بازینسل بازینسل هشتمنمرات

نمرات بازی Battlefield 1

عنوان Battlefield 1 یک بازی در سبک شوتر – اول شخص است. که استودیو سوئدی DICE آن را توسعه و شرکت Electronic Arts آن را در سال 2016 برای پلتفرم های PS4 , Xbox One و PC منتشر کرده است.
این بازی پانزدهمین نسخه از سری بازی های Battlefield است. همچنین این عنوان اولین ورودی اصلی در فرنچایز بتلفلید بعد از Battlefield 4 است، که EA آن را در سال 2013 منتشر کرده بود.

خلاصه داستان بازی Battlefield 1

داستان بتفیلد ۱ در دوران جنگ جهانی اول جریان دارد. داستان شش نفر از سربازان این جنگ که هر کدام به یک ملیت و جبهه تعلق دارند را بازگو می‌کند. این نسخه همانند نسخه‌های پیشین دارای بخش چند نفره است.

نمرات بازی Battlefield 1 در ویوکریتیک
نمرات بازی Battlefield 1 در ویوکریتیک

تخریب پذیری و گرافیک

بازی Battlefield 1 سیستم تخریب‌پذیری محیط‌ها را به مراتب بالاتری از استانداردهای رایج کنونی برده است. در بازی تقریبا می‌توانید همه چیز را به‌جز کوه‌ها و صخره‌های بزرگ با خاک یکسان کنید و از پرت شدن تکه‌ها و اجزای آن‌ها حیرت‌زده شد. حتی می‌توان زمین زیر پای خود را با چاله‌های بزرگ ناهموار کرده و وسایل نقلیه وتانک‌ها را با مشکلاتی جدی روبه‌رو کرد. واکنش سازه‌های گوناگون به مواد انفجاری، متفاوت است. به‌گونه‌ای که بعضی از سنگر‌ها و خانه‌های کوچک تنها با یک بار شلیک توپ پایین می‌ریزند و بعضی دیگر همچون پایگاه‌های محافظتی سنگین‌پیکر، نیازمند شلیک‌های ممتد هستند. فیزیک و افکت‌های مربوط به زبانه‌های آتش نیز که در همه جای بازی خودنمایی می‌کنند.
به‌جرئت یکی از نقاط قوت بخش گرافیک بازی است چراکه هربار به قاب بازی نگاه کنید، نقطه‌ای از محیط را در حال انفجار پیدا خواهید کرد و هرچه آتش حاصل از این انفجارها طبیعی‌تر جلوه کنند، مقادیر بیش‌تری از عنصر هیجان به بازیکن تزریق خواهد شد!

نمرات بازی Battlefield 1 در ویوکریتیک
نمرات بازی Battlefield 1 در ویوکریتیک

در ادامه با نمرات بازی Battlefield 1 در سایت های ایرانی همراه باشید. همچنین شما دوستان عزیز می توانید نمرات بازی های مختلف را از اینجا مشاهده نمایید.

بازی سنتر: 9/10

این عنوان یک بازگشت پرشکوه برای طرفداران جنگ‌های قدیمی بود. خیلی‌ها منتظر چنین عنوانی بودند و شرکت دایس به خوبی خواسته طرفداران را می‌دانست و آن را محقق کرد و باید از آن‌ها بابت این کار تشکر کرد. حتی خوشبختانه اینبار شاهد مشکلات عجیب غریب رابر بندینگ و … که در لانچ BF4 با آن‌ها درگیر شدیم وجود ندارند و سرورهای بازی نیز با قدرت در اختیار بازیکنان قرار دارند. شاید تنها ایرادات بازی منو‌های کند آن باشد که به نظر می‌رسد در طول زمان و با بروزرسانی‌های بیشتر آن هم بهبود یابد. مورد دیگری که اکنون به یاد آوردم، گاز اشک آور و سمی بازی است که هم اکنون به نظر می‌رسد کمی بیش از تاثیرگذار است و تیم دایس بهتر است فکر به حالش بکنند زیرا گاها در مدهای کم تعدادتر، واقعا لذت بازی را به مزاج همه تلخ می‌کند! اگر از علاقه‌مندان به بازی‌های اول شخص و جنگ‌های جهانی و جنگ‌های شلوغ و پرهیجان در بخش آنلاین هستید، به هیچ وجه زمان را از دست ندهید و هر چه سریعتر اقدام به تهیه این بازی بکنید زیرا با یکی از مدعیان بهترین اول شخص سال طرف هستید!

 

گیمفا: 9/10

باید گفت که میدان نبرد ۱، در حقیقت یک ایده جاه طلبانه است، بنا به گفته سازنده ها آن ها به جنگ جهانی اول کوچ کرده اند تا سبک جدید و منحصر به فردی در گیم پلی سری خلق کنند، باید گفت که با تجربه بخش تک نفره بازی هم می توان پی برد آن ها واقعا موفق بوده اند. این بازی یک Battlefield است و به ریشه هایش کاملا پایدار مانده، اما از طرفی به عنوان یک تجربه متفاوت و جدید هم شناخته می شود.از سوی دیگر، سازنده ها به همه قول هایی که داده بودند عمل کرده اند و بخش تک نفره ای خوب و فراتر از انتظارات ساخته اند، درست است که این بخش در مقابل بازی های داستان محور هیچ حرفی برای گفتن نخواهد داشت، اما همچنان یکی از بهترین تجربه ها در میان بازی های سبک تیر اندازی است.

 

زومجی: 9/10

جنگ‌جهانی اول از زیر سایه جنگ‌های مدرن، ربات‌هایی از آینده و جنگ جهانی دوم با Battlefield 1 بیرون آمد تا نشان دهد اگرچه جامعه بشری شرمسار از وجود چنین کارزار وحشتناکی است اما به زیبایی می‌تواند تبدیل به یک سرگرمی در قاب بازی ویدیویی شود. استودیو دایس با قدرت گرفتن از موتور فراست‌باست ۳ و وفادار ماندن به ریشه‌های مجموعه نشان داد راه و روش ساخت یک بازی تیراندازی اول شخص نظامی با یک بخش چند نفره فوق‌العاده جذاب و عظیم، چگونه است. بتلفیلد ۱ با جلوه‌های سمعی و بصری خیره‌کننده، بخش چند نفره جذاب با نقشه‌های هوشمندانه و یک بخش داستانی که نشان از بهبود آن در این مجموعه دارد، توانست یکی از بهترین نسخه‌های سری بتلفیلد ۱ را خلق کند، آن هم با عقب‌گرد با ۱۰۰ سال قبل و جنگ‌جهانی اول!

 

گیمینگ مستر: 8.7/10

Battlefield 1 از زمان Bad Company 2 تا به الان تجربه ای به مراتب معقول تر و بهتر از نسخه های دیگه این بازیه ، گرچه در بخش داستانی و روایات اون مشکلاتی وجود داره اما تمام این مشکلات قابل چشم پوشیه و باید گفت این بازی یک بازی بسیار عالی در سبک اکشن هست . Battlefield 1 بدون هیچ شکی یک بازی خوب و پر محتواست . علاوه بر بخش داستانی یک بخش مولتی پلیر بسیار عالی هم در این بازی وجود داره که میتونه مدت ها شما رو سرگرم کنه ، Dice و Ea اینبار به خوبی توسنتن جنگ جهانی رو در عصر بازی های امروزی نشون بدن و اون رو نسبت به بازی های دیگه بالا ببرن.

نقد ها و نمرات

Digikalamag - 10
Gameshot - 9.5
Bazicenter - 9
Gamefa - 9
Zoomg - 9
vgmag - 9
Gamingmaster - 8.7
dbazi - 8.5

9.1

نمره ویوکریتیک

محمد جواد برشوئی

Hesitation is Defeat

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا