مقالاتویژه

بررسی جوانب مختلف عنوان The Last of Us Part l: Remake

Everyone I have cared for has either died or left me. Everyone… f***ing except for you

«هرکسی که برام مهم بوده، یا مرده یا ولم کرده. همه به جز تو لعنتی. پس بهم نگو که با یه نفر دیگه در امانم، چون حقیقت اینه که فقط بیشتر می‌ترسم.»

تمامی خاطرات تلخ و شیرین ما از نسخه اورجینال بازی The Last of Us که بر روی دیوار تاریخ حک شده است، باری دیگر در قالب یک بازسازی، با آغوشی باز به استقبال ما می آیند. صد حیف که این بازگشت معرفی شکوهمندی نداشت. به علت شایعات بسیار، تقریبا برای همه ما مثل روز روشن بود که در طی سال جاری، نسخه بازسازی The Last of Us معرفی خواهد شد.

امروز و در این مقاله قصد داریم تا به بررسی تغییرات و پیشرفت ها و همچنین قیمت این بازی بپردازیم. پس در ادامه با ویوکریتیک همراه باشید.

برای مشاهده نمرات بازی The Last of Us در وبسایت ویوکریتیک کلیک کنید.

نمرات بازی The Last of Us در ویوکریتیک

تغییرات و پیشرفت های نسخه بازسازی The Last of Us نسبت به نسخه اورجینال بازی

ابتدا باید این را گفت که این نسخه به هیچ عنوان یک ریمستر ساده نیست که تنها تغییر آن بهبود گرافیکی باشد. نیل دراکمن و همچنین ناتی داگ اعلام کرده اند که این عنوان شاهد پیشرفت ها و بهبود های زیادی می باشد. حال این تغییرات لایق حمل کردن پسوند Remake می باشند ؟

گیمپلی – بررسی جوانب مختلف The Last of Us Part l Remake

  1. بر اساس گفته سازندگان، گیمپلی بازی از جهات مختلف پیشرفت های زیادی به همراه دارد. مبارزات بازی جزئیات بیشتری را شامل می شود که می توان به بهبود سیستم تیر اندازی، هوش مصنوعی و موارد دیگر اشاره کرد.
  2. هوش مصنوعی در این بازی طبق گفته سازندگان نسبت به نسخه اصلی بسیار بهتر شده است. یکی از معدود نقاط ضعف نسخه اورجینال The Last of Us، هوش مصنوعی ضعیف npc ها بوده است. گفته سازندگان و همچنین آن چیزی که در The Last of Us ll شاهد آن بودیم، نوید یک تجربه جذاب تر با بهبود هوش مصنوعی را به ما می دهد.
  3. بازی دارای یک حالت speed run نیز می باشد. از آن جایی که هیچ گونه توضیحی در این باره صورت نگرفته است، اطلاعاتی درباره تغییراتی که به منظور به پایان رساندن هرچه سریعتر بازی توسط Speed Runner ها رخ داده است، موجود نیست.

البته تمامی این تغییرات گفته شده بخش کوچکی از پیشرفت ها این بازسازی می باشد و در این خصوص اطلاعات زیادی منتشر نشده است. اما در هر حال نمی توان انتظار تغیرات بنیادی در گیمپلی را داشت. نسخه اورجینال بازی که در سال 2013 عرضه شد، از جهات مختلف نیز جلوتر از زمان خود بود. پس مقایسه این ریمیک که حتی فاصله آن با نسخه اورجینال به یک دهه نمی‌رسد، با بازسازی هایی مانند Resident Evil 2 و Final fantasy Vll اشتباه می باشد‌. زیرا عناوین ذکر شده بیش از 20 سال با نسخه اصلی فاصله دارند و گیمپلی نسخه اورجینال آنها، منسوخ شده و فرسنگ‌ها دور تر از حال حاضر صنعت ویدیو گیم می باشند. پس طبیعی است که در ساختار بازی و گیمپلی آنها، تغییرات ساختاری رخ دهد. اما در قبال The Last of Us Part l: Remake، این توقع خارج از انصاف می باشد.

بازسازی تمامی محیط ها

طبق گفته سازندگان و همچین تایید سونی، جهانی که در این ریمیک شاهد آن هستیم کاملا از نو و این بار با کیت توسعه PlayStation 5 ساخته شده است. استفاده از سخت افزار PS5 باعث شده است که این بازی تمامی ویژگی های دوال‌سنس بهره گرفته، و با پشتیبانی از صدای سه بعدی و اجرا شدن با نرخ شصت فریم بر ثانیه، تجربه ای عالی از قدم گذاشتن در جهان نابود شده را برای گیمر ها به ارمغان بیاورد.

بهبود های گرافیکی

طبیعتاً اولین نکته ای که به ذهن هر پلیری می رسد و جزو حداقل انتظارات این ریمیک به شمار می رود، بهبود گرافیکی می باشد. بر اساس تریلر عرضه شده و همچنین صحبت های سازندگان. می توان نوید یک گرافیک خارق العاده و پر جزئیات دیگری را از جانب ناتی داگ داد.

طبق صحبت های اخیر نیل دراکمن، ناتی داگ از سیستم پیشرفته ای برای بهبود کیفیت کات سین ها، بدون تکرار دوباره مراحل موشن کپچر استفاده کرده است.

تصاویری از مقایسه نسخه اصلی The Last of Us با ریمیک

بررسی قیمت The Last of Us Part l: Remake و سیاست های سونی در قبال این قیمت گذاری

تمامی تلاش سونی و ناتی داگ با لیست کردن پیشرفت های این بازی، جلوگیری از مواجهه شدن با هجمه طرفداران می باشد. از همان ابتدا و مشخص شدن قیمت این ریمیک، اعتراضات زیادی حول قیمت هفتاد دلاری این ریمیک صورت گرفته است. حال آیا واقعاً هفتاد دلار برای یک بازسازی منصفانه است ؟

خب، بیاید این نکته را در نظر بگیریم که با یک بازی جدید رو به رو نیستیم. همان داستان، همان گیمپلی و همان بازی با پیشرفت هایی در جوانب مختلف. هر مقدار هم که تغییرات در این نسخه، تجربه را بهتر کنند، نمی توان آن با یک بازی جدید مقایسه کرد. بسیاری از مخاطبانی که به سراغ تجربه دوباره این بازی رفته تا خاطرات خود را باری دیگر زنده کنند، زیر بم و بازی را در اواخر نسل هفت، و در قالب یک ریمستر در نسل هشت تجربه کرده اند.

البته با پورت این بازی در پی سی و همچنین حضور آن در پنجمین فرزند پلی استیشن یعنی PS5، شاهد حضور گیمر هایی خواهیم بود که برای بار اول قدم به جهان جادویی The Last of Us می‌گذارند. اما باز هم دلیل قانع کننده ای برای قیمت بالا این بازی نمی باشد.

در زمان عرضه The Last of Us، بازی از زمان خود نیز جلوتر بوده و با توجه به نکاتی که قبل تر اشاره کرده ایم، به دلیل فاصله زمانی کم این ریمیک با نسخه اورجینال، نمی توانیم شاهد تغییرات گسترده و اساسی ای باشیم. نسخه اورجینال و همچنین ریمستر این بازی همچنان قابل بازی هستند و به هیچ عنوان نمی توان این بازی را منسوخ شده دانست. پس وقتی که نسخه ریمستر این عنوان با قیمت بسیار کمتر در کنسول PS4، که همچنان توسط سونی پشتیبانی می شود وجود دارد، غیر منطقی است که ریمیک این بازی قیمتی معادل هفتاد دلار داشته باشد.

نتیجه گیری – بررسی جوانب مختلف The Last of Us Part l Remake

بازی The Last of Us به خودی خود در زمان عرضه، شاهکاری غیر قابل انکار بوده است. بازسازی این عنوان، جادو را در پوششی تازه، به صدر خبر ها می آورد. ریمیک این عنوان شاهد پیشرفت های بسیاری می باشد که تجربه ای فراتر از لذت را برایمان به ارمغان خواهد آورد. اما قیمت این عنوان و سیاست سونی در قبال قیمت این بازی، مانند Uncharted: The legacy of Thieves توجه ها از پیشرفت ها و نقاط قوت، به قیمت نامناسب معطوف خواهد کرد.

امیرمحمد روهنده

بادبادک ها همیشه با باد مخالف اوج میگیرن.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا