مقالاتویژه

محبوب ترین ژانر ها در بازی های ویدیویی؛ قسمت اول ( ژانر های اصلی )

بازی های ویدیویی شاهد پیشرفت های چشم گیری در طی چند سال اخیر بوده است. این پیشرفت ها، در گسترده تر شدن تنوع ژانر های بازی های ویدیویی نقش به سزایی را ایفا کردند.

حال که ویدیو گیم به گستردگی فراوانی در سبک هایش رسیده است؛ شاهد شاخه شاخه شدن سلایق پلیر ها در سبک مورد علاقه آنها نیز هستیم.

امروز و در این مقاله قصد داریم به محبوب ترین سبک ها در بازی های ویدیویی بپردازیم. شما عزیزان نیز در بخش نظرات به ما بگویید که کدام ژانر در ویدیو گیم، سبک مورد علاقه شما است.

 

-سبک نقش آفرینی ( Role playing )

عنواین این سبک عموما دارای داستانی درگیر کننده می‌باشند که بازی باز در طی پیش بردن داستان، میتواند شخصیت یا شخصیت های اصلی بازی را ارتقا دهد.

همچنین در برخی از بازی های این سبک، بازیکن باید تصمیمات حیاتی ای را بگیرد که تاثیر زیادی بر پایان بازی خواهد داشت.

 

-سبک اکشن ( Action )

این سبک را میتوان رایج ترین سبک در بازی های ویدیویی دانست. در بازی های این سبک، بازیکنان شاهد نبرد های پی در پی و نفس گیری هستند.

این ژانر با بسیاری از ژانر های دیگر ترکیب شده و زیر شاخه های متعددی را به وجود آورده است. از محبوب ترین آنان میتوان به Action Adventure و Action Role playing اشاره کرد.

 

 

-سبک شبیه ساز ( Simulator)

این سبک در ویدیو گیم گستردگی بسیاری دارد و طرفداران بسیاری را در سرار جهان نیز داراست.

از محبوب ترین زیر شاخه های این سبک، میتوان به شبیه ساز های ورزشی و ریسینگ اشاره کرد.

این سبک میتواند کمک شایانی در آموزش مشاغل مختلف برای افراد بکند. و میتوان این سبک را بهترین سبک برای آموزش مشاغل مختلف در نظر گرفت.

 

-سبک تیراندازی ( Shooter)

سبک تیراندازی نیز یکی از محبوب ترین ژانر ها در ویدیو گیم به شمار میرود. این سبک معمولاً در قالب اول شخص و سوم شخص است که در ژانر های متفاوتی حضور دارد.

این سبک عموما نیازمند سرعت عمل و دقت بالای گیمر می‌باشد تا بتواند در کوتاه ترین زمان ممکن، بهترین تصمیم را بگیرد.

 

-سبک پلتفرمر ( Platformer )

در این ژانر، بازیکن باید با به کارگیری دقت و سرعت عمل خود، شخصیت اصلی را از موانع عبور داده و به سوی مقصد هدایت کند. در این سبک، در طول مسیر موانع زیادی وجود دارد که بازی باز باید با استفاده از قابلیت های موجود در بازی، آنها را پشت سر بگذارد.

 

-سبک ماجراجویی ( Adventure )

در این سبک بازیکن مجبور به گشت و گذار و اکتشاف محیط پیرامون خود می‌باشد. و در طی مسیر باید معما های سر راه خود حل کرده و به مسیر خود ادامه دهد.

شاید بتوان Action Adventure را مهم ترین زیر شاخه این سبک دانست. این سبک ترکیبی از دو ژانر اکشن و ماجراجویی می‌باشد که از محبوبیت بالایی برخوردار است. در این سبک نیز شاهد اکتشاف محیط و حل معماها نیز خواهیم بود و با کمک گرفتن از آنان، دشمنان خود را از پیش رو بر خواهیم داشت.

 

-سبک استراتژی ( Strategy )

در این سبک، بازیکنان میبایست با استفاده از استراتژی و تاکتیک مناسب، دشمنان را از پیش روی بردارد.

مهم ترین اصلی که باعث شده این سبک، با دیگر سبک ها تفاوت داشته باشد، دامنه مدیریت گیمر می‌باشد. در بسیاری از ژانر ها، بازی باز مشغول مدیریت و طرح ریزی یک کرکتر خاص می‌باشد. درصورتیکه در این سبک، بازی باز باید با تاکتیک و مدیریت خود، رهبری گروهی را بر عهده گرفته و بازی را پیش ببرد.

از محبوب ترین زیر شاخه های این سبک میتوان به استراتژی نوبتی و استراتژی همزمان اشاره کرد.

 

-سبک وحشت ( Horror)

این سبک را میتوان یکی از قدیمی‌ترین ژانرهای ویدیو گیم به شمار آورد. ترس را شاید بتوان تاثیر گذار ترین حس در انسان به شمار آورد. حسی که تا عمق استخوان های ما رسوخ می‌کند و توانایی ذره ای تعقل را از ما میگیرد. به همین علت است که عناوین این سبک، خصوصا ترس های روانشناختی، محبوبیت بسیار بالایی در میان گیمر ها دارند‌.

 

-سبک بقا ( Survival )

این سبک علی رغم محبوبیت بالا، طرفداران خاص خود را دارند. در این سبک، بازیکن با محدودیت منابع روبه رو است و باید با مدیریت منابع محدود خود، به تلاش برای بقا خود یا گروه خود، ادامه دهد.

سبک وحشت بقا ( Surviver Horror) نیز ژانر ترکیبی ای بسیار محبوب است که شامل المان های هر دو سبک وحشت و بقا می‌باشد.

 

 

نظر شما دوستان چیست؟ محبوب ترین ژانر خود را برایمان در بخش نظرات نوشته و نظرات محترمتان را با ما در اشتراک بگذارید.

در قسمت دوم این مقاله، به بررسی محبوب ترین زیر شاخه ها و ژانر های ترکیبی خواهیم پرداخت.

 

 

 

 

امیرمحمد روهنده

بادبادک ها همیشه با باد مخالف اوج میگیرن.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا