مقالاتویژه

زندگی نامه هیدتاکا میازاکی

اگر کمی درباره بازی ها اطلاعات داشته باشید احتمالا نام سری Dark souls را شنیده اید. یا در فضای رسانه چندین بار اخبار مربوط Elden Ring بازی موفق سال 2022 را مشاهده کرده اید. اما امروز در این مقاله قصد داریم راجع به زندگی نامه هیدتاکا میازاکی ، شخصی که پشت این بازی ها قرار دارد صحبت کنیم. مردی 47 ساله اهل شیزوئوکا، ژاپن که اکنون مدیریت استودیو FromSoftware را بر عهده دارد و در بخش طراحی, نویسندگی و کارگردانی فعالیت میکند.

عنوان الدن رینگ، جدیدترین بازی میازاکی

میازاکی از کودکی علاقه بسیار به کتاب داستان های تخیلی و مانگا (کتاب های ژاپنی با سبک خاص) داشت اما او در خانواده ای بسیار فقیر در بدترین محله های شهر زادگاهش زندگی میکرد در این صورت او کتاب هارا از کتابخانه اجاره میکرد . طولی نکشید که سعی کرد برای دل خود، نویسندگی کند اما او اعتماد به نفس کافی نداشت و تجربه این در این زمینه نداشت. منابع او کتاب های فانتزی بودند و قهرمانی در آن با دیو ها و دشمنان بزرگ مبارزه میکند, داشتند. در نوجوانی خانوده او اجازه بازی کردن را ندادند و حتی بودجه ای برای تامین آن نداشتند. اما هیدتاکا بازی های رومیزی زیادی را تجربه میکرد و در ذهن خود برای هرکدام داستانی میساخت.

اتفاقات مهم زندگی او از زمانی آغاز شد که در دانشگاه کیو در رشته علوم اجتمائی قبول میشود و استقلال بیشتری برای زندگی خود پیدا میکند. یکی از دوستان نزدیک او سعی کرد یک بازی به او معرفی کند که نام آن Ico بود. داستان پسر و دختری که برای رسیدن هدفشان پازل ها و موانع مختلف را طی میکنند. میازاکی جوان که Ico را روی کنسول PS2 تجربه میکرد، شدیدا با بازی های ویدیویی در این سبک شد. او پس از فارغ التحصیل شدن به ایالات متحده آمریکا محاجرت میکند تا در شرکت Oracle فعالیت کند اما خیلی زود این شغل خسته میشود. رشته کامپیوتر و برنامه نویسی باعث شد او توان توسعه بازی مستقل خود را داشته باشد در همین صورت کد های Armored core نوشته شدند.

کاور بازی Demon’s souls

در ادامه بیوگرافی هیدتاکا میازاکی یا همان زندگی نامه ایشان، باید به بازگشت او از ژاپن اشاره کنیم. بعد از مدتی او به ژاپن برگشت تا در استودیو کوچکی به نام فرام سافتور که مشغول ساخت یک بازی انحصاری برای کنسول playstation3 بودند، عضو شود. در آن زمان استودیو همکاری خود را با سونی آغاز کرده بود. اما آنها اجازه دادند میازاکی سری Armord core را تحت نام فرام سافتور گسترش دهد و پس از آن به همکاری در ساخت آن بازی انحصاری بپردازد. نام آن بازی Demons souls بود که کاملا با ذائقه میازاکی هماهنگ بود و هیدتاکا از این موضوع هیجان زده بود. این عنوان نقش افرینی اکشن در توکیو گیم شو 2009 نمایش داشت اما با بازخورد های منفی رو به رو شد. سونی با صبوری کامل بازهم به هیدتاکا و فرام سافتور بودجه داد تا بازی را منتشر کنند اما کارگردان اصلی از پروژه رفت و سونی هیدتاکا را مسئول کارگردانی Demons souls کرد.

شهرت او پس از آن افزایش خیلی زیادی داشت و برخلاف واکنش های منفی به Demons souls, این بازی فروش موفقیت آمیزی داشت و میازاکی تصمیم گرفت دنباله معنوی آنرا توسعه دهد. در سال 2011، Dark souls ساخته شد و خیلی زود به پرفروش ترین بازی FromSoftware تبدیل شد.

در ادامه زندگی نامه هیدتاکا میازاکی، باید بگوییم که در سال 2014 و پس از ده سال از فعالیت های او، ایشان به ریاست استودیو انتخاب شدند. و این موضوع پیشرفتی چشمگیر در زندگی او و روند استودیو کنونی خود بود. میازاکی بساری از این موفقیت هارا از سونی هم میدانست و برای رابطه خوب میان آنها, کار بر روی همکاری جدیدی بین سونی و استودیو او شروع شد. Blooodborne که ژانری متفاوت تر نسبت به سری سولز داشت کمی المان ترسناک هم داشت و داستانی بسیار پیچیده و عمیق را روایت میکرد. نویسنده و کارگردان بازی خود میازاکی بود. ادامه دارک سولز به عهده توموهیرو شیبویا و یویی تانیمور گذاشته شد ولی میازاکی برای Dark souls 3 برگشت و بازهم بازی موفق و با کیفیتی را به گیمر ها تقدیم کرد. محبوبیت او در جامعه ویدیوگیم به سطح بالایی رسیده بود و به کارگردان مورد علاقه بسیاری از افراد تبدیل گشته بود!

دارک سولز 3

لازم به ذکر است در سال ۲۰۲۰ برای لانچ کنسول ps5 بازی Demons souls یک بازسازی (remake) دریافت کرد که با ارتقای گرافیکی و گیم پلی همراه بود.

از دیگر بازی های او میتوان به Sekiro: Shadows Die Twise و Elden Ring اشاره کرد که مورد دوم به تازگی منتشر شده و بسیار مورد توجه منتقدین قرار گرفته است. با کلیک بر روی نمرات بازی Elden Ring، می توانید نمرات این بازی جذاب را ببینید. هیدتاکا میازاکی با پشتکار بسیار و تحصیلات از خانواده ای فقیر به یکی از استادان صنعت با ارزش ویدیو گیم شده است. و این قائله واقعا قابل تحسین است. در این مقاله سعی کردیم خلاصه ای از رویداد های مهم, زندگی اولیه و حرفه ای او را بنویسیم و امیدواریم لذت کافی را برده باشید.

در آخر خوشحال می شویم نظرات ارزشمندتان را در رابطه با زندگی نامه هیدتاکا میازاکی با ما در میان بگذارید.

آراد رفیعیان

متولد اصفهان محصل رشته تجربی. به پاس خاطرات بسیار خوب و تجربه های بی نظیر، علاقه مندان بسیار زیادی از جمله خودم جذب بازی ها شده اند. به امید سلامتی, تندرستی و صلح میان مردم ایران و جهان در پناه خدا

نوشته های مشابه

‫7 دیدگاه ها

    1. خیلی ممنون دوست عزیز . لطف از شماست که ما را دنبال میکنید و با کامنت گذاشتن حمایت میکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا