مقالات

بهترین بازی های سال 2018 در ویوکریتیک

در این مطلب قصد داریم بهترین بازی های سال 2018 را از نظر نمره در سایت ویوکریتیک برای شما کاربران عزیز رتبه بندی کنیم. از بازی هایی که در این سال منتشر شدند و نمره ی فوق العاده ای گرفتند می توان به ریبوت God of War و Red Dead Redemption 2 اشاره کرد. همچنین در این سال یکی از بهترین بازی های ریسینگ نسل هشتم ، یعنی Forza Horizon 4 نیز منتشر شد.

در ادامه می توانید لیستی از 10 بازی برتر سال 2018 از نظر میانگین نمره در ویوکریتیک را مشاهده کنید. و همچنین در انتهای مقاله رتبه بندی کامل تمامی بازی های منتشر شده در این سال را برایتان گذاشتیم. پس با ما همراه باشید.

10. Dead Cells

  • سازنده: Motion Twin – Evil Empire
  • ناشر: Motion Twin – Play Digious
  • سبک: روگ لایک – مترویدوانیا
  • پلتفرم ها: PS4 , Xbox One , PC , Nintendo Switch
  • نمره ویوکریتیک: 87

اولین چیزی که در بازی Dead Cells خودنمایی می‌کند گیم پلی است. حرکات شخصیت اصلی بازی نرم و روان طراحی شده و چه در بخش مبارزات و چه در بخش پلتفرمینگ هیچ مشکلی پیدا نخواهید کرد. سیاهه عظیمی از آیتم ها و سلاح های مختلف در طول مراحل قرار گرفته شده که با توجه به کاربردشان تاثیر زیادی بر روی بخش مبارزات خواهند گذاشت. درست مثل سری سولز، کشتن دشمنان در بازی Dead Cells در صورتی امکان پذیر است که نقاط ضعف دشمنان را شناخته و سپس با تصمیمات مناسب آن ها را از بین ببرید.

شاید بازی Dead Cells از نظر درجه سختی نسبت به دیگر عناوین متروید وانیا کمی سخت تر به نظر برسد، اما این سختی به قدری جذاب و دلنشین است که شیرینی آن را حس خواهید کرد و پس از هر بار باخت باز هم این انگیزه برای شما وجود دارد که بازی را از ابتدا شروع کنید؛ دلیل آن هم گیم پلی جذابی است که Dead Cells را به عنوانی تبدیل کرده که بعد از گذشت چندین دقیقه، بعید است مبارزات آن برای مخاطب خسته کننده شود.

در بخش پلتفرمینگ باید طراحی سکو ها را بی نقص دانست. همانطور که گفته شد با عنوانی روگ لایک روبرو هستیم و پس از هر بار باخت شاهد این هستیم که مراحل به طور اتفاقی تولید می‌شوند. اما پس از این مرگ های پیاپی و در هر شکل که مراحل را به صورت اتفاقی مشاهده می‌کنید نمی‌توان به طراحی آن ها خرده ای گرفت. این سطح از عالی بودن طراحی مراحل در بازی Dead Cells به اندازه ایست که حتی لازم نیست تخمین بزنید که پس از فشردن دکمه پرش به کدام مکان منتقل خواهید شد، چرا که طراحی سکو ها به قدری مهندسی شده صورت گرفته که به راحتی می‌توانید به جابجایی در بازی بپردازید و هیچ محدودیتی در گرفتن لبه ها وجود ندارد.

این بازی در رتبه بندی ما از بهترین بازی های سال 2018 توانست رتبه ی دهم را کسب کند.

9. Frostpunk (مساوی)

  • سازنده: 11bit Studio
  • ناشر: 11bit Studio
  • سبک: شهرسازی – بقا
  • پلتفرم: PC
  • نمره ویوکریتیک: 88

هسته مرکزی بازی Frostpunk را شهر‌سازی تشکیل می‌دهد و بازیکن به عنوان رهبر یک شهر که از نیروی بخار استفاده می‌کنند و آخرین گروه باقیمانده از بشریت در جهانی کاملا یخ‌زده هستند، ایفای نقش خواهد کرد. تم اصلی بازی فراست پانک، کاوش توانایی‌های انسان‌ها در هنگام مواجهه با فشار‌های مختلف است. همانطور که پیش‌بینی می‌شود، وضعیت شهر بغرنج است و باید با نظارت بر جامعه، مدیریت منابع و اتخاذ تصمیم‌های سخت و جاه‌طلبانه، شرایط را بهبود داده و شهر را بزرگ‌تر کنید. همچنین با کاوش دنیای بیرون از شهر، آشنایی بیشتری با تاریخ پیدا کرده و درک بهتری از وضعیت فعلی خواهید داشت.

قرار است در سرتاسر بازی Frostpunk شاهد تصمیمات سختی باشیم که بعضی اوقات اتخاذ آن ها تحت هر شرایطی، عواقب سنگینی را به دنبال خواهد داشت. شما برای نجات جامعه خود نیاز دارید گاهی اوقات سنگدل باشید و انصاف و انسانیت را نیز به طور کامل رعایت نکنید. سیستم تصمیم گیری بازی که شباهت زیادی به نوار تجربه در سری Civilization دارد، شما را مجبور به انتخاب و اعمال سیاست های خاصی می کند که باید عواقب آن را به طور کامل بسنجید. برای مثال، برای کسب منابع بیشتر و نجات ساکنین از شرایط فعلی، نیاز به فرستادن نیروهای زیادی برای کار کردن دارید. در یکی از انتخاب ها یا باید کودکان را برای انجام کار سخت و جمع آوری منابع به منطقه بیرونی و یخ زده بفرستید یا شیفت های سنگین و ۲۴ ساعته را برای کار کردن اهالی تعین کنید.

9. Gris (مساوی)

  • سازنده: Nomada Studio
  • ناشر: Devolver Digital
  • سبک: پتفرمر – ماجراجویی
  • پلتفرم ها: PC – Nintendo Switch
  • نمره ویوکریتیک: 88

بازی GRIS پیرامون دختری به همین نام است که در دنیای خودش گم شده است. این دختر امید خود را از دست نداده است و با وجود تجربه های دردناکی که در زندگی اش داشته است، همواره برای رسیدن به زندگی بهتر، سفرهای زیادی را تجربه می کند. شما توانایی های جدیدی را برای وی پیدا می کنید و می توانید با شیوه های خاص گیم پلی بازی آشنا شوید. GRIS یک تجربه آرام و لطیف است و قرار است که سیستم هنری بازی شما را محو تماشای خودش کند. بازیکنان با دقت باید در دنیای بازی قدم بزنند و ظرافت دقیق گرافیک بازی را درک کنند. مهارت های GRIS در اختیار شما قرار دارد و تا می توانید باید اختیارات خود را بشناسید و از انها استفاده کنید. شاید در ابتدا GRIS نتواند سیستم خاص گیم پلی خودش را به دل مخاطبین خود بنشاند، اما با تجربه بیشتر بازی، از سیستم زبانی و گفتاری GRIS لذت خواهید برد و می توانید محو بازی شوید.

در بازی GRIS شما پازل های زیادی را تجربه خواهید کرد و می توانید واقعیات تیره این دختر را مرور کنید و به زندگی اش امید تازه ای ببخشید. نیازهای شخصیت GRIS سازنده ماموریت های شما است و باید کم کم بتوانید او را به اوج خودش برسانید و با مشکلات دست و پنجه نرم کنید. چالش ها همگی مبتنی بر مهارت های شما هستند و قرار نیست که چیز غیرعرفی را تجربه کنید. به ویژگی های هنری بازی توجه ویژه ای داشته باشید و روح ظریفی که در جای جای بازی پیاده سازی شده است را ببینید. یقینا همین ها است که نمره بازی را عالی کرده است و اگر کمی زرنگ باشید، می توانید لذت بیشتری از گیم پلی بازی ببرید. رنگ بندی محیط عالی است و شما را در حالت های استرسی متنوعی قرار خواهد داد.

بازی Gris در کنار Frostpunk در رتبه بندی ما از بهترین بازی های سال 2018 توانست رتبه ی نهم را کسب کند.

7. Marvel’s Spider-Man

  • سازنده: Insomniac Games
  • ناشر: Sony Interactive Entertainment
  • سبک: اکشن – ماجراجویی
  • پلتفرم: PS4
  • نمره ویوکریتیک: 91

بزرگ‌ترین و بهترین نکته‌ی مثبت بازی Marvels Spider-Man که باعث می‌شود در بسیاری مواقع حتی برخی از نکات منفی هم تاثیری روی لذتی که از آن می‌برید نداشته باشند، خلق شدن یک نیویورک بزرگ، پویا و پرجزئیات است که حرکت کردن مابین آسمان‌خراش‌ها و حتی روی زمین آن، به شدت پرانرژی دنبال می‌شود. این موضوع چه در آب و هوای کم‌وبیش متغیر آن و چه در نحوه‌ی حرکت کردن وسایل نقلیه و مردم در گوشه به گوشه‌اش، کاملا به چشم می‌آید و مشخصا استودیو Insomniac Games، وقت بسیار زیادی را صرف به تصویر کشیدن شهر، به بهترین حالت ممکن کرده است.

از منظر فنی، گرافیک بازی Marvels Spider-Man و صداگذاری‌های آن در یک کلام، بی‌اشکال هستند. چون بازی هم در مکان‌های بسیار متفاوت و پرجزئیاتی قصه‌اش را روایت کرده است و هم از پیوستگی بسیار مناسبی بهره می‌برد. مثلا این بازی تقریبا چیزی به اسم لودینگ ندارد و اگر هم دارد، همواره کمتر از ده ثانیه برای به پایان رسیدنش مخاطب را معطل می‌کند. کات‌سین‌های بازی کیفیت فوق‌العاده‌ای دارند و طراحی چهره‌ی شخصیت‌های اصلی مثبت و منفی، در بالاترین انتظار هستند. واکنش‌های دقیق صورت و بدن آن‌ها، طراحی حساب‌شده و پرجزئیات تمامی محیط‌ها که در بسیاری مواقع با عناصری واکنش‌دهنده به حرکات شما پر شده‌اند و کیفیت بالای بافت‌های به کار گرفته‌شده در نقطه به نقطه‌ی نقشه‌ی بزرگ بازی، از اسپایدرمنِ انحصاری پلی‌استیشن ۴، یک تجربه‌ی بصری ایده‌آل ساخته‌اند.

فارغ از همه‌ی موارد بیان‌شده، یکی از مهم‌ترین و تحسین‌برانگیزترین ویژگی‌های بازی Marvel’s Spider-Man نحوه‌ی ارائه‌ی گیم‌پلی مخفی‌کارانه در بخش‌های گوناگون آن به بازیکنان است. گیم‌پلی لایق ستایشی که در آن اتفاقا گجت‌ها، آپگریدها و در کل تمامی امتیازهایی که در طول بازی کسب می‌کنید، به دردتان می‌خورند و با توجه به هوش مصنوعی نسبتا بالا و کاملا راضی‌کننده‌ی دشمنان، اگر اهل انجام باحوصله‌ی فعالیت‌ها باشید، می‌تواند شدیدا باعث لذت بردن‌تان از بازی شود. فارغ از بعضی بخش‌های گیم‌پلی که شما را مجبور به پشت سر گذاشتن دشمنان بدون لو رفتن و در اوج سکوت می‌کنند، در بسیاری قسمت‌ها نیز انتخاب کاملا برعهده‌ی خودتان است.

این بازی در رتبه بندی ما از بهترین بازی های سال 2018 توانست رتبه ی هفتم را کسب کند.

6. Celeste

  • سازنده: Extremely OK Games
  • ناشر: Extremely OK Games
  • سبک: پلتفرمر
  • پلتفرم: PS4 – Xbox One – PC – Stadia – Nintendo Switch
  • نمره ویوکریتیک: 93

بازی Celeste عنوانی ماجراجویی و پلتفرمر دوبعدی است که داستان آن درباره دختری به نام Celeste است که برای مبارزه با دیو‌ها به سوی کوه باستانی می‌رود. این بازی به کارگردانی Matt Thorson می باشد. بازی Celeste ساخته‌ای در سبک پلتفرمر است که درون‌مایه‌ی آن را «بالا رفتن از کوه» تشکیل داده است؛ البته کوهستانی که فضای‌اش بیشتر به بازی Super Meat Boy می‌ماند تا چیزی که در ابتدا ممکن است به نظر برسد. توسعه‌دهندگان Celeste گفته‌اند که مخاطبان بازی‌شان باید مراحل آن را با آزمودن و تکیه بر تفکر خلاقانه پیش ببرند. آن‌طور که مت تورسن ، توسعه‌دهنده‌ی Celeste، عنوان کرده، چالش‌های بازی با الهام از پلتفرمرهای کلاسیک شکل گرفته است.

تفاوت کلیدی بازی سکوبازی Celeste با ساخته پیشین استودیو، تمرکز آن بر روی روایت داستان و تک نفره بودن آن است. داستان بر روی مادلین تمرکز دارد که دختر جوانی است که می‌خواهد به قله‌های کوه سلست راه پیدا کند و در طول مسیر بر شیطان‌های درونی خود غلبه کند. بازی Celeste بیش از ۶۰۰ مرحله دارد و داستان کاراکتری را روایت می‌کند که هدفش، بالا رفتن از کوه است.

این بازی در رتبه بندی ما از بهترین بازی های سال 2018 توانست رتبه ی ششم را کسب کند.

5. Super Smash Bros. Ultimate

  • سازنده: Bandai Namco
  • ناشر: Nintendo
  • سبک: مبارزه ای
  • پلتفرم: Nintendo Switch
  • نمره ویوکریتیک: 95

به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای یا به عنوان کسی برای اولین بار قصد دارد بازی Super Smash Bros Ultimate را تجربه کند، قطعاً با شروع بازی متوجه این موضوع خواهید شد که این عنوان برای هر کسی ساخته شده است. تنها یک دکمه برای ضربه زدن، یک دکمه برای حرکات ویژه و دو دکمه برای پرش و گارد گرفتن ترکیبی آسان را برای شروع بازی رقم زده است. به نحوی که بر خلاف دیگر عناوین سبک مبارزه ای که آموزش بازی ساعت‌ها زمان می‌برد و هر شخصیت فنون و ضربات مخصوص به خود را دارد، در سوپر اسمش تنها با چند دقیقه تجربه می‌توان اصول اولیه بازی را برای شرکت در مسابقات آموزش دید. اما با شروع بازی متوجه موضوع خواهید شد که عمق مبارزات چندین مرحله فراتر از چیزی است که در نگاه اول به نظر می‌رسد.

بازی Super Smash Bros Ultimate در شروع تنها هشت شخصیت را در اختیار ما قرار می‌دهد و برای آزاد سازی بقیه شخصیت‌ها باید به انجام بخش‌های مختلف بازی بپردازیم. مبارزات تک به تک، تیمی، کلاسیک، تمرینی، آنلاین و بخش داستانی بازی تشکیل دهنده کلیت مبارزات بازی هستند. همین آزاد سازی شخصیت‌های بیشتر باعث شده تا انجام تمام این بخش‌ها همراه با یک پاداش که آن هم شخصیت‌های جدید است، باشد که همین دلیل خوبی است که باز هم دوباره ما را سرگرم به انجام بازی کند. سوپر اسمش علاوه بر لیست بلند و بالا مبارزانش، ۱۰۳ زمین مبارزه هم در اختیار ما قرار می‌دهد تا این بازی را به یکی از کامل‌ترین عناوین مبارزه ای تاریخ تبدیل کند.

بازی Super Smash Bros. Ultimate در رتبه بندی ما از بهترین بازی های سال 2018 توانست رتبه ی پنجم را کسب کند.

4. Shadow of the Colossus

  • سازنده: Bluepoint Games
  • ناشر: Sony Interactive Entertainment
  • سبک: اکشن – ماجراجویی – پازل
  • پلتفرم: PS4
  • نمره ویوکریتیک: 96

بازی Shadow of the Colossus نه داستانش تلاش می کند مفاهیم پیچیده را سطحی و عاری از ذوق هنری به شما القا کند، نه گیم پلی آن دارای منوهای تودرتو و المان های بیهوده است، و نه دنیای بازی پر از ماموریت های فرعی و انسان های مختلف را تشکیل می دهد. Shadow of the Colossus سعی می کند خود را از هرچیز اضافه ای تهی کند، تا الماس درون خودش را با جلای کامل و خلوص کامل در اختیار بازیکن قرار دهد.

داستان دراماتیک «برای نجات جان معشوقه ات، دست به کارهای خطرناک بزن» از دیرباز درون مایه بسیاری از افسانه های کهن بوده و شروعی است که سایه کلوسی ها، برای توجیه مبارزه با ۱۶ غول عظیم الجثه به کار می برد. خدایی به اسم دورمین، در صورت آنکه شخصیت اصلی بازی موفق به کشتن ۱۶ کلوسی عظیم الجثه شود، زندگی را به جسم بی جان معشوقه اش بازمی گرداند. آیا این شروع کلاسیک، یک پایان کلاسیک و حتی کلیشه ای را به همراه خواهد داشت؟

دنیای به شدت غنی و فوق العاده زیبای سرزمین ممنوعه، در نگاه اول بازیکن را مجذوب خودش می کند؛ از دشت های وسیع و سرسبز گرفته تا دره های عمیق، غارهای عظیم الجثه، جنگل های انبوه و صحرای طوفانی آن که میزبان یکی از بهترین کلوسی های بازی است … همه و همه به طرز استادانه ای ساخته و پرداخته شده اند. معماری ساختمان و قلعه های سرزمین ممنوعه سبک طراحی خاص خود را دارند و متروکه بودن آن ها، نشان از وجود تمدنی کهن می دهد که هیچ وقت از آن صحبت نمی شود. با وجود جهان باز بودن سرزمین و داشتن اقلیم های متفاوت، تنها شما و اسب وفادارتان یعنی آگرو موجودات زنده بازی Shadow of the Colossus به حساب می آیند. سرزمین ممنوعه به دلیل عظمتی که دارد و صد البته تهی بودن آن از هر موجود زنده ای، حس تنهایی عجیبی را به شما القا می کند.

ریمیک Shadow of the Colossus در رتبه بندی ما از بهترین بازی های سال 2018 توانست رتبه ی چهارم را کسب کند.

3. Forza Horizon 4

  • سازنده: Playground Games
  • ناشر: Xbox Game Studios
  • سبک: ریسینگ
  • پلتفرم ها: Xbox One – PC
  • نمره ویوکریتیک: 97

در بازی Forza Horizon 4 همانند همیشه در فستیوال مسابقات ماشین سواری هورایزن شرکت می‌کنیم. این بار فستیوال مسابقات هورایزن در بریتانیا برگزار می‌شود و انتظار داشتیم با محیطی کاملا متفاوت از استرالیا در نسخه قبلی رو به رو شویم. اما راستش را بخواهید، بازی از این نظر فرق فاحشی نسبت به قبل نداشته است. باز هم یک سری شهر کوچک روی نقشه، یک سری مزارع، منطقه‌ای جنگلی، منطقه‌های کوهستانی و غیره، شباهت غیر قابل انکاری با آن چه در Forza Horizon 3 دیدیم دارند. البته این حرف به معنای کپی پیستی زشت از نقشه فورتزا هورایزن ۳ نیست، بلکه این قسمت حال و هوای خودش را دارد. خانه‌های سنتی و مدرن انگلیسی، وجود آثار تاریخی و مناظری بکر، به خودی خود توانسته‌اند راه‌شان را از نسخه قبل جدا کنند، اما در کل اگر نقشه دو نسخه آخر را کنار هم قرار دهیم، با خود می‌گوییم چه بهتر می‌شد اگر پلی‌گراند به جای بریتانیا، سراغ منطقه‌ای دیگر مانند ژاپن می‌رفت.

فستیوال هورایزن در نسخه چهارم این بار به جای این‌که تنها در یک فصل انجام شود، در چهار فصل مختلف صورت می‌گیرد که هر کدام به معنای واقعی کلمه حال و هوای خود را دارند. وقتی از حال و هوا صحبت می‌کنیم، منظور فقط تغییر رنگ فصل‌ها نیست، بلکه نقشه بازی، از جاده‌‌های آسفالت و خاکی گرفته تا تک تک جزییات درختان و ساختمان‌ها، کاملا با تغییر فصل لباسی تازه به تن می‌کنند و مستقیما روی گیم‌پلی بازی هم تاثیر می‌گذارند. تغییر فصل‌ها، در بازی آن قدر تاثیرگذار بودند که به راحتی توانستم از مشکل تکراری بودن نقشه چشم پوشی کنم. البته این یک چشم پوشی ساده نبود، بلکه از آن جایی که این تغییر فصل‌ها هر کدام تجربه‌ای کاملا متفاوت به من ارایه دادند، تفکر من نسبت شباهت نقشه نسبت به نسخه قبل را از ذهنم پاک کرد.

بازی Forza Horizon 4 شامل بیش از ۴۵۰ ماشین می‌شود؛ ۴۵۰ ماشین لایسنس شده با جزییات فنی و ظاهری کاملا دقیق که برای هر ماشین دوستی می‌تواند به اندازه یک بازی شبیه‌ساز رانندگی جذاب ظاهر شوند. این حرف به این دلیل است که شما با یک بازی مانند Need For Speed یا دیگر بازی‌های آرکید طرف نیستید که ماشین‌ها فقط به سرعت یا شتاب خلاصه شوند. هر یک از ماشین‌ها می‌توانند تجربه‌ای متفاوت را بسته به نوع آب و هوا یا زمینی که روی آن جولان می‌دهند به شما ارایه دهند. هنگامی که در یک روز آفتابی هیولاهایی مانند بوگاتی و لامبورگینی به راحتی می‌توانند آسفالت پشت سر خود را با موتور سرسام‌آور خود خود از جا بکنند، وقتی فراری و پاگانی می‌توانند روی جاده‌های صاف حریفان خود را از دید محو کنند، اما به راحتی ممکن است در فصل پاییز و جاده‌های گِلی کم بیاورند.

اینجا است که پای ماشین‌های رالی کلاسیک یا مانستر رالی مانند فورد یا هونیگان باز می‌شود که برای در نوردیدن گل و لای سر از پا نمی‌شناسند. زمانی که برخی ماشین‌ها برای بالا رفتن از یک تپه به زانو در می‌آیند، شما با غول‌هایی مثل لوکال موتورز، تویتا Hilux، بنز G 65 AMG یا لندرور جوری از کوه بالا می‌روید که انگار آن‌ها حکم‌فرمای بی‌چون و چرای پستی و بلندی‌ها هستند. تک تک ماشین‌ها نسبت به توانایی فنی و قدرتشان می‌توانند در مسابقات و جاده‌های مختلف عملکردی متفاوت داشته باشند.

این بازی در رتبه بندی ما از بهترین بازی های سال 2018 توانست رتبه ی سوم را کسب کند.

2. Red Dead Redemption 2

Red Dead Redemption 2 Walpaper

  • سازنده: Rockstar Studios
  • ناشر: Rockstar Games
  • سبک: اکشن – ماجراجویی
  • پلتفرم ها: Xbox One – PS4
  • نمره ویوکریتیک: 97

بازی Red Dead Redemption 2 در سبک اکشن-ماجراجویی با موضوع وسترن و در محیط جهان باز است. ماجراهای داستان در سال ۱۸۹۹ و در ایالت‌های غرب میانه آمریکا و ایالت‌های جنوبی آمریکا جریان دارد. بازی را در قالب تک‌نفره یا چندنفره آنلاین می‌توان اجرا کرد که دومین مورد تحت عنوان Red Dead Online منتشر شده‌است. سیستم مبارزات بازی نسبت به نسخه پیشین بازطراحی شده‌است و مکانیک‌های قابل‌توجهی به آن افزوده گردیده که شامل درگیری تن‌به‌تن بر پایه حمله‌دوگانه یا استفاده از کمان می‌باشد. بخش‌های نامکشوف بازی بزرگترین بخش جهان بازی را شکل می‌دهد که عمدتاً حاوی مناظر متنوع با ان پی سی های فراوان است.

راهزنان، حیات‌وحش، زیستگاه انسانی و مناطق شهری مشتمل بر ویلاها و عمارت‌های خصوصی از نکات برجسته و متنوع دیگر است. اسب‌ها از اشکال مختلف وسایل حمل‌ونقل هستند که نژادهای مختلفی از آنها در بازی وجود دارد. بازیکن می‌بایست برای استفاده از اسب‌ها، ابتدا آنها را رام کرده و سپس به تغذیه و تیمار کردن آن بپردازد. استفادهٔ بیشتر از یک اسب خاص، فرایند اتصال یا هم‌جوشی بین راکب و مرکوب را فراهم می‌نماید که می‌تواند با تیمار کردن و تغذیه ، مرتب افزایش پیدا کند. در روند گشت‌وگذار بازی از قطار نیز برای مسافرت می‌توان استفاده کرد. بازیکن می‌تواند با تهدید و ترساندن راننده یا مسافران قطار اقدام به راهزنی هم بنماید.

نسخه دوم بازی Red Dead Redemption در رتبه بندی ما از بهترین بازی های سال 2018 توانست رتبه ی دوم را کسب کند.

1. God of War

نقد ها و نمرات God of War

  • سازنده: Santa Monica Studio
  • ناشر: Sony Interactive Entertainment
  • سبک: اکشن – ماجراجویی – هک اند اسلش
  • پلتفرم: PS4
  • نمره ویوکریتیک: 98

بازی God of War تقریبا تمامی المان‌های گذشته‌اش را که روی یک کمربند به دور کمرش بسته شده بود باز کرد و انگار یک نفس راحت کشید. همه چیز روی این کمربند سوار بود، دوربین ثابت، داستان انتقام و خشونت، دنیای تکراری یونان و سبک مبارزاتی که از شدت تکرار دیگه نای زدن دکمه‌ها را نداشتیم. اما حال سانتا مونیکا با تمام شجاعت، تک تک المان‌های گذشته را دور ریخت و چیزی تحویل داد که حالا می‌تواند برای سال‌های سال باز هم موفقیت‌های بی‌شماری را برای مجموعه God of War رقم بزند.

شگفت‌انگیزترین تغییری که گاهی شما را حتی بهت زده می‌کند، تغییرات اساسی خدای جنگ ما، یعنی خود کریتوس است. تا قبل از انجام بازی، کاملا تصور یک کریتوس آرام که دیگر به دنبال خشم و خشونت و انتقام نیست، سخت و غیر ممکن بود. کریتوسی که در نسخه جدید با آن رو به رو می‌شویم، به دنبال خدایان نیست، نه مشکلی با آن‌ها دارد و نه کاری به کارشان. او به دنیای نورس قدم گذاشته تا همانند یک فرد عادی در کنار همسر اسرارآمیزش زندگی کند و پسرش را بزرگ کند. حال طی اتفاقاتی نامعلوم، همسر کریتوس دیگر زنده نیست. حالا کریتوس مانده و پسری به نام آترئوس که باید او را برای دنیای خوش آب و رنگ اما بی‌رحم نورس تربیت کند.

داستان بازی در ابتدا ساده به نظر می‌رسد. کریتوس باید به همراه پسرش آخرین خواسته همسر و مادری مرده را به سرانجام برسانند؛ بردن خاکسترش به بالاترین قله دنیای نورس. چرا یک مادر باید چنین خواسته سختی داشته باشد؟ خب این سوال، جواب شگفت‌انگیزی دارد که در پایان بازی به آن خواهید رسید و مو به تن‌تان سیخ خواهد کرد. اما کافی است این را بدانید که داستان بازی God of War با تمامی پیچش‌های خود، با تک تک جزییات ریز داستانی که در گوشه و کنار دنیای نورس به گوشتان می‌خورد یا به چشم می‌بینید، همه و همه شگفت‌انگیز هستند. داستان نسخه جدید God of War، به دور از هر گونه انتقام و خشونتی که با نام این مجموعه عجین شده بودند، بی‌نظیر و در نوع خود بهترین است.

در نهایت این ریبوت بی نظیر God of War بود که توانست بیشترین نمره را بین دیگر بازی های سال 2018 بگیرد و به عنوان بهترین بازی سال در ویوکریتیک انتخاب شد.

توجه: در صورت مساوی بودن نمره بازی ها ، تعداد نقد در نظر گرفته شده است.

نظر شما در رابطه با بهترین بازی های سال 2018 چیست؟ کدام یک از عناوین بالا را تجربه کرده اید؟ لطفاََ نظرات خود را راجع به بازی های منتشر شده در سال 2018 ، و رتبه بندی آنها بنویسید.

بهترین بازی های سال 2019 در ویوکریتیک

بهترین بازی های سال 2020 در ویوکریتیک

بهترین بازی های سال 2021 در ویوکریتیک

رتبه بندی بازی های سال 2018

God of War - 9.8
Red Dead Redemption 2 - 9.7
Forza Horizon 4 - 9.7
Shadow of the Colossus - 9.6
Super Smash Bros. Ultimate - 9.5
Celeste - 9.3
Marvel's Spider-Man - 9.1
Gris - 8.8
Frostpunk - 8.8
Dead Cells - 8.7
Monster Hunter World - 8.7
Spyro Reigned Trilogy - 8.6
Two Point Hospital - 8.4
Call of Duty Black Ops 4 - 8.3
Overcooked 2 - 8.3
Soulcalibur VI - 8.3
Lego DC Super Villians - 8.3
Detroit: Become Human - 8.2
Far Cry 5 - 8.1
Assassin's Creed Odyssey - 8.1
A Way Out - 8.1
Lego The Incredibles - 8
Hitman 2 - 7.9
Battlefield V - 7.9
Attack on Titan 2 - 7.9
Wreckfest - 7.9
Unravel Two - 7.8
Life is Strange 2 - 7.6
Warhammer: Vermintide - 7.5
Vampyr - 7.5
The Crew 2 - 7.4
Onrush - 7.3
Just Cause 4 - 7.2
Darksiders III - 7.1
Shadow of the Tomb Raider - 7.1
Immortal: Unchained - 6.9
State of Decay 2 - 6.8
Sea of Thieves - 6.7
We Happy Few - 5.5
Extinction - 5.2
Metal Gear Survive - 5
Fallout 76 - 5
Past Cure - 3.9

7.8

نمره سال 2018

در مجموع 44 بازی

تحریریه ویوکریتیک

مطالبی که با توسط تحریریه ویوکریتیک منتشر می شوند، از نظر تمام تیم تحریریه ویوکریتیک هستند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا