مقالاتویژه

بررسی تمامی احتمالات ممکن برای God of War: Ragnarok

  • میتولوژی(Mithology) یا اسطوره شناسی، یکی از پرمخاطب و زیباترین مباحث روز بشریت است. اعتقاداتی که بسیاری داشتند و اکنون هم به باور اجدادشان پایبند هستند. شاید تعداد محدودی فیلم سینمایی یا سریال از این ژانر وجود داشته باشند که معمولا خیلی دقیق روایت نمیشوند؛ اما رسما در ویدیوگیم هیچ سری بازی به طور متمرکز بر روی اساطیر تمدن های قدیمی، تمرکز نکرده بود!
God of war 2005 اولین بازی اسطوره شناسی

دوره ای که تقریبا بیشتر گیمر های حرفه ای از کاربرین playstation 2 بودند بیشتر بازی های این کنسول فروش زیادی داشتند و فن بیس زیادی پیدا میکردند، در این حال یک بازی با تم متفاوت بود که ریسک زیادی را برای شعبه شهر سانتامونیکا سونی و همچنین کارگردان بازی یعنی آقای دیوید جفی به همراه داشت. اما God of war با موفقیت زیادی که کسب کرد خود را در دل بازیبازان جا کرد و تاکنون از سرورین صنعت گیم است و هر کدام از نسخه های آن حتی جدیدترین نسخه یعنی God of war 2018 که به عنوان نسخه چهارم هم یاد میشود، انقلابی عظیم در ژانر و بازی های دوره خود به شمار میامدند.

God of war بهترین بازی سال ۲۰۱۸

حال نسخه پنجم این سری باشکوه یعنی God of war: Ragnarök امسال عرضه خواهد شد! در این لیست قصد داریم احتمالات رویداد ها و دشمنان این سری را نقل کنیم اما در این متن نسخه قبل برای شما اسپویل خواهد شد. با ویوکریتیک همراه باشید.

مبارزه با اودین

اول از همه شاید نیاز باشد توضیحی مختصر راجب اودین ارائه کنیم. Odin به عنوان خدای خدایان نورس شناخته میشود یعنی به طوری پادشاه کل دنیا در دستان او قرار دارد. بر خلاف اعتقادات یکتاپرستی مسلمانان، مسیحیان، یحودیان و … ادیان چندخدایانه(پاگانیسم) زیادی در دنیا وجود داشتند و اعتقادات مردم شمال اروپا از این قائله مستثنی نیست! وجود او در بازی قطعی است و در نسخه قبل اشارات بسیار زیادی به آن شد اما اینکه ایا با او به مبارزه خواهیم نشست هنوز در حاله ای از ابهام است.

بازگشت غول ها

Giant ها نقش بسیار مهمی در God of war داشتند حتس وقتی متوجه شدیم مادر آترئوس یا همسر کریتوس یعنی فی(fey) یک غول است اما این نژاد با خدایان نورس اختلافاتی دارند که باعث شد بیشتر آنها در یوتون هایم(Jutonheim) توسط ثور و پدرس یعنی اودین، کشته شوند! اما اونطوری که در بازی به نظر میرسد و آترئوس هم یک رگ giant دارد، پس مطمئنا در بازی بیشتر با آنها سرکار داریم و حتی امکان دارد شاهد بازگشتشان باشیم.

لوکی، آورنده آخرالزمان

به روشی کاملا عجیب در آخر بازی متوجه شدیم giant ها آترئوس را به عنوان Loki میشناسند و مادرش اورا اینطور معرفی کرده است. شاید در ظاهر موضوع عجیبی نباشد اما مطعجبا لوکی در اساطیر نورس به عنوان کسی  است که با خشم فراوان خود، فرزندانش و اختلاف شدید او با دیگر خدایان باعث میشود آخرالزمان پدید بیاید، اما فعلا آترئوس در قالب نوجوانی بالغ در نمایش های بازی پدیدار شد اما اینکه او در آینده با چه موضوعاتی مقابله خواهد کرد در اقتباس God of War Ragnarok هنوز مشخص نیست!

رابطه آترئوس و آنگربودا

آنگربودا خودش یک giant هست که طبق کتیبه های کهن راجب اساطیر نورس، با لوکی (نام دیگر آترئوس) ازدواج میکند و صاحب ۳ فرزند میشوند که آنها هم در به هر ریختن جهان نقش دارند. آنگربودا به طرز مرموزی در آخر تریلر گفت : تو به جواب سوالاتت میرسی، اما بعضی از آنها! طبیعتا جواب او به آترئوس بوده و ما به عنوان پدر او شاهد روابطش با همسر آینده او باشیم!

سفر در زمان

همانطور که ذکر شد لوکی و آنگربودا صاحب سه فرزند میشوند که آنها در کمال تعجب the world serpent , skoll , hati و hella هستند! یعنی اشخاصی که در بازی وجود داشتند پس طبیعتا باید از آترئوس سن کمتری داشنه باشند، تنها دلیل قانع کننده این است که آنها برای کمک به پدرشان از آینده به حال آمدند! و از سرنوشت لوکی با خبر شده اند.

نبرد پدر و پسر

آترئوس و کریتوس مشاجره های خیلی زیادی را در طول بازی و حتی تریلر بازی بعدی از خود به جای گذاشتند. اما شاید با پدیدار شدن اختلافاتی شدید آترئوس (لوکی) در مقابل پدرس قرار بگیرد که از اعماق وجود امیدوار هستیم همچین اتفاقی روی ندهد!

استفاده از چکش ثور

چکش میولنیر بدون شک مشهور ترین اصلحه سرد در میان طرفداران فیلم های مارول هست. اما در اساطیر نورس هم شمایلی متشابه دارد که با سنگینی خود آزرخش و رعد از آن پدیدار شده و طبیعتا بسیار خطرناک است. اما اگر ما ثور را شکست دهیم از استفاده خواهیم کرد! که واقعا همچین موضوعی بازی را جذاب میکند.

امیدواریم لذت کافی را از مقاله برده باشید و نظرات ارزشمند خود راجب بازی و تئوری هایش با ما اشتراک بگذارید. همچنین شما می توانید نمرات بازی God of War 2018 را از اینجا مشاهده کنید.

آراد رفیعیان

متولد اصفهان محصل رشته تجربی. به پاس خاطرات بسیار خوب و تجربه های بی نظیر، علاقه مندان بسیار زیادی از جمله خودم جذب بازی ها شده اند. به امید سلامتی, تندرستی و صلح میان مردم ایران و جهان در پناه خدا

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. خسته نباشی آراد جان. عیدت مبارک.
    بعد از اینکه بازی رو کاملا تموم کردم. مقاله رو می خونم.

  2. …God of games is coming
    خسته نباشی آراد جان عیدت هم مبارک
    تا حالا به استفاده از پتک ثور توجه نکرده بودم، خیلی می‌تونه هیجان انگیز باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا