجود دارد که برای نابودی دشمنان دانته را همراهی می‌کند و اما شخصیت جدیدی به نام V به مجموعه اضافه شده که به نظر برای کشتن شیطان منحصربه‌فردی با دانته همکاری خواهد داشت. اما مکانیسم بازی، شما را مجبور خواهد کرد تا برای هر مأموریت فقط از یک شخصیت استفاده کنید و نمی‌توانید از قدرت دو کاراکتر به‌صورت هم‌زمان بهره‌مند شوید. نرو که در بازی Devil May Cry 4، بازوی شیطانی خود را از دست داد، اکنون از مجموع بازوهای رباتیکی بهره می‌برد که توانایی‌های متنوع و بسیاری را ارائه می‌کنند. شخصیت جدید V، از یک کتاب و عصای نقره‌ای بهره می‌برد و از سه شیطان برای مبارزه استفاده می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به Griffon، عقابی که از حملات مبتنی بر رعدوبرق استفاده می‌کند، اشاره کرد.

نویسنده‌های بازی Devil May Cry 5 در حدی استادانه سناریو‌ی بازی را نوشته‌اند که در نیمه‌ی ابتدایی آن هزاران سؤال در ذهن گیمر‌ها ایجاد خواهد شد و در بخش پایانی، نه‌تنها به تمامی این سوالات پاسخ داده می‌شود، بلکه تمام نکات مبهم موجود از نسخه‌های پیشین بازی نیز جواب خود را دریافت می‌کنند. این موضوع به‌حدی خوب و کامل انجام می‌گیرد که گویی داستان بازی Devil May Cry 5 سال‌ها پیش و حین ساخت نسخه‌‌ی اول این بازی نوشته شده است. تنوع طراحی مراحل نیز در سطح بسیار خوبی قرار دارد؛ از کوچه‌ و خیابان‌های Red Grave‌ گرفته تا پایین‌‌ترین طبقات درخت Qliphoth، همگی یادآور آخرالزمان و جهنم هستند و حضور اهریمن‌ها را در هر گوشه‌‌و‌کناری به گیمرها یادآوری می‌کنند.

این نسخه از سری Devil May Cry در رتبه بندی ما از بهترین بازی های سال 2019 توانست رتبه ی هشتم را کسب کند.

7. Apex Legends

  • سازنده: Respawn Entertainment
  • ناشر: EA
  • سبک: بتل رویال – شوتر اول شخص
  • پلتفرم ها: PS4 , Xbox One , PC
  • نمره ویوکریتیک: 89

مدت زیادی از انتشار Fortnite و آغاز سبک Battle Royale نگذشته است. این سبک به‌طور کامل دنیای بازی‌های ویدیویی را تغییر داد و همه را عاشق خود کرد. آسمان به‌یک‌باره پر از چترهای نجات شد و همه برای بقا تاآخرین‌نفس خود جنگیدند. کمپانی‌های زیادی تصمیم به انتشار بازی خود در این سبک جدید گرفتند و حالا EA نیز دست به چنین کاری زده است و نمی‌خواهد از قافله عقب بماند. Apex Legends در دنیای آشنایی جریان دارد؛ Titanfall برای تمام بازیکنان آشناست و همه بارها از ربات‌های فوق هوشمند آن لذت برده‌ایم و داستان آن را تحسین کرده‌ایم. چه کسی از سواری آن ربات‌های غول‌آسا و کشتن چند نفر سر راه بدش می‌آید؟ اگر از سبک Battle Royale خوشتان می‌آید و هم اینکه نمی‌توانید از Titanfall دل بکنید، باید بگوییم که Apex Legends دقیقاً برای شما ساخته‌شده است.

نقشه بازی کوچک‌تر از Fortnite و PUBG است و البته تعداد 60 بازیکن نیز کاملاً کافی است و فضای زیادی برای دسترسی خواهید داشت؛ مانند بازی‌های این سبک بعد از مدت مشخصی دایره‌هایی پدید می‌آیند و باید به آن دایره‌ها نقل‌مکان کنید و رفته‌رفته حلقه مبارزه تنگ‌تر خواهد شد و بالاخره یک فرد یا یک تیم برنده از میدان بیرون خواهد آمد. محیط بازی کاملاً زنده و زیبا به نظر می‌رسد و درختان و کوه‌ها منظره جالبی را پدید آورده‌اند. در این بازی به‌راحتی می‌توانید از ساختمان‌های بلند به پایین بپرید و هیچ صدمه‌ای دریافت نخواهید کرد. بعد از فرود باید به دنبال تفنگ و وسایل موردنیاز بگردید و مطمئن شوید که بهترین سلاح را با خود حمل می‌کنید. مهم‌ترین موضوع در Apex Legends بازی تیمی است و اگر تیم خوبی نداشته باشید شانس پایینی برای پیروزی خواهید داشت. Apex Legends به‌ طور قطع تأثیر بسیار زیادی از دیگر بازی‌های این سبک مانند Fortnite گرفته است و همچنین از مشکلات آن‌ها درس گرفته است و تجربه‌ای بسیار بهتر را ارائه داده است. این بازی کاملاً رایگان است و فرصت بسیار خوبی برای بازی با دوستان خود و سپری کردن اوقات است. اگر از Fortnite و دنیای کارتونی آن خوشتان نمی‌آید و مایل به یک بازی اول‌شخص و اکشن هستید، همین‌الان دوستانتان را خبر کنید که Apex Legends بهترین انتخاب برای شما و دوستانتان است.

این بازی در رتبه بندی ما از بهترین بازی های سال 2019 توانست رتبه ی هفتم را کسب کند.

6. Kingdom Hearts III

  • سازنده: Square Enix
  • ناشر: Square Enix
  • سبک: اکشن – نقش آفرینی
  • پلتفرم ها: PS4 , Xbox One
  • نمره ویوکریتیک: 90

داستان بازی Kingdom Hearts III از جایی شروع می‌شود که شخصیت پلید این سری یعنی Master Xehanort قصد دارد با کمک تیمی از کاراکترهای منفی سلاح قدرتمندی را خلق کند و با آن به دنیای کینگدام هارتس پایان دهد. سورا کاراکتر اصلی و یکی از نیرو‌های اصلی Key Wielders که در ابتدا متوجه می‌شود که قدرت کافی برای شکست دادن دشمنش ندارد در حین بازی با سفر در دنیاهای مختلف و ملاقات با شخصیت‌های مختلف سعی می‌کند خود را قوی کند. خط داستانی شخصیت‌های منفی دنیای دیزنی و کینگدام هارتس در انتها با یکدیگر سازگاری جالبی ایجاد می‌کنند که مهارت سازندگان در این راستا را به رخ می‌کشد.

روایت برخی از دنیاهای Kingdom Hearts 3 همچون «داستان اسباب‌بازی‌ها» به اندازه‌ای زیبا نوشته شده است و کارگردانی می‌شود که در سطح آثار دیزنی می‌تواند شما را حیرت زده کند. پیام‌های اخلاقی همچون وفاداری به دوستان در روایت داستانی بخش Tory Story اشک از چشمان شما سرازیر می‌کند. جایی که کاراکترهای ما با قلب پاکشان و حتی تنها صحبت‌هایشان به نبرد با دشمنان می‌روند.

این بازی در رتبه بندی ما از بهترین بازی های سال 2019 توانست رتبه ی ششم را کسب کند.

5. Katana Zero

  • سازنده: Askiisoft
  • ناشر: Devolver Digital
  • سبک: پلتفرمر – هک اند اسلش
  • پلتفرم ها: PC – Nintendo Switch
  • نمره ویوکریتیک: 90

در این بازی پلتفرمر و اکشن شما با انتخاب قهرمان دلخواه خود باید با دشمنان مختلفی که پیش روی شما هستند مبارزه کرده و با استفاده از مهارت‌های مختلف، آن‌ها را از بین ببرید. یکی از مهارت‌های جالب برای بازی‌بازان در بازی Katana ZERO توانایی متوقف کردن زمان است. بازی چیزهای جذاب زیادی دارد، از جهان زیبایی‌شناسانه سایبرپانکی، موسیقی سنایزر و سبک Side-Scrolling اما یک ویژگی‌ که بیشتر از همه خود را به‌ نمایش می‌گذارد، سیستم مبارزات بازی است. تیم توسعه دهنده ی این بازی، یعنی دیوالور دیجیتال، کارنامه نسبتا خوبی از انتشار عناوین مختلف از خود به جای گذاشته است که از میان آن‌ها می‌توان به My Friend Pedro اشاره کرد. سبک این بازی را می توان اکشن، ایندی و خشونت آمیز دانست که از گرافیک پیکسلی بهره مند است.

«کاتانا» نام شخصیت اصلی بازی Katana ZERO است که به‌ خاطر سرعت بالا در دویدن و در مبارزات شناخته می‌شود. کاتانا با سرعت خود می‌تواند در برابر شلیک گلوله دشمنان جاخالی دهد، همچنین خود نیز علاوه بر شمشیر می‌تواند از گلوله استفاده کند. در مبارزات بیشترین ویژگی‌ که به چشم می‌آید قابلیت آهسته کردن زمان است تا بتوان جاخالی داد و به خفن‌ترین شکل ممکن دشمنان را از پای درآورد. به نظر می‌رسد مراحل بازی نیز از تنوع قابل توجهی برخوردار باشد، از شهرهای تاریک، تا عمارت‌ها و حتی مکان‌های زیرزمینی. هنوز اطلاعات مهمی از داستان بازی منتشر نشده است اما داستان از طریق سکانس‌های سینمایی در جریان گیم‌پلی روایت خواهد شد.

بازی مستقل Katana Zero در رتبه بندی ما از بهترین بازی های سال 2019 توانست رتبه ی پنجم را کسب کند.

4. Sekiro: Shadows Die Twice

  • سازنده: FromSoftware
  • ناشر: Activision
  • سبک: اکشن – ماجراجویی
  • پلتفرم ها: PS4 – Xbox One – PC
  • نمره ویوکریتیک: 92

Sekiro: Shadows Die Twice دارای یک داستان خطی است. داستان بازی روایت‌گر یک انتقام در سالیان دور و بازه زمانی سن‌گوکو ژاپن است. بازیکنان هدایت قهرمانی را به‌دست می‌گیرند که محافظ یک ارباب جوان است و در یک مبارزه، کاراکتر اصلی دست خود را از دست می‌دهد و اربابش هم به‌گروگان گرفته می‌شود.

قهرمان بازی Sekiro Shadows Die Twice جز یأس و ناامیدی چیز دیگری در چهره‌اش مشاهده نمی‌شود و رها شده است تا بمیرد، اما پس از به‌هوش آمدنش، متوجه یک بازوی مصنوعی می‌شود که جای دست قطع شده‌اش را گرفته است. حال هدفی بزرگ‌تر در ذهن این شخصیت شکل گرفته است و آن هم چیزی نیست جز نجات اربابش و کشتن تمامی اشخاصی که مسبب این اتفاق بوده‌اند. کاراکتر بازی که او را به‌نام گرگ سفید یا گرگ یک دست می‌شناسند، برای رسیدن به‌هدفش باید قوی و قوی‌تر شود. ازاین‌رو استاد دیرینه‌اش که The Owl نام دارد، او را تمرین می‌دهد تا به یک شینوبی همه‌فن‌حریف تبدیل شود. البته قوی شدن و رسیدن به‌سطح درجه یک شینوبی، موردی است که برعهده بازیکنان قرار داده شده است.

درواقع گیم‌پلی بازی و ساختارش شما را مجبور می‌کنند تا گرگ یک دست را به یک نینجا کارکشته تبدیل کنید. یکی دیگر از مواردی که در داستان بازی با آن روبه‌رو خواهید شد، حرف‌زدن کاراکتر بازی است. در ساخته‌های قدیم فرام سافتور، کاراکتر بازی ویژگی صحبت کردن نداشت، اما در سکیرو شاهد صحبت کردن کاراکتر بازی هستیم که می‌توان آن را مدیون تغییراتی بود که در داستان‌سرایی بازی اعمال شده‌اند. با ورود به‌جهان بازی Sekiro Shadows Die Twice اولین موردی که متوجهش می‌شوید، اتمسفر نام‌آشنایی است که در ساخته‌های قبلی مورد استفاده قرار گرفته بودند. همچنین تیم سازنده اعلام کرده است که جهان بازی از نظر وسعت، شباهت بسیاری به Bloodborne و  Dark Souls III دارد. البته در اینجا جهان نینجاها و ژاپن فئودال به‌تصویر کشیده شده است.

بازی Sekiro: Shadows Die Twice در رتبه بندی ما از بهترین بازی های سال 2019 توانست رتبه ی چهارم را کسب کند.

3. Super Mario Maker 2

  • سازنده: Nintendo
  • ناشر: Nintendo
  • سبک: پلتفرمر
  • پلتفرم: Nintendo Switch
  • نمره ویوکریتیک: 93

برای اولین بار و در سال ۱۹۸۳ ما شاهد پرداخت کامل و دقیقی بر روی شخصیت ماریو بودیم. در این سال بود که کمپانی نینتندو برای اولین بار دست به تولید یک عنوان اختصاصی برای شخصیت ماریو و برادرش لوییجی زد. این بازی که طی سالیان سال باعث محبوبیت و عظمت شخصیت ماریو در تاریخ بازی‌های ویدیویی شد، تحت عنوان Mario Bros شناخته می‌شد. در این بازی، این دو برادر (ماریو و لوییجی) وظیفه دارند تا از شهر نیویورک در مقابل موجوداتی که از فاضلاب بیرون می‌آیند، محافظت کنند. این بازی برای اولین بار مکانیک مشهور این سری یعنی پریدن روی سر دشمنان و دور کردن آنان را ابدا کرد.

بازی Super Mario Brothers در سال ۱۹۸۵ برای کنسول تازه نفس نینتندو یعنی NES عرضه شد و یک سری از مشهورترین شخصیت‌ها و موسیقی‌هایی که امروزه همگی با آن‌ها آشنایی داریم در این بازی به ما معرفی شدند. همچنین یکی از آشناترین و مشهورترین داستان‌های درون بازی‌ها در این بازی نقل می‌شود، پرنسس سرزمین قارچ‌ها توسط پادشاه کوپا دزدیده شده و ماریو نیز وظیفه دارد تا وی را با گذر از موجودات شیطانی و البته خود پادشاه کوپا نجات دهد. نینتندو در E3 2014 به معرفی عنوانی تحت نام Mario Maker پرداخت. نامی که در E3 2015 به Super Mario Maker تغییر یافت. یکی از دلایل این تغییر نام وجود عناوین Super Mario به صورت یک مجموعه در این بازی است و به عبارتی فقط شامل عناوین دو بعدی ماریو می‌گردد.

پس از عرضه نسخه اول و فروش فوق العاده اش، شاهد عرضه دومین قسمت از این سری تحت عنوان Super Mario Maker 2 بودیم که با کلی قابلیت و ویژگی نوین و تازه به سراغ بازیکنان سراسر دنیا آمده است. در قسمت ویرایشگر ما شاهد یک رابط کاربری مبتنی بر کاشی‌های ساده هستیم که به صورت یک مجموعه ابزار در اختیار کاربر قرار دارد. در این حالت شما می‌توانید از میان انبوهی از ابزارها مانند: دشمنان نسخه های قدیمی و جدید سری Super Mario، موانع، بلوک‌ها، کالکتیبل‌ها، باس فایت‌ها، لوله‌ها و هر آنچه که می‌خواهید را در مرحله خود همانند نقاشی کردن بر روی کاغذ، بکشید، بگذارید و طراحی مرحله کنید. قابلیت جالب دیگری که در حالت ویرایشگر قرار دارد این است که بازی به شما اجازه خواهد داد در حین بازی کردنتان به ویرایش مرحله نیز بپردازید. گرچه اگر اهل کار با موتورهای بازی سازی باشید حتما خواهید فهمید که ساخت یک بازی بدون آزمایش کردن لحظه به لحظه آن ناممکن خواهد بود و در این راستا ضروری است که چنین ویژگی نیز در این بازی وجود داشته باشد. چرا که Super Mario Maker 2 تقریبا نمونه‌ای ساده از یک ویرایشگر داخل موتور بازیسازی است. اگر از طرفداران پروپاقرص سری بازی های Super Mario می باشید، پس باید علاقه داشته باشید که به طراحی مراحل Super Marioی خود بزنید و بازی Super Mario Maker 2 نیز این امکان را به خوبی برای شما فراهم میکند، پس بهتر است همین حالا این بازی را برای کنسول های نینتندو سوئیچ خود دانلود و تجربه کنید.

این بازی انحصاری نینتندو در رتبه بندی ما از بهترین بازی های سال 2019 توانست رتبه ی سوم را کسب کند.

2. Resident Evil 2

  • سازنده: Capcom
  • ناشر: Capcom
  • سبک: ترسناک – بقا
  • پلتفرم ها: PS4 – Xbox One – PC
  • نمره ویوکریتیک: 93

بازی Resident Evil 2 Remake اثری بی نظیر و به شدت موفق است. با اینکه بازی تغییرات زیادی در مقایسه با نسخه اصلی داشته، در عین حال تلاش زیادی هم برای حفط اصالت نسخه اصلی کرده است؛ یکی از مهم‌ترین اقدامات سازندگان در این زمینه، حفظ داستان بازی بوده است و با اینکه شاید شاهد یک سری سورپرایز‌های جزئی باشیم، اما کلیت داستان بازی دست‌نخورده باقی مانده است.

وقایع بازی Resident Evil 2 Remake دو ماه بعد از پایان نسخه اول آغاز می‌شود؛ جایی که بسیاری از مردم منطقه راکون سیتی به ویروس T، ساخته کمپانی آمبرلا آلوده شده و تبدیل به زامبی شده‌اند. لیان اس کندی افسر پلیس جوانی است که بر حسب وظیفه برای ملحق شدن به نیروی پلیس راکون سیتی به این شهر می‌آید؛ البته لیان قرار بود زودتر به این شهر برسد اما بروز اتفاقاتی شخصی این کار را به‌تعویق انداخته است. همچنین پیش از حرکت لیان به سمت راکون سیتی، تماسی مرموز با وی گرفته می‌شود و او را از این کار منع می‌کند که خب لیان توجهی به آن ندارد و به راکون سیتی می‌رسد.

جدا از داستان، عناصر دیگری هم در نسخه بازسازی‌شده دیده می‌شوند که کاملا برگرفته از مکانیزم‌های نسخه اصلی هستند. برای مثال یکی از جنبه‌های مهم بازی‌های رزیدنت ایول پازل‌های آن‌ها است و مکانیزم حل این پازل‌ها در نسخه بازسازی‌شده درست مثل نسخه اصلی خواهد بود؛ به این صورت که مثلا برای باز کردن یک در، باید اداره پلیس راکون سیتی را زیر و رو و کلید مربوطه را پیدا کنید یا در مثالی دیگر مجوز عبور شما از یک راه خاص، فقط با پیدا کردن چند نماد و قرار دادن آن‌ها در جای مخصوص‌شان صادر خواهد شد.

نسخه ریمیک بازی Resident Evil 2 در رتبه بندی ما از بهترین بازی های سال 2019 توانست رتبه ی دوم را کسب کند.

1. Disco Elysium

  • سازنده: ZA/UM
  • ناشر: ZA/UM
  • سبک: نقش آفرینی
  • پلتفرم: PC
  • نمره ویوکریتیک: 94

Disco Elysium یک بازی جذاب نقش آفرینی و جهان باز است که شما را در نقش یک کاراگاه با مهارت های منحصر به فرد قرار می دهد. یک شهر به صورت کامل در اختیار شما است و باید بتوانید مسیر رسیدن به جرم و جنایت و پاکسازی انها را پیش بگیرید. شخصیت های بازی فراموش نشدنی هستند و در طول داستان همه آنها را مورد بازجویی قرار خواهید داد. قاتلان زنجیره ای و رشوه بگیران را شناسایی کنید و پس از مدتی خواهید دید که تبدیل به یک قهرمان شده اید. عکس این روند هم می تواند اتفاق بیفتد و با یک داستان خطی صرف روبرو نیستیم.

بازی Disco Elysium ابزارهای بیشماری به شما داده است و می توانید ۲۴ ساعته از مهارت های خود استفاده کنید. ۸۰ مدل لباس عوض کنید و با استفاده از ۱۴ سلاح که از چراغ قوه گرفته تا یک TNT را شامل می شود، به سراغ مظنونین بروید. تنوع این سلاح ها به خاطر قدرت انتخاب در بازی است و شما می توانید یک کاراگاه وحشی یا بسیار کارکشته باشید. شخصیت خود را توسعه دهید و با روانشناسی تشخیص دهید که مجرمین از چه روش هایی برای حرف زدن و اقرار کردن تبعیت می کنند. سیستم گفتگوی بازی انقلابی در صنعت ایجاد کرده است و به همین دلیل شخصیت ها را فراموش نشدنی می کنند. صداها به خوبی کار شده است و تقریبا هر دیالوگی را می توانید با مخاطبین خود داشته باشید.

و در نهایت این Disco Elysium بود که توانست از سد عناوین قدرتمنی همچون Resident Evil 2 و Sekiro: Shadows Die Twice بگذرد و به بهترین بازی سال 2019 در ویوکریتیک تبدیل شود.

توجه: در صورت مساوی بودن نمره بازی ها ، تعداد نقد در نظر گرفته شده است.

نظر شما در رابطه با بهترین بازی های سال 2019 چیست؟ کدام یک از عناوین بالا را تجربه کرده اید؟ لطفاََ نظرات خود را راجع به بازی های منتشر شده در سال 2019 ، و رتبه بندی آنها بنویسید.

بهترین بازی های سال 2020 در ویوکریتیک

بهترین بازی های سال 2021 در ویوکریتیک

 

رتبه بندی بازی های سال 2019

Disco Elysium - 9.4
Resident Evil 2 - 9.3
Super Mario Maker 2 - 9.3
Sekiro: Shadows Die Twice - 9.2
Katana Zero - 9
Kingdom Hearts III - 9
Apex Legends - 8.9
Devil May Cry 5 - 8.8
The Division 2 - 8.8
Mortal Kombat 11 - 8.7
The Outer Worlds - 8.6
Anno 1800 - 8.6
The Walking Dead 4 - 8.5
Star Wars Jedi: Fallen Order - 8.5
Control - 8.5
Crash Team Racing Nitro-Fueled - 8.5
Children of Morta - 8.5
Borderlands 3 - 8.5
Gears 5 - 8.5
Judgment - 8.5
Death Stranding - 8.4
Call of Duty Modern Warfare - 8.4
Metro Exodus - 8.3
A Plague Tale: Innocence - 8.3
Trine 4 - 8.3
Ace Combat 7 - 8.2
Remnant From the Ashes - 8.2
John Wick Hex - 8.2
Concrete Genie - 8.2
Hunt: Showdown - 8.2
Trials Rising - 8.1
Dirt Rally 2.0 - 8
Tropico 6 - 7.7
Far Cry New Dawn - 7.6
Days Gone - 7.4
God Eater 3 - 7.3
Untitled Goose Game - 7.3
Dead or Alive 6 - 7.3
Layers of Fear 2 - 7.2
Wolfenstein Youngblood - 7.2
The Dark Pictures: Man of Medan - 7.1
The Sinking City - 7.1
Need for Speed Heat - 7
Blair Witch - 7
Grid - 7
The Surge 2 - 6.9
Greedfall - 6.9
Rage 2 - 6.9
Terminator: Resistance - 6.8
World War Z - 6.6
Shenmue III - 6.5
Sniper Ghost Warrior Contracts - 6.2
Jump Force - 6.1
The Lego Movie 2 Videogame - 6
Anthem - 5.9
Ghost Recon Breakpoint - 5.6
Crackdown 3 - 5.5
Left Alive - 3.6

7.7

نمره سال 2019

در مجموع 57 بازی

تحریریه ویوکریتیک

مطالبی که با توسط تحریریه ویوکریتیک منتشر می شوند، از نظر تمام تیم تحریریه ویوکریتیک هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا