مقالاتویژه

بهترین بازی های سال 2017 در ویوکریتیک

در این مقاله می خواهیم بهترین بازی های سال 2017 را از نظر نمره در سایت ویوکریتیک به شما کاربران عزیز معرفی کنیم. سال 2017 را می توان سال نینتندو نامید ؛ چرا که هر دو عنوان Super Mario Odyssey و The Legend of Zelda: Breath of the Wild اگر در سالی دیگر منتشر می شدند ، احتمالا به عنوان بهترین بازی سال انتخاب می شدند. در کنار این دو شاهکار ، بازی Persona 5 بالاتر از سطح انتظارات طرفداران ظاهر شد و بسیاری از منتقدان آن را بهترین عنوان تاریخ در سبک JRPG (نقش آفرینی ژاپنی) می نامند.

در ادامه می توانید لیستی از 10 بازی برتر سال 2017 از نظر میانگین نمره در ویوکریتیک را مشاهده کنید. و همچنین در انتهای مقاله رتبه بندی کامل تمامی بازی های منتشر شده در این سال را برایتان گذاشتیم. پس با ما همراه باشید.

10. Cuphead

  • سازنده: Studio MDHR
  • ناشر: Studio MDHR
  • سبک: آرکید – شوتم آپ
  • پلتفرم ها: PC – Xbox One
  • نمره ویوکریتیک: 90

بازی Cuphead مثل بازی ECHO از آن دسته بازی های بی نظیری می باشد که به دور از حواشی و جنجال های بی سر و ته، توانسته نظر بسیاری از گیمرها را به خود جلب کند. این بازی برای اولین بار در نمایشگاه E3 2014 و کنفرانس خبری مایکروسافت به صورت انحصاری برای ایکس‌باکس وان معرفی شد. شخصیت بازی در واقع یک فنجان بامزه است که به عنوان سر به بدن یک انسان متصل شده و یک نی روی سر او قرار گرفته و از طرفی با دستان‌اش می‌تواند به دشمنان خود شکلیک کند. در واقع بازی Cuphead یک دنیای کارتونی را برای شما تدارک دیده که در جریان آن باید باس‌های متعدد و سر سختی را از پیش روی بردارید تا بدهی خود به شیطان را پرداخت کنید.

سختی و چالش‌های بازی تنها به باس فایت‌ها ختم نمی‌شود بلکه در محیط و انجام مراحل بازی نیز، دشمن‌ها و حملات‌شان به شکلی طراحی شده است که شما را اذیت خواهند کرد. با اینکه با یک بازی Run and Gun طرف هستیم ولی این گفته بدین معنا نیست که در طول مراحل فقط باید بدوید و شلیک کنید؛ اگر حواس‌تان به دشمنان سر راه نباشد قطعا بارها و بارها خواهید مرد. در بعضی از مراحل آن قدر صحنه مبارزه شلوغ خواهد شد که فقط باید در یک نقطه ایستاده و مدام دشمنان جلو و پشت سر خود را نابود کنید. همچنین در مراحل یک سری دشمنان صورتی رنگ را می‌بینید که می‌توانید با پرش روی آن‌ها، یک سری کارت دریافت کنید. زمانی که این کارت‌ها به حداکثر خود رسید، قابلیت ویژه شخصیت بازی در دسترس قرار می‌گیرد.

بازی Cuphead با این که از گرافیک و طراحی‌های دستی کارتون‌های دهه ۳۰ میلادی برخوردار است ولی زمانی می‌تواند پتانسیل واقعی خود را نشان دهد که با یک موسیقی مناسب همراه شده باشد. موسیقی‌هایی که در طول بازی می‌شنوید، همگی حال و هوای دهه ۳۰ میلادی و کارتون‌های آن دوران را برای مخاطب به وجود می‌آورد.

این بازی در رتبه بندی ما از بهترین بازی های سال 2017 توانست رتبه ی دهم را کسب کند.

9. Nier: Automata

  • سازنده: PlatiniumGames
  • ناشر: Square Enix
  • سبک: اکشن – نقش آفرینی – هک اند اسلش
  • پلتفرم ها: PS4 – PC
  • نمره ویوکریتیک: 91

بازی NieR Automata در زمان نامعلومی بعد از وقایع بازی اصلی رخ می دهد و همانطور که قبلا اشاره شد جون محور مبارزه بین بازماندگان انسان ها و ارتش ماشینی ساخته شده توسط مهاجمانی از دنیای دیگر، می چرخد. حملات شدید اولیه بیگانگان انسان ها را مجبور کرده است تا به ماه نقل مکان کنند. انسان ها از این منظقه، ربات هایی مبارز که به طور کلی به ان ها “YoRHa” گفته می شود را به زمین می فرستند تا با مهاجمان در این جنگ تحمیلی مبارزه نمایند.

پروتاگونیست اصلی بازی YoRHa No. 2 Model B یا به اختصار “2B” نام دارد که یک اندروید YoRHa مدل مونث است و مدل رفتاری اصلی آن ها خونسرد و کاملا متمرکز بودن است. وی توسط YoRHa No. 9 Model S یا همان “۹S” که یک اندروید مختص شناسایی است و نسبت به تمامی مدل های دیگر واکنش های احساسی بیشتری را از خود نشان می دهد، همراهی می شود و هر دو توسط YoRHa Model A No. 2 یا همان “A2” که یک آندروید پروتوتایپ منسوخ شده از رده 2B ها می باشد، محافظت می شوند که شخصیتی بسیار کم حرف دارد و همیشه ترجیح می دهد تا به تنهایی عمل کند.

شخصیت های دیگری نیز در بازی NieR Automata حضور دارند مانند فرمانده گروه که یک آندروید فرماندهی در مرکز Bunker است، Adam and Eve که دو برادر هستند با انگیزه های نامعلوم، Pascal که ماشینی است با تمایل بسیار زیاد به صلح و مخالف درگیری و جنگ، Devola و Popola که اندروید هایی هستند که گروه مقاومت را یاری می کنند، شخصیت اصلی و پروتاگونیست بازی اصلی NieR یعنی Emil که در طول سال ها حافظه اش را از دست داده است، اندرویدهای اجرایی مختلف و همین طور پادهایی که واحدهای YoRHa را در مبارزات یاری می کنند و به نوعی نقش حمایتی در مبارزات و واسطه ارتباطی بین مرکز Bunker و واحدهای YoRHa را دارا هستند. همچنبین دیگر شخصیت هایی هم از بازی اصلی NieR و عنوان Drakengard 3 نیز حضور دارند.

بازی NieR Automata در رتبه بندی ما از بهترین بازی های سال 2017 توانست رتبه ی نهم را کسب کند.

8. Nioh

  • سازنده: Team Ninja
  • ناشر: Sony Interactive Entertainment
  • سبک: اکشن – نقش آفرینی – هک اند اسلش
  • پلتفرم ها: PS4 – PC
  • نمره ویوکریتیک: 91

بازی Nioh با در اختیار داشتن یک داستان تاریخی و ترکیب آن با دست نوشته مارکو پولو سعی کرده تا دنیای جدیدی را برای مخاطبین به ارمغان بیاورد که در این راه موفق بوده است. همچنین در بخش‌های دیگر نظیر گیم‌ پلی توانسته تا حد زیادی موفق شود و وجود یک سری مشکلات نظیر عملکرد نامناسب هوش مصنوعی سبب شده تا بازی Nioh به یک بازی کامل تبدیل نشود. با این حال نمی‌توان منکر نقاط قوت و ارزش بالای این بازی شد و قطعا تجربه‌ی این اثر بر علاقه‌مندان این سبک واجب است.

در بازی Nioh اگر می‌خواهید پا به پای دشمنان لول آپ شوید، می‌بایست مدام به کشتن دشمنان و لول آپ کردن بپردازید. یکی از روش‌های جالب توجه بالا بردن سطح کاراکتر، احضار کردن دشمنان است. در طول محیط یک سری قبر از سامورایی‌های کهن را مشاهده خواهید کرد که با احضار کردن آن‌ها می‌توانید یک دوئل دو نفره ترتیب داده و پس از کشتن‌شان، لباس، پول و XP بدست می‌آورید. سیستم بروزرسانی بازی نیز همانند سری سولز است با این تفاوت که بجای بن فایر شما یک سری Shrine در محیط بازی در اختیار دارید. در داخل این Shrineها می‌توانید لول آپ کنید یا آیتم‌های مورد نظر خود را خریداری کنید. همچنین در این مکان قادر به یادگیری یک سری نینجوتسوهای خاص هستید که در طول بازی با استفاده کردن از آن‌ها می‌توانید به دشمنان آسیب جدی‌تری را وارد کنید. جدا از تمامی این موارد می‌توانید با استفاده از آیتم مورد نظر، بازی را به صورت کوآپ یا همکاری چندنفره تجربه کنید.

بازی Nioh در رتبه بندی ما از بهترین بازی های سال 2017 توانست رتبه ی هشتم را کسب کند.

7. Forza Motorsport 7

  • سازنده: Turn 10 Studio
  • ناشر: Xbox Game Studios
  • سبک: ریسینگ
  • پلتفرم ها: Xbox One – PC
  • نمره ویوکریتیک: 91

بخش کریر بازی Forza Motorsport 7 که به صورت کاملا آفلاین هم قابل انجام است،‌ شامل کاپ‌های مختلفی می‌شود که هر کدام ده دوازده‌تا مسابقه دارند که هر کدام شامل پنج شش ریس جذاب می‌شوند و به راحتی می‌توانند به لطف تنوع بسیار بالای خود برای مدت طولانی سرگرم کننده باشند. این مسابقات به لطف جاده‌های فراوان و لیست بلند بالای ماشین‌ها، آن‌قدر متنوع هستند که استودیو Turn 10 توانسته به خوبی از آن‌ها برای ایجاد سرگرمی استفاده کند.

هر یک از مسابقه‌ها، کلاس‌های خاصی از ماشین‌ها را شامل می‌شوند که شما را در شرایط مختلف پیست‌ها به چالش با دیگر رانندگان دعوت می‌کند. مسابقات بازی Forza Motorsport 7 نظیر نبرد خونین سوپر اسپورت‌ها، کل‌کل کامیون‌ها، بازو‌ انداختن عضله‌های آمریکایی، دراوردن جیغ لاستیک‌ها هنگام دریفت ژاپنی‌ها، ماشین‌های پر سرعت الکترونیکی و ده‌ها مدل دیگر از مسابقات که تک‌تک‌شان جذاب و سرگرم کننده طراحی شده‌اند، تنها گوشه‌ای از طیف وسیع مسابقت را تشکیل داده‌اند.

در کنار مسابقه‌های معمولی، Showcaseها از دیگر راهکارهای استودیو Turn 10 برای دوری از تکراری شدن مسابقات هستند. این مسابقات نیز همانند دیگر مسابقات معمولی بازی، از تنوع خوبی برخوردار هستند و شاهد نبردهای تکراری نخواهید بود. از جمله این مسابقات می‌توانم به بازی‌هایی نظیر بولینگ اشاره کنم که باید در آن توسط یک فورد، میله‌های بزرگ بولینگ را بیندازید و هر چه بیشتر امتیاز بگیرید، برنده هستید.

این بازی در رتبه بندی ما از بهترین بازی های سال 2017 توانست رتبه ی هفتم را کسب کند.

6. Injustice 2

  • سازنده: NetherRealm Studio
  • ناشر: WB
  • سبک: مبارزه ای
  • پلتفرم ها: Xbox One – PC – PS4
  • نمره ویوکریتیک: 91

وقایع بازی Injustice 2 پس از نسخه Gods Among Us رخ می‌دهد. جایی که بتمن با شکست سوپرمن رژیم وی را سرنگون کرده و سعی دارد یک بار دیگر صلح را به وجود بیاورد. از طرفی گوریلا گراد این فرصت را غنیمت شمرده و با کنترل کردن ذهن سایر شخصیت‌های منفی، گروهی به نام جامعه (The Society) را تاسیس کرده و قصد دارد حکومت مخصوص به خود را به وجود بیاورد. حال بتمن با جمع آوری قهرمان‌هایی که به سوپرمن و رژیم کمک می‌کردند، می‌بایست جلوی گوریلا گراد و تیمش را بگیرد. اما این تمام مشکلات بتمن نیست. مشکل اصلی از جایی شروع می‌شود که برینیاک برای اثبات خود به عنوان قدرت برتر به سراغ زمین می‌آید تا بتواند آزمایش‌های خود را انجام داده و زمین و هر قهرمانی را که بر سر راهش قرار می‌گیرد، بین ببرد.

جدای از این موارد، دنیای بازی Injustice 2 میزبان شخصیت‌های جدیدی است که هرکدام داستان خاص خود را پیش خواهند برد و نتیجه کار روی داستان کلی بازی تاثیر گذار است. برای مثال سوپرگرل برای محافظ از پسر عموی خود وارد زمین می‌شود ولی  از همه اتفاقات رخ داده است بی خبر است!

بازی مبارزه ای Injustice 2 در رتبه بندی ما از بهترین بازی های سال 2017 توانست رتبه ی ششم را کسب کرد.

5. Uncharted: The Lost Legacy

  • سازنده: Naughty Dog
  • ناشر: Sony Interactive Entertainment
  • سبک: اکشن – ماجراجویی
  • پلتفرم: PS4
  • نمره ویوکریتیک: 91

Uncharted: The Lost Legacy یک نسخه فرعی و اصطلاحا اسپین آف برای فرنچایز آنچارتد محسوب می شود و حتما می دانید که در چنین نسخه هایی معمولا گرافیک و انجین گرافیکی استفاده شده برای ساخت بازی و جلوه های بصری دقیقا مشابه عنوان آخر و اصلی است که در آن فرنچایز عرضه شده است. مخصوصا اگر که عنوان فرعی مانند Uncharted: The Lost Legacy قرار باشد با فاصله کم بعد از نسخه اصلی منتشر شود و در ابتدا یک بسته الحاقی بوده باشد. در مورد بازی Uncharted The Lost Legacy نیز چنین موضوعی کاملا صادق است و این بازی فرعی در واقع می تواند دنباله ای بر مراحل نسخه چهارم از نظر بصری باشد که تنها شخصیت قابل بازی اش تغییر کرده است.

در داستان بازی Uncharted The Lost Legacy که در هند دنبال می شود، Chloe Frazer که به مانند نیتن دریک یک شکارچی گنج یا اصطلاحا treasure hunter است و شخصیت اول این نسخه می باشد (در نسخه دوم آنچارتد با او آشنا شده بودیم)، از Nadine Ross که وی را در نسخه چهارم دیده بودیم و یک مزدور است درخواست می کند تا با او همراه شود و با هم به جستجوی یافتن tusk of Ganesh که است، بروند. Ganesh فرزند خدای هندوها یعنی شیوا است و این عاج افسانه ای را در زمانی که در حال دفاع از معبد پدرش بوده است گم کرده است.

پدر خود کلوئی نیز در جستجوی همین عاج بوده است و سرانجام نیز چانش را در این مسیر از دست داده و توسط گروهی از دزدها و مزدوران کشته شده است. در واقع داستان این نسخه حول محور ماجرای یافتن یک گنج افسانه ای (Tusk of Ganesh) این بار در کوهستان های هند و Western Ghats است و البته مواجهه و مقابله با یک آنتاگونیست و شخصیت منفی اصلی که در این بازی Asav نام دارد. بازی Uncharted: The Lost Legacy به سنت همیشگی این فرنچایز، در زمینه شخصیت پردازی نیز فوق العاده عمل کرده است و شخصیت های بازی از اصلی گرفته تا فرعی همه به بهترین شکل پرداخت شده اند.

بازی Uncharted: The Lost Legacy در رتبه بندی ما از بهترین بازی های سال 2017 توانست رتبه ی پنجم را کسب کند.

4. Horizon: Zero Dawn

  • سازنده: Guerilla Games
  • ناشر: Sony Interactive Entertainment
  • سبک: اکشن – نقش آفرینی
  • پلتفرم: PS4
  • نمره ویوکریتیک: 91

شخصیت اصلی بازی Horizon: Zero Dawn دختری جوان به نام اِلوی است، یک شکارچی و تیراندازی ماهر که در جهانی پرجنب و جوش که ساکنین آن موجودات مکانیکی مرموزی به‌شمار می‌روند، به کاوش می‌پردازد. بازی محیطی جهان باز را برای کاوش در اختیار الوی می‌گذارد در حالی که او قادر به انجام مأموریت‌های اصلی و فرعی مرتبط با داستان است. بازیکن باید با استفاده از نیزه، سلاح‌های دوربرد و تاکتیک‌های مخفی‌کاری به مبارزه با موجوداتی مکانیکی تحت عنوان ماشین‌ها بپردازد که همچنین از بقایای آن‌ها نیز می‌تواند برای منابع خود استفاده کند. سیستم مهارت درختی برای بازیکن توانایی‌های جدید و پاداش‌های مجهول را فراهم می‌نماید.

داستان بازی Horizon Zero Dawn در آینده‌ای دور و هزار سال پس از زمان حال اتفاق می‌افتد، جایی که نسل تمدن بشری سقوط کرده و جهان در سلطهٔ موجوداتی شبیه به دایناسور با بافت‌های فلزی قرار گرفته و آن‌ها تبدیل به نیرومندترین مخلوقات این جهان شده‌اند. این بازی به عنوان اولین آی‌پی شرکت گوریلا گیمز پس از بازی اول شخص کیلزون در سال ۲۰۰۴، و همچنین اولین عنوان این شرکت در سبک نقش‌آفرینی به‌شمار می‌رود.

اولین نسخه فرانچایز Horizon در رتبه بندی ما از بهترین بازی های سال 2017 توانست رتبه ی چهارم را کسب کند.

3. Persona 5

  • سازنده: Atlus
  • ناشر: Atlus
  • سبک: نقش آفرینی ژاپنی
  • پلتفرم: PS4
  • نمره ویوکریتیک: 97

پرسونا ۵ از همان دقایق ابتدایی به شما می فهماند که تفاوت هایی اساسی با بازی های ویدیویی معمولی دارد و قرار است تجربه ای منحصر به فرد در اختیارتان قرار دهد که احتمالاً از زمان عرضه نسخه قبلی مشابه اش را ندیده اید و تا عرضه نسخه بعدی هم نخواهید دید. پرسونا ۵ بازی عجیبی است و اگر از زوایای مختلف به آن نگاه کنیم، می توانیم برچسب های گوناگونی به آن بزنیم؛ یک نقش آفرینی ژاپنی، یک شبیه ساز تعاملات اجتماعی، یک شبیه ساز مدیریت زمان، یک اکشن نوبتی و حتی شاید یک انیمه تعاملی. Persona 5 تمام این ها را در قلب خود دارد و تک تک شان را به قدری ماهرانه در گیم پلی گنجانده و در اختیار گیمر قرار می دهد که گذشت زمان از یادتان رفته و ناگهان متوجه می شوید ده ها ساعت صرفش کرده اید و هنوز ده ها ساعت دیگر برای تجربه اش فرصت دارید.

پرسونا ۵ برای هر گیمری ساخته نشده، اما هر گیمری این فرصت را دارد که برای نخستین بار وارد دنیای بی نظیرش شود و تجربه ای تمام و کمال از یک نقش آفرینی ژاپنی استثنایی به دست آورد. دنیای شاداب و خوش رنگ و لعاب پرسونا ۵ به همراه داستان فانتزی بازی که گاه تنه ای به رئالیسم می زند، بدون شک یادآور بسیاری از انیمه های جذاب ژاپنی است که می توانند برای مدت های طولانی، شما را محو خود کند.

داستان پرسونا ۵، از عناصر و روایتی برخوردار است که تنها در یک محصول ژاپنی می توانیم انتظارش را داشته باشیم. بازی کند پیش می رود، عجله ای برای هیچ چیز ندارد و به کوچکترین جزییات به شکلی فزاینده (و شاید گاه بیش از حد) می پردازد. اما به محض اینکه ساعات نخست را از پیش رو بردارید و برای غرق شدن در دنیای بازی آماده شوید، پرسونا ۵ تبدیل به آمیزه ای از روایت بی نظیر، گیم پلی درگیرکننده و سبک هنری چشم نواز می شود.

همه چیز برای شخصیت اصلی داستان، مانند زندگی معمولی یک نوجوان معمولی است. تا اینکه یک روز زندگی اش تغییر کرده و به خاطر تلاش برای نجات زنی از دست سیاستمداری که در حال آزار وی بوده و ارتباطات قدرتمندی با سیستم قضایی ژاپن دارد، محکوم به اعمال خشونت آمیز شده و باید دوره بازپروری خود را در یکی از مناطق شهر توکیو و زیر نظر شخصی ناشناخته بگذراند. در همین حین، او مجبور به ادامه تحصیل خود در آکادمی شوجین می شود که اتفاقات مرموزی در آن به وقوع می پیوندد.

این بازی در رتبه بندی ما از بهترین بازی های سال 2017 توانست رتبه ی سوم را کسب کند.

2. The Legend of Zelda: Breath of the Wild

  • سازنده: Nintendo
  • ناشر: Nintendo
  • سبک: اکشن – ماجراجویی
  • پلتفرم: Nintendo Switch
  • نمره ویوکریتیک: 97

بازی The Legend of Zelda Breath of The Wild بدون شک جزو برترین بازی های تاریخ است. همانطور که داستان بازی  به دل می‌نشیند و مخاطب را همراه می‌کند، روند کلی بازی و گیم‌پلی نیز به راحتی و به سرعت به مکانیسم‌های آشنایی تبدیل می‌شود که استفاده از آن‌ها در مبارزات و حل کردن پازل‌ها بدون هیچ چالشی همراه خواهد بود. لینک هر ویژگی جدیدی که به دست می‌آورد، هر کار جدیدی که یاد می‌گیرد و هر جای جدیدی که می‌رود شما باعث آن بوده‌اید. این همراهی با کاراکتر در طول بازی و پیشرفت با یکدیگر، یکی از بزرگ‌ترین لذت‌هایی است که یک بازی می‌تواند به همراه داشته باشد. بازی به شدت عمیق است و گیم‌پلی آن بعد از ده یا بیست ساعتی که سپری کنید، قابل مقایسه با دقایق اول نیست اما این روند پیشرفت کاملاً تدریجی و قابل درک است و در استفاده از ویژگی‌های لینک گیج نخواهید شد.

در یک مبارزه به خودتان می‌آیید و می‌بینید که بدون فکر کردن نوع تیر تیرکمان را عوض می‌کنید و حتی از یک کمان با برد بیشتر استفاده می‌کنید و در عین حال لباسی پوشیدید که چند دقیقه‌ای قوی‌ترتان می‌کند و همزمان حواس‌تان هم نیروهای جادویی تبلت‌تان هست. همه‌ی این‌ها بدون آموزش‌های حوصله‌سربر و راهنمایی‌های گاه و بی‌گاه به دست آمده و نشان می‌دهد سازندگان چقدر به فهم و شعور مخاطب احترام گذاشته‌اند.

جدا از المان‌های نقش‌آفرینیِ بازی Breath of the Wild مانند امکان انتخاب دیالوگ، مأموریت‌های جانبی، شخصی‌سازی‌ها، داستانک‌های تو در تو و دنیایی عظیم برای گذشت گذار، بازی در زمینه‌ی اکشن هم ناامیدتان نمی‌کند. به لطف طیف عظیم اسلحه‌ها و تنوع دشمن‌ها، هرگز در طول ده‌ها ساعت احساس نمی‌کنید مبارزات تکرار شدند. هر اسلحه نیز ویژگی‌ها و قدرت خاص خودش را دارد و حتی بعد از مدتی از کار می‌افتد. همین مورد باعث می‌شود یک اسلحه، همه‌کاره نباشد و به آن عادت نکنید. بازی این فرصت را دراختیارتان می‌گذارد تا از سلاحی مانند نیزه، داس، بومرنگ، چنگک و حتی یک تکه چوب و دست استخوانی یک اسکلت هم به عنوان سلاح استفاده کنید.

کمان‌ها و تیرها هم انواع مختلفی دارند و بنا به نیازتان باید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. از طرف دیگر باید دشمن‌ها و نقاط ضعف آن‌ها را نیز بشناسید تا با استراتژی و ابزار مناسب سراغ آن‌ها بروید. از دسته‌ای اسکلت گرفته تا یک غول عظیم الجثه، هر مبارزی روش خودش را می‌طلبد که اگر بدون فکر حمله کنید فقط منابعتان را هدر دادید. دشمن‌ها درست مانند لینک سلاح متفاوتی دارند و آن‌قدر باهوش هستند که به خوبی می‌دانند چطور از آن‌ها استفاده کنند. دشمنانِ کوچک‌تر اگر در حین مبارزه اسلحه و زره‌شان را زمین بیاندازند، به سرعت آن‌ها را برمی‌دارند و غول‌ها بنا به نقطه ضعفشان راه ضربه خوردن را می‌بندند.

این نسخه از مجموعه ی زلدا در رتبه بندی ما از بهترین بازی های سال 2017 توانست رتبه ی دوم را کسب کند.

1. Super Mario Odyssey

  • سازنده: Nintendo
  • ناشر: Nintendo
  • سبک: اکشن – ماجراجویی – پلتفرمر
  • پلتفرم: Nintendo Switch
  • نمره ویوکریتیک: 98

بازی Super Mario Odyssey شما را به یک ماجراجویی هیجان انگیز و جهانی دعوت می‌کند. سوپر ماریو بازگشته است تا بار دیگر خاطرات خوب دوران کودکی ما را زنده کند. باید به ماریو و متحدینش پیوسته و یک ماجراجویی عظیم سه بعدی را در کره زمین شروع کنید. مکان‌های باور نکردنی در انتظار شما هستند و باید به دور از پادشاهی قارچ‌ها حرکت کنید. شما می‌توانید از توانایی‌های جدید و شگفت انگیز خود برای گرفتن و کنترل اشیا استفاده کرده و حیوانات و دشمنان را نیز کنترل کنید.

می‌توانید در بازی از پاورهای خاص و قدرتمند استفاده کرده و هواپیمای ادیسه را تقویت کنید. این تقویت به شما کمک می‌کند که هلو خانم را از مجلس عروسی که در آن گرفتار شده است، نجات دهید. به لطف قهرمانان دیگر بازی، شما می‌توانید برای ماریو حرکات جدیدی را کشف کرده و در گیم‌پلی از آن‌ها استفاده کنید. گیم‌پلی سنتی بازی همچنان برقرار است و می‌توانید از سیستم‌های پرش مختلف استفاده کنید. بازی دارای تعداد زیادی از کلاهای مخفی و مختلف است و گروه‌های جدیدی مانند دشمنان، اشیا و حیوانات دیگر نیز در خلال مراحل به بازی اضافه خواهند شد.

در بازی Super Mario Odyssey می توانید بازیکن دوم را هم به بازی اضافه کرده و همراه با دوست خود یک تجربه‌ی ناب داشته باشید. این بازی به‌صورت سه بعدی دنبال می‌شود و دنبال کننده‌ی ماجراهایی خواهید بود که از سوپر ماریو ۶۴، سوپر ماریو سانشاین و دیگر بازی‌ها ادامه داشته است. اسرار و شگفتی‌های بسیار زیادی در بازی وجود دارد و شما به‌عنوان پادشاهی جدید می‌توانید آن‌ها را تجربه کنید. چیزهای جالب زیادی برای کاوش وجود دارد و هرکدام از این تجربه‌های ناب را می‌توانید در ادامه داشته باشید. شما تنها باید سعی کنید که کالاهای مخفی بازی را پیدا کرده و اجازه ندهید که آن‌ها به دست دشمن گرفتار شوند.

در آخر بازی شاهکار و دوست داشتنی Super Mario Odyssey به عنوان بهترین بازی سال 2017 در ویوکریتیک انتخاب شد.

توجه: در صورت مساوی بودن نمره بازی ها ، تعداد نقد در نظر گرفته شده است.

نظر شما در رابطه با بهترین بازی های سال 2017 چیست؟ کدام یک از عناوین بالا را تجربه کرده اید؟ لطفاََ نظرات خود را راجع به بازی های منتشر شده در سال 2017 ، و رتبه بندی آنها بنویسید.

شما می توانید بهترین بازی در سال های مختلف را از طریق کلیک روی آنها مشاهده کنید.

بهترین بازی های سال 2018 در ویوکریتیک

بهترین بازی های سال 2019 در ویوکریتیک

بهترین بازی های سال 2020 در ویوکریتیک

بهترین بازی های سال 2021 در ویوکریتیک

 

رتبه بندی بازی های سال 2017

Super Mario Odyssey - 9.8
The Legend of Zelda: Breath of The Wild - 9.7
Persona 5 - 9.7
Horizon: Zero Dawn - 9.1
Uncharted: The Lost Legacy - 9.1
Injustice 2 - 9.1
Forza Motorsport 7 - 9.1
Nioh - 9.1
Nier: Automata - 9.1
Cuphead - 9
Sonic Mania - 8.9
Wolfenstein II: The New Colossus - 8.8
Total War Warhammer II - 8.8
Gravity Rush 2 - 8.8
What Remains of Edith Finch - 8.7
Hollow Knight - 8.6
Ghost Recon Wildlands - 8.6
Dishonored: Death of the Outsider - 8.5
Nex Machina - 8.5
Hellblade: Sanua's Sacrifice - 8.4
Little Nightmares - 8.3
Middle-Earth: Shadow of War - 8.3
Resident Evil 7: Biohazard - 8.2
The Evil Within 2 - 8.2
Dirt 4 - 8.2
South Park: The Fractured But Whole - 8.2
Assassin's Creed Origins - 8.1
For Honor - 8.1
Pyre - 8
Destiny 2 - 8
Gran Turismo Sport - 7.9
Call of Duty WWII - 7.9
Life is Strange: Before the Storm - 7.8
Observer - 7.8
Lego Marvel Super Heroes 2 - 7.7
The Walking Dead 3: A New Frontier - 7.6
Halo Wars - 7.6
The Surge - 7.6
Crash Bandicoot N. Sane Trilogy - 7.5
Outlast 2 - 7.4
Mass Effect Andromeda - 7.2
Marvel vs. Capcom Infinite - 7.2
Elex - 7.1
Prey - 7
Get Even - 7
Friday 13th: The Game - 6.9
Sniper Elite 4 - 6.8
Star Wars Battlefront 2 - 6.7
Guardians of the Galaxy: The Telltale Series - 6.6
Syberia 3 - 6.1
Need for Speed Payback - 5.9
Black Mirror - 5
Hello Neighbor - 4.7
Sniper Ghost Warrior 3 - 4.7

7.9

نمره سال 2017

در مجموع 53 بازی

تحریریه ویوکریتیک

مطالبی که با توسط تحریریه ویوکریتیک منتشر می شوند، از نظر تمام تیم تحریریه ویوکریتیک هستند.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا