مقالاتویژه
موضوعات داغ

خدایان بازی God of War: Ragnarok؛ معرفی خدایان بازی گاد آف وار رگناروک

صف آرایی خدایان نورس در مقابل خدای جنگ

با سلام و درود خدمت شما دوستان و کاربران عزیز وبسایت ویوکریتیک. پس از موفقیت نسخه ریبوت God of War در سال 2018، حالا طرفدارن بی صبرانه منتظر دنباله این عنوان یعنی God of War: Ragnarok هستند. حال بازی گاد آف وار رگناروک می خواهد تا با حفظ هسته اصلی و تغییرات مثبت و رو به جلو، زمینه ساز یک ماجراجویی جذاب دیگر باشد. نسخه ای که برخلاف انتظارات قبلی قرار است، تا حماسه‌ کریتوس و آترئوس در قلمرو نورس را به پایان برساند. به همین علت هم بازی God of War: Ragnarok برای حفظ و ارتقا میراث عنوان پیشین خود، کار سختی را بر دوش استودیو Santa Monica میگذارد. همین هم باعث شد تا در این مقاله به معرفی خدایان و شخصیت های بازی God of War: Ragnarok بپردازیم.

برای مشاهده نمرات بازی God of War در ویوکریتیک کلیک کنید.

خدایان همیشه نقش اساسی و کلیدی در داستان سری بازی God of War داشته اند. در عنوان God of War 2018 هم اگرچه شاهد کمبودی هایی در این زمینه بودیم، ولی خدایان نورس بازهم نقش کلیدی در بطن داستان ایفا کردند. این بازی در حقیقت پیش زمینه ای برای حضور خدایان کلیدی نورس در بازی گاد آف وار رگناروک است. برخلاف سه گانه قبلی اما، کریتوس دیگر کسی نیست که عجولانه قدمی بردارد و به هر دلیلی حمام خون به راه بیاندازد. او حالا به خاطر پسرش خواستار مواجهه و درگیری با خدایان، و جنگ با آزگارد نیست. اما دست تقدیر، خدایان بسیاری را بر سر راهشان قرار خواهد داد. اگر شما هم علاقه دارید، تا با خدایان بازی God of War: Ragnarok آشنا شوید، پس تا انتها همراه ما باشید.

همچنین پیشنهاد می کنم که به مطالعه مقاله بررسی تمامی احتمالات ممکن برای God of War: Ragnarok به قلم آراد رفیعیان در وبسایت ویوکریتیک بپردازید.

مقاله بررسی تمامی احتمالات ممکن برای God of War: Ragnarok در ویوکریتیک

توجه: این مقاله قسمت های کلیدی داستان بازی God of War 2018 را فاش می‌کند. بنابراین اگر تاکنون موفق به تجربه این عنوان نشده اید، از خواندن ادامه این مطلب خودداری کنید.

خدایان بازی God of War: Ragnarok؛ شخصیت های بازی God of War: Ragnarok
درگیری در آخرالزمان خدایان نورس بالا میگرد

مقدمه؛ اهمیت رخداد رگناروگ در اسطوره‌شناسی نورس

رگناروک (Ragnarök) یا «سرنوشت خدایان» رویدادی بسیار بزرگ در اسطوره‌شناسی نورس است. یک یوتون به نام گروا این رویداد را برای اولین بار پیش‌گویی کرد. گروا پس از خواندن دبیره‌ای سحرآمیز قدرت والایی دریافت کرد، تا حتی در مورد رگناروک (Ragnarok) مطلع شود. جزئیات این واقعه به این شرح بود: سه سال زمستان پی در پی، زمانی که قلمروها تکان می‌خورند و آسمان‌ها از یکدیگر جدا می‌شوند، یک کشتار وحشتناک با یک شمشیر شعله‌ور رخ خواهد داد، یک گرگ عظیم الجثه، جنگ خدایان علیه یکدیگر، و یک روح سفید که از سرزمینی دیگر همراه با پسرش می‌آید. اودین برای اینکه به دانسته‌های رگناروگ پی ببرد نزد گروا می‌رود. اما او از این کار سر باز می زند و اودین با گرفتن جان و دانش گروا، او را خفه می‌کند.

در بازی God of War 2018 مرگ بالدر (Baldur) به دست کریتوس مقدمه ای برای آغاز Ragnarök است. در حقیقت اقدامات کریتوس و آترئوس به وقوع این رویداد شتاب داده است. درست پس از مرگ بالدر، فیمبول‌وینتر (Fimbulwinter) آغاز شد، و سه سال بعد از آن رگناروک آغاز خواهد شد. فیمبول‌وینتر سه سال زمستان پی‌درپی است که در آن برف از تمامی جهات می‌بارد و هیچ تابستانی بین آن وجود ندارد. این رویداد همچنان در بازی God of War: Ragnarok هم در حال جریان است و انتظار می رود تا رگناروک در اواخر داستان بازی به وقوع به پیوندد.

خدایان بازی God of War: Ragnarok؛ شخصیت های بازی God of War: Ragnarok
صحنه ای از نبرد ثور با یورمونگاندر در رگناروگ

خدایانی که حضورشان در God of War: Ragnarok تائید شده:

بازی God of War: Ragnarok یکی از عناوین موردانتظار طرفدارن در این چند سال اخیر است. به همین دلیل هم استودیو Santa Monica در زمینه معرفی شخصیت ها و خدایان حاضر در این عنوان بسیار محتاط تر عمل میکند. البته تاکنون دو تریلر مهم از این عنوان معرفی شده که بخش هایی از گیم پلی بازی را نشان میدهد. در همین ویدیو های نه چندان بلند شاهد رویارویی کریتوس با چندین شخصیت مهم از اساطیر نورس بودیم. شخصیت هایی که عمدتا خدایان را تشکیل می دهند و نقش مهمی در داستان بازی ایفا میکنند. موضوعی که باعث می شود تا شاهد نبردهای جذاب و نفس گیری بین کریتوس و دیگر خدایان حاضر باشیم.

ثور (Thor) – خدای رعد و برق

خدایان بازی God of War: Ragnarok؛ شخصیت های بازی God of War: Ragnarok

ثور (Thor) در اساطیر نورس خدای قدرت، رعد و برق، طوفان و یکی از پسران اودین است. او همسر سیف و پدر مگنی و مودی است. او به عنوان یکی از آنتاگونیست های اصلی، در بازی گاد آف وار رگناروک حضور دارد. نوشته های زیادی در بازی God of War 2018، بارها به ثور اشاره کرده است. چرا که او اکثر غول های حاضر در میدگارد را به دستور اودین سلاخی کرد. او همچنین در زمان رگناروگ با یورمونگاندر (Jörmungandr) مبارزه کرده است. طبق گفته میمر (Mimir) این نبرد سخت باعث می شود تا درخت جهان (ایگدراسیل) متلاشی شود و مار میدگارد به گذشته و زمان قبل از تولد خود برگردد.

ثور در پایان مخفی بازی God of War 2018 و قالب یک رویا حضور داشت. زمانی که کریتوس و آترئوس خواب بودند، ثور با رعد و برق به خانه‌شان حمله می‌کند. این عمل آنها را وادار به خروج از خانه و مقابله با او می‌کند. Thor هویت خود را آشکار و با چکش خود یعنی Mjölnir (میولنیر)، به قصد گرفتن انتقام مرگ برادر و پسرانش به آنها حمله ور می‌شود. مبارزه‌ بین کریتوس و ثور در بازی God of War: Ragnarok بسیار هیجان انگیز خواهد بود.

فریا (Freya) – خدای عشق و زیبایی

فریا (Freya) یک الهه ونیر است، که در بازی God of War 2018 به عنوان جادوگر جنگل، به کریتوس و آترئوس در سفرشان کمک کرد. او همسر سابق اودین، مادر بالدر و ملکه سابق والکری‌ها است. او در کنار ثور، به عنوان یکی از آنتاگونیست های اصلی، در بازی گاد آف وار رگناروک حضور دارد. فریا رهبر خدایان ونیر بود، که در جهت ایجاد صلح بین آسیر و ونیر قبول کرد تا با اودین ازدواج کند. اما سرانجام به خاطر اهداف ظالمانه اودین، از او جدا شد. Odin هم برای تلافی، او را نفرین کرد تا هرگز نتواند از قلمرو میدگارد (Midgard) خارج شود، یا به موجود زنده‌ای آسیب (فیزیکی یا جادویی) برساند. علاوه بر این، اودین بال‌های والکری فریا را از او جدا، و در جایی نامعلوم پنهان کرد.

حاصل ازدواج اودین و فریا، پسری به نام بالدر بود. فریا به پسرش علاقه زیادی داشت، اما یکی از کتیبه های خط رونی مرگ بالدر را پیش‌بینی کرده بود. او برای جلوگیری از مرگ پسرش، طلسمی روی او قرار داد تا نامیرا شود. با این حال بالدر خواستار برداشتن این طلسم شد، و حتی سعی کرد مادرش را بکشد، اما قادر به انجام آن نشد. او در عوض از فریا متنفر شد و قسم خود که هرگز او را نبخشد. کریتوس در پایان بازی God of War 2018 به ناچار برای جلوگیری از مرگ فریا، گردن بالدر را شکست و او را به قتل رساند. اما این توجیه برای فریا قانع کننده نبود، و او قسم خورد تا انتقام مرگ بالدر را از کریتوس بگیرد.

فریا در بازی God of War: Ragnarok موفق به شکستن طلسم اودین، و بازیابی قدرت خود به عنوان ملکه‌ والکری‌ها شده است. به همین خاطر باید شاهد سبک و روش مبارزاتی مشابه با والکری‌های بازی God of War 2018 از سوی او باشیم. با این حال به عنوان ملکه والکری ها انتظار نبردی هیجان انگیزتر نسبت به والکری های معمولی و حتی Sigrún داریم.

خدایان بازی God of War: Ragnarok؛ شخصیت های بازی God of War: Ragnarok
از مهم ترین شخصیت های بازی God of War: Ragnarok

اودین، حاکم آسگارد؛ یکی از خدایان اصلی بازی God of War: Ragnarok

اودین (Odin) در اسطوره‌شناسی نورس خدای جنگ، مرگ، خرد و حاکم قلمرو آسگارد است. او همچنین با نام پدر همگان شناخته می شود. Odin پدر ثور، تیر و بالدر، و شوهر فریا و فیورگن است. او پادشاه خدایان نورس است، یعنی جایگاهی مشابه زئوس در سه گانه‌ قدیمی این سری را ایفا میکند. اودین به عنوان یک آنتاگونیست کلی در بازی God of War: Ragnarok حضور خواهد داشت. طبق گفته میمیر، اودین به دنبال یافتن اسرار قلمرو یوتون‌هایم (Jötunheimr) و غول‌ها بوده است، به همین خاطر هم یوتون ها به دشمنانی برای اودین تبدیل شدند. پسرش تیر برای ایجاد صلح تلاش‌ بسیاری کرد و پدرش را به گفتگو با غول‌ها دعوت کرد، اما اودین به دنبال صلح با آنها نبود. اقدامات اودین باعث شد تا تیر به یک مخالف دائمی علیه پدرش تبدیل شود. موضوعی که در نهایت اودین را به سمت کشتن او سوق داد.

با اینکه بازیبازان قادر به مشاهده ظاهر او در بازی God of War 2018 نشدند، اما شخصیت های متعددی به دفعات به او اشاره کردند. او کسی است که در گذشته میمیر را در بند کرد، و طی دهه‌ها شخصا او را به صورت روزانه شکنجه داد. Odin همچنین بالدر را مامور کرد تا اطلاعاتی از محل لافی (آخرین نگهبان غول ها) پیدا کند. اودین تعداد زیادی از پرندگان یخی را بکار گرفت تا با مشاهده جهان به جمع‌آوری اطلاعات برای او بپردازند. این پرندگان به عنوان چشمان اودین شناخته می‌شوند.

میمیر (Mimir) – خدای خرد

میمیر (Mimir) در اساطیر نورس خدای دانش و خرد است، کسی که به عنوان زیرک ترین مرد زنده شناخته می شود. او در بازی God of War 2018، به کریتوس و آترئوس در سفرشان کمک بسیاری کرد. میمیر پیش از آن که ۱۰۹ سال قبل توسط اودین زندانی شود، مشاور او و سفیر خدایان در تمام قلمروها بود.

میمیر به دنبال برقراری صلح بین قلمروها بود و اعتقاد داشت که این بهترین راهکار برای جلوگیری از وقوع راگناروک است. اما اودین به چنین پیشنهادهایی گوش نمی‌داد و اغلب درگیر جنگ با ونیر و غول‌ها بود. هنگامی که جنگ با ونیر باعث ویرانی و خسارات بی سابقه‌ای شد، میمیر توصیه به آتش‌بس و توقف جنگ کرد. اودین با دشمن خود یعنی فریا، رهبر ونیر ازدواج کرد و هر دوی آنها با قبول شرایط به جنگ خاتمه دادند. پس از اینکه اودین دستور کشتار یوتون های ساکن میدگارد را صادر، و پسر بزرگش تیر را به قتل رساند، همانند او به میمیر هم بدگمان شد. برای مجازات Mimir، اودین او را در بلندترین نقطه میدگارد درون یک درخت نابود نشدنی زندانی کرد. او همچنین چشم چپ میمیر را برداشت و در جایی نامشخص پنهان کرد.

کریتوس به درخواست میمیر سر او را قطع می‌کند و موقتا او را می‌کشد. آترئوس و کریتوس سر بی‌جان او را به پیش فریا می‌برند، جایی که او سر میمیر را احیا و زنده می‌کند. آن دو همچنین چشم چپ او را پیدا و به او باز می گردانند. میمیر تا پایان ماجراجویی کریتوس و آترئوس در بازی God of War: Ragnarok به عنوان راهنما به این پدر و پسر کمک خواهد کرد.

تیر، خدای جنگ؛ معرفی خدایان بازی خدایان بازی گاد آف وار رگناروک

تیر (Tyr) در اسطوره‌شناسی نورس پسر اودین و همچنین برادر ناتنی ثور و بالدر است. با وجود اینکه او خدای جنگ بود، اما تیر برای عدالت و صلح مبارزه می‌کرد. او در بازی God of War: Ragnarok به عنوان یک شخصیت مثبت کریتوس و آترئوس را همراهی خواهد کرد. تیر به خاطر رفتار محبت‌آمیز و صلح طلبانه خود، معمولا در سفرهایش عتیقه‌هایی را هدیه می‌گرفت که از آنها در مخزن شخصی خود نگهداری می‌کرد. او همچنین مسئول ساخت پل بیفروست (Bifröst) بود، پلی که اجازه می‌داد سفر میان نه قلمرو بسیار سریع‌تر و آسان‌تر انجام بگیرد.

تیر واسطه‌ای برای ایجاد صلح میان آسیر و دشمنان دیرینه آنها یعنی یوتون‌ها شد. اما اودین علاقه ای به مذاکره با آنها نداشت و در عوض از فرصت استفاده کرد تا دانش نهانی غول‌ها را کسب کند، در حالی که پسرش از این ماجرا بی خبر بود. غول‌ها که خیانت اودین را پیش‌بینی کرده بودند، او را با طلسمی از یوتون‌هایم خارج کردند تا هرگز نتواند به آنجا بازگردد. اودین که از یوتون‌ها خشمگین بود، به ثور اجازه داد تا به قتل‌عام آنها در سراسر میدگارد بپردازد. تیر که خود را در این قضایا گناهکار می‌دانست، به غول ها کمک کرد تا دروازه یوتون‌هایم را در میان قلمروهای نورس پنهان کنند تا اودین به آنجا دسترسی نداشته باشد. با این حال خود تیر با استفاده از سنگ یگانگی قادر بود از طریق دروازه ای پنهان به آنجا دسترسی داشته باشد.

در بازی God of War 2018 گفته شده بود که اودین تیر را به واسطه همکاری با یوتون‌ها به قتل رسانده است. اما در بازی گاد آف وار رگناروک شاهد آن بودیم که کریتوس و آترئوس تیر را از بند نجات می دهند. پس برخلاف گفته های قبلی، اودین پسر خود را نکشته بود، بلکه فقط او را در بند کرده بود.

فنریر؛ یکی از تاثیرگذارترین شخصیت های بازی God of War: Ragnarok

خدایان بازی God of War: Ragnarok؛ شخصیت های بازی God of War: Ragnarok
در اساطیر نورس ذکر شده که فنریر در رگناروگ اودین را با آرواره های خود خواهد کشت

فنریر (Fenrir) که با نام هوویتنیر (Hróðvitnir) هم شناخته می‌شود، یکی از شخصیت های مهم اساطیر نورس است. او اولین فرزند لوکی و انگربودا، و برادر یورمانگاندر و هل (Hel) است. فنریر همچنین پدر اسکول (Sköll) و هاتی (Hati) است. وجود فنریر ترس بزرگی برای خدایان آسیر و به خصوص اودین است. چرا که سرنوشت این دو در راگناروک به هم گره خورده است، و طبق پیشگویی ها فنریر او را خواهد کشت. این هیولای عظیم یکی از دلایل مهم اقدامات اودین برای جلوگیری از راگناروک و پیش گیری از مرگ خود است.

اودین زمانی که اسکول و هاتی توله بودند، به منظور کنترل پدر آن‌ها یعنی فنریر، آنها را اسیر کرد و در لانه‌ای در آسگارد از آن دو نگه‌داری کرد. او از اسکول و هاتی استفاده کرد و با به کارگیری یک جادو آنها را به آسمان فرستاد تا ماه و خورشید را تعقیب کنند. طبق پیش بینی ها روزی که اسکول و هاتی طعمه‌های خود را شکار کنند آن روز شروع رخداد راگناروک خواهد بود. به همین دلیل که اودین گرگ‌ها را کنترل می‌کند، بنابراین باور دارد که راگناروک را نیز کنترل خواهد کرد.

یکی دیگر از اقدامات اودین برای مهار فنریر، به بند کشیدن او بود. بروک (Brok) و سیندری (Sindri) به دستور اودین زنجیری غیرقابل شکست ساختند تا او را در بند کنند. برادران Huldra این زنجیر را تنها با استفاده از «یک جای پای گربه» و «آب دهان پرنده» ساختند. فنریر در آخرین تریلر بازی God of War: Ragnarok حضور داشت. بنابراین حدس بر این است که او هم مثل World Serpent در زمان به عقب برگشته است. او به احتمال زیاد در این عنوان برای نابودی دشمن مشترکشان یعنی اودین، با کریتوس و آترئوس متحد خواهد شد.


خدایان بازی God of War: Ragnarok؛ شخصیت های بازی God of War: Ragnarok
تصویر هنری زیبا از شخصیت های بازی God of War: Ragnarok، مبارزه کریتوس و آترئوس با فریا

خدایانی که احتمالا در بازی God of War: Ragnarok حضور دارند:

با اینکه استودیو سانتامونیکا محتاطانه عمل میکند، اما رفتار طرفدارن در قبال این موضوع کاملا متفاوت است. آنها از همان ابتدا اقدام به طرح احتمالات مختلف برای بازی God of War: Ragnarok کردند. چرا که چیزی جلودار خلاقیت طرفدارن برای خلق تئوری های مختلف نبود. اما زمانی این گمانه زنی ها بالا گرفت که مشخص شد عنوان رگناروگ پایانی بر ماجراجویی در قلمرو نورس است. به همین خاطر خدایان بسیاری برای حضور در بازی گاد آف وار رگناروک مطرح هستند، چرا که این آخرین حضور کریتوس در این سرزمین است. یعنی با بهره گیری از داستان های اساطیری، زمینه حضور بسیاری از خدایان در این عنوان می تواند مطرح شود.

لوکی، یکی از خدایان مورد انتظار بازی God of War: Ragnarok

خدایان بازی God of War: Ragnarok؛ شخصیت های بازی God of War: Ragnarok
لوکی یکی از شخصیت ها و خدایان کلیدی بازی God of War: Ragnarok و اساطیر نورس است

(Loki) لوکی خدای شرارت و حقه و یکی از تاثیرگذارترین شخصیت های اساطیر اسکاندیناوی است. او فرزند لافی (Laufey) و فارباوتی (Fárbauti) است. لوکی و انگربودا صاحب سه فرزند با نام های فنریر، یورمانگاندر و هل هستند. Loki در بسیاری از وقایع اساطیر نورس نقش مهمی ایفا کرده است. او در عین خوش رویی و شوخ طبعی،‌ فردی بسیار باهوش و فریبنده بود. لوکی گاهی اوقات به خدایان یاری میرساند و با آنان همکاری میکرد، و زمانی دیگر به عنوان یک دشمن و تهدید برای آنان شناخته میشد. پایان بندی بازی God of War 2018 نشان میدهد که لافی، آترئوس را با نام لوکی به یوتون ها معرفی کرده است. یعنی اینکه غول ها او را با این نام می شناسند.

او فعلا در بازی God of War: Ragnarok به دنبال شناخت لوکی، و دلیل نامگذاری این اسم بر او از سوی مادرش است. در بازی God of War 2018 شاهد بودیم که خلق و خوی آترئوس پس از شناخت ماهیت خداگونه خود تغییر کرد. یعنی به فردی سرکش تبدیل شده بود و شباهت بسیاری به دوران جوانی کریتوس داشت. او حتی با سرپیچی از دستور پدر خود، با خنجرش اقدام به کشتن مودی کرد. اما سرانجام آترئوس موقتا موفق به غلبه بر این بخش از ذات خود شد. در دیوارنگاره های معبد غول ها تمامی اتفاقات درون سفر کریتوس و آترئوس ذکر شده است. چرا که یوتون ها قابلیت دیدن آینده را دارا هستند.

همچنین در این دیوارنگاره شاهد صحنه ای بودیم که ظاهرا مرگ کریتوس را در دستان فرزندش نشان میداد، در حالی که چیزی از دهان آترئوس بیرون آمده بود. هنوز مشخص نیست که چه چیزی باعث مرگ کریتوس شده است، اما این احتمال وجود دارد که آترئوس بانی مرگ او باشد. حداقل تا الان یک چیز مشخص است، اینکه در بازی God of War: Ragnarok شاهد پاسخ به تمامی حفره های داستانی موجود خواهیم بود.

هایمدال، خدای روشنایی؛ خدایان احتمالی بازی گاد آف وار رگناروک

هایمدال (Heimdall) در اساطیر نورس خدای روشنایی و نگهبان آسگارد است. او یکی از چهره‌های شاخص Asgard است که وظیفه پاسداری از پل رنگین‌کمان Biofrost را بر عهده دارد. (پلی از رنگین‌کمان سوزان که میان میدگارد و آسگارد قرار دارد). هایمدال همیشه در دژ خود تمامی نقاط را زیر نظر دارد و از خدایان در مقابل نفوذ مهاجمان محافظت می‌کند. او دارای شیپوری به نام گالارهورن (Gjallarhorn) است، که در مواقع خطر آن را به صدا در می‌آورد. صدای این شیپور در آسمان و زمین، و حتی جهان زیرین شنیده می‌شود. این شیپور برای هشدار دادن به خدایان در مواقع خطر به کار میرود، تا آنها بتوانند از خطرات موجود آگاه شوند.

اگر کریتوس و آترئوس در بازی God of War: Ragnarok به قصد نبرد با خدایان آسیر (Aseir) وارد آسگارد شوند، هایمدال اولین کسی که است با آنها به مقابله خواهد پرداخت. در افسانه‌های نورس، هایمدال و لوکی با یکدیگر دشمنی دیرینه ای دارند که منجر به مبارزه و در نهایت مرگ این دو در رگناروگ می شود. احتمال اینکه لوکی (آترئوس) به دست هایمدال کشته شود بسیار کم است. زیرا سری God of War همواره برداشتی آزاد از اساطیر کهن بوده است. با این حال اما، مبارزه او با آترئوس و کریتوس گزینه بسیار محتمل تری است.

هل (Hel) – الهه مرگ

خدایان بازی God of War: Ragnarok؛ شخصیت های بازی God of War: Ragnarok

هل یا هلا (Hel) در اساطیر نورس الهه مرگ و فرمانروای هل‌هایم (Helheim)، سرزمین مردگان است. او کوچکترین فرزند لوکی و انگربودا، و خواهر فنریر و یورمونگاندر است. کمی پس از تولد او، اودین خدایان را مأمور میکند تا هل و برادرانش را از تالار مادرشان بربایند و به آسگارد برگردانند. اودین به دلیل ترسش از تاثیرگذاری فرزندان لوکی در رگناروک، هریک از آنها به یک مکان مشخص فرستاد تا کمترین خطر را برایش داشته باشند. او هل را در جهان زیرزمینی (Underworld) ساکن، و مسئول سامان دهی به فرستادگان به هل‌هایم (Helheim) کرد. (منظور از فرستادگان یعنی گناهکاران و افرادی که بر اثر بیماری و کهولت سن جان خود را از دست می دهند).

هل معمولاً به عنوان عجوزه‌ای وحشتناک، به صورت نیمه زنده و با حالتی افسرده و غم‌انگیز توصیف می‌شود. صورت و بدن او همانند زنی ترسناک است، و پاهایی مانند یک جسد پوسیده دارد. اگر Hel در بازی God of War: Ragnarok حضور پیدا کند، مشخص می شود که او هم مثل Jörmungandr در زمان به عقب برگشته است. ممکن است کریتوس و آترئوس همانند بازی God of War 2018 دوباره وارد قلمرو Helheim شوند، که این عمل ممکن است باعث خشم هل شود. اگر این اتفاق بیفتند ممکن است شاهد مبارزه ای هیجان انگیز بین او و کریتوس در بازی God of War: Ragnarok باشیم.

فریر، یکی از خدایان احتمالی بازی God of War: Ragnarok

خدایان بازی God of War: Ragnarok؛ شخصیت های بازی God of War: Ragnarok
فریر؛ یکی از شخصیت های احتمالی بازی God of War: Ragnarok

(Freyr) فریر در اساطیر نورس خدای خورشید، باران، باروری، برداشت محصولات است. او فرزند نیورد (Njörd) و برادر دوقلوی فریا است. فریر یکی از رهبران ونیر است که به خواست خانواده‌اش با خدایان آسیر همکاری می‌کرد. او با سفر به قلمروها نحوه استفاده از جادوها و کشاورزی و زراعت را به آنان یاد می‌داد. دیپلماسی برای مدتی کارایی داشت اما ذات مردمان آسیر باعث شد تا فریر نزد آنها اسیر شود. او تا سرحد مرگ شکنجه شد اما موفق به فرار و بازگشت به واناهایم (Vanaheim) شد. این رویداد یکی از دلایل مهم آغاز جنگ میان دو قوم آسیر و ونیر شد. فریر یکی از معدود خدایانی بوده که در الف‌هایم مورد احترام بود و برای خود معبدی در این قلمرو داشت.

Freyr در بازی God of War 2018 حضور نداشت، اما در بعضی کتیبه ها و سخنان به او اشاره شده بود. طبق گفته های میمیر، فریر رابطه ای طولانی با الف‌ها داشته است. الف‌های روشنایی که اخیرا کنترل الف‌هایم را به دست آورده بودند، باور داشتند که حضور فریر صلح حقیقی را تضمین می‌کند. در واقع فریر، نیروها و شمشیر افسانه‌ای خود را برای کمک به الف‌های روشنایی فرستاد، اما خود او حضور نیافت. محل دقیق سکونت فریر هنوز در حاله ای از ابهام است.

در بازی God of War 2018 کریتوس به ناچار در جنگ بین الف‌ها دخالت کرد و یکی از فرماندهان الف‌های تاریک را به قتل رساند. البته که با وجود دخالت کریتوس، هنوز نبرد بین الف‌های روشن و تاریک ادامه داد. به همین خاطر و به دلیل ارتباط الف‌های روشن با فریر، ممکن است شاهد رویارویی او با کریتوس در بازی God of War: Ragnarok باشیم.

ویدار (Vidar) – خدای انتقام

خدایان بازی God of War: Ragnarok؛ شخصیت های بازی God of War: Ragnarok

ویدار (Vidar) در اسطوره شناسی نورس خدای انتقام است. او فرزند اودین و یک یوتون با نام گرید (Gríðr) است. Vidar از لحاظ قدرت یکی از قوی ترین خدایان اساطیر نورس به شمار می آيد. طبق پیشگویی ها، او در راگناروک بر فنریر (فرزند لوکی) پیروز می‌شود و با کشتن او، انتقام مرگ پدرش را می‌گیرد. با این اوصاف بعید نیست که در بازی God of War: Ragnarok شاهد تقابل ویدار و فنریر، و حتی مبارزه او با کریتوس در زمان وقوع رگناروک باشیم.


خدایان بازی God of War: Ragnarok؛ شخصیت های بازی God of War: Ragnarok
سخن پایانی – مقاله خدایان بازی God of War: Ragnarok

سخن پایانی؛ معرفی خدایان بازی گاد آف وار رگناروک

در این مقاله سعی شد تا تعدادی از شخصیت ها و خدایان بازی God of War: Ragnarok را به شما دوستان معرفی کنیم. علاوه بر معرفی شخصیت های اساطیری اسکاندیناوی، سعی بر این بود با دادن اطلاعات بیشتر، به درک بهتری از خدایان نورس برسید. یعنی با تحلیل اتفاقات بازی God of War 2018 و داستان های اساطیر نورس به یک درک و پیش بینی کلی از وقایع بازی God of War: Ragnarok برسیم. البته که صحت اینها مشخص نیست و باید صبر کرد و دید تا استودیو سانتامونیکا چه عنوانی را برای طرفداران و بازیبازان فراهم آورده است.

بسیار خرسند و ممنونیم که تا انتهای این مقاله، همراه ما بودید. نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ آیا بازی God of War 2018 را تجربه کرده اید؟ آیا عنوان گاد آف وار رگناروک جزو بازی های موردانتظار شما محسوب می شود؟ به نظر شما خدایان دیگری به غیر از موارد بالا هم در این عنوان حضور دارند؟ حتماََ نظرات و انتقادات خود در رابطه با موارد گفته شده در این مقاله را در انتهای همین مطلب با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید. همچنین برای مطالعه مقالات مشابه، بر روی بخش مقالات بازی کلیک کنید.


سوالات متداول

۱- بازی God of War: Ragnarok در چه تاریخی عرضه خواهد شد؟

گاد آف وار رگناروک به عنوان یکی از بازی های موردانتظار امسال به شما می رود. این عنوان در تاریخ نهم نوامبر سال ۲۰۲۲، یعنی ۱۸ آبان برای کنسول های سونی عرضه خواهد شد.

۲- کریتوس در بازی گاد آف وار رگناروک با چه خدایانی مواجه خواهد شد؟

داستان این عنوان در دنیای اساطیر نورس جریان دارد، به همین خاطر کریتوس با خدایانی نظیر ثور، اودین و… روبه رو خواهد شد. اطلاعات کامل در این رابطه را می توانید با کلیک بر روی همین مقاله مطالعه کنید.

محمد جواد برشوئی

Hesitation is Defeat

نوشته های مشابه

‫8 دیدگاه ها

  1. سلام و عرض ادب.
    ممنون بابت مقاله بسیار زیباتون و همچنین فعالیت مناسب و جذاب، و خوشا آن دوره ای که در این سایت در خدمتتون بودم.
    انشاءالله موفق باشید.

  2. سلام، ممنون آراد عزیز بابت نظرت🌷
    ای کاش میتونستی به فعالیتت در سایت ادامه بدی. من هم برات آرزوی موفقیت میکنم.

    1. سلام دوست عزیز، سلامت باشید
      ممنون بابت مطالعه مقاله و ارائه نظرتون🌷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا