مقالات

نمره دهی در بررسی؛ نگاهی به چهارچوب مقالات بررسی و نمرات آنها

درود بر همه کاربران عزیز پایگاه ویوکریتیک. در این مقاله به موضوع نمره دهی در بررسی ها و نظرات مختلف پیرامون این موضوع می پردازیم و در نهایت نتیجه ای خواهیم گرفت که آیا دادن یک نمره مانند 6 از 10 برای یک محصول یا اثر در یک مقاله بررسی صحیح است؟ در ادامه با من علی حیدریان و ویوکریتیک همراه باشید.

آشنایی با بررسی

در ابتدا برای اینکه بتوانیم درباره بخش نمرات یک مقاله بررسی صحبت کنیم، باید با مقالات بررسی بیشتر آشنا شویم. مقالات بررسی از دیدگاه تعیین ارزش، به یک کالا یا اثر نگاه می کنند. مثلاََ این ارزش این ساعت یا گوشی موبایل چقدر است؟ آیا ارزش خرید دارد؟ تا چه قیمتی؟ نکات مثبت و منفی آن چیست و مقاومت خوبی دارد؟ یا این بازی برای یک گیمر علاقه مند به بازی های اکشن، سرگرم کننده است؟ بنابر این یک مقاله بررسی درست، به کاربر و مخاطب کمک می کند تا بهتر با آن اثر یا کالا آشنا شود و به صورت حدودی مشخص کند که آیا این محصول برای مخاطب کاربردی است یا نه.

ارائه اطلاعات درست در چهارچوب و شیوه صحیح برای کمک به مخاطب در تصمیم گیری برای خرید یا انتخاب یک محصول، وظیفه بررسی کننده آن محصول است. اما برای اینکه بدانیم این چهارچوب و شیوه یک بررسی چیست و چه اطلاعاتی باید در آن قرار بگیرد، پیشنهاد می کنم مقاله دیگر من را با عنوان آموزش نقد و بررسی بازی، تحلیل و مقایسه را در وبسایت ویولت گیمرز مطالعه کنید. سپس در ادامه این مقاله همراه من باشید.

چهارچوب بررسی

همانطور که گفته شد، یک مقاله درست بررسی مانند دیگر مقالات چهارچوبی دارد که بررسی کننده باید در قالب آن، به ارائه اطلاعات مفید و درست برای مخاطب هدف، بپردازد. یکی از این مواردی که چهارچوب بررسی را می سازد، در نظر گرفتن مخاطب به عنوان یک خریدار است. خریداری که در انتخاب خود شک دارد و با مطالعه بررسی، می خواهد به نتیجه ای برای انتخاب محصول مورد نظر خود برای خرید برسد یا به دلایلی از این امر منصرف شود. در بررسی مخاطب نیازی به دانستن اطلاعاتی که مربوط به سنجش کیفی کلی محصول نیستند، ندارد. مثلاَ لازم نیست در یک بررسی به تحلیل جزء به جزء گرافیک فنی یک بازی(یا هر اثر و محصول دیگر) بپردازیم. یا برای مخاطب، طراحی مراحل بازی را به صورت جزء به جزء آنالیز یا تحلیل کنیم.

به جای این موارد، یک بررسی خوب سلیقه های مختلف را در بررسی خود در نظر می گیرد و برای هر سلیقه پیشنهاداتی درباره آن بازی می دهد. بخشی از چهارچوب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا