مقالاتویژه

بهترین بازی های سال 2016 در ویوکریتیک

در این مطلب قصد داریم بازی هایی که بالاترین نمره را در سال 2016 گرفته اند، به شما کاربران عزیز معرفی کنیم. سال 2016 سال نسبتا خوبی بود و بازی های عالی و بعضاً شاهکاری منتشر شدند. یکی از این شاهکار ها که به موفقیت های بسیاری دست یافت بازی Uncharted 4: A Thief’s End بود که نه تنها نمرات فوق العاده بالایی از منتقدان گرفت، بلکه از نظر اقتصادی نیز عملکرد بی نظیری داشت. از دیگر بازی های خوب منتشر شده در این سال می توان به شاهکار پلی دد، یعنی Inside، و بازی Overwatch اشاره کرد.

در ادامه می توانید لیستی از 10 بازی برتر سال 2016 از نظر میانگین نمره در ویوکریتیک را مشاهده کنید. و همچنین در انتهای مقاله رتبه بندی کامل تمامی بازی های منتشر شده در این سال را برایتان گذاشتیم. پس با ما همراه باشید.

10. Salt and Sanctuary

  • سازنده: Ska Studios
  • ناشر: Ska Studios
  • سبک: اکشن – نقش آفرینی – مترویدوانیا
  • پلتفرم ها: PC – PS4
  • نمره ویوکریتیک: 88

بازی Salt and Sanctuary را باید یکی از ساخته‌های مستقل و محبوب دانست که با ترکیب صحیح عناصر نقش‌آفرینی با یک گیم‌پلی غنی و الگو برداری شده، منتقدان و بازیکنان زیادی را مجذوب مرگ‌های تمام‌ناشدنی خود کرده است. بازی Salt and Sanctuary، نه به عنوان محصولی تکرارناشدنی و بی‌نقص که قرار است استانداردهای بازی‌سازی پلتفرمر دو بعدی را ارتقا دهد، بلکه به عنوان پدیده‌‌ی دوست‌داشتنی و جذاب که دقیقا در همین دسته جای می‌گیرد و انصافا در نوآوری و الگوبرداری صحیح هم کم نمی‌گذارد، بدون شک اثری لایق تحسین است.

اثری که بند به بند خود را بر پایه‌ی وفاداری به سبک کارهای پیشین این استودیوی کوچک و الهام از ساخته‌های بزرگ میازاکی آفریده است و در اغلب دقایق، همان‌قدر که برای دوست‌داران سری «سولز» جذاب است، به طرفداران قدیمی آن‌ها و علاقه‌مندان به بازی‌های مستقل نیز دلایلی بسیار برای لذت بردن می‌دهد. علتش هم این است که سازندگان اثر، به خوبی با استفاده از اغلب عناصری که در اختیارشان بوده است به خلق اتمسفر متفاوت بازی پرداخته‌اند و با تمرکز بر قسمت‌هایی همچون گیم‌پلی و طراحی هنری، بازی Salt and Sanctuary را به عنوان ساخته‌ای تحویل مخاطب داده‌اند که بند به بند آن به گونه‌ای شکل گرفته که در بدترین حالت ممکن می‌تواند بازیکنان حرفه‌ای را برای بیشتر از بیست ساعت به دنیای سرشار از جزئیات خود فرو ببرد.

این بازی در رتبه بندی ما از بهترین بازی های سال 2016 توانست رتبه ی دهم را کسب کند.

9. Ratchet & Clank

  • سازنده: Insomniac Games
  • ناشر: Sony Interactive Entertainment
  • سبک: پلتفرمر
  • پلتفرم: PS4
  • نمره ویوکریتیک: 90

در زمان معرفی Ratchet and Clank جدید، بیشتر به عنوان بازسازی نسخه اولیه از آن یاد می‌شد. به شکلی که عده زیادی از طرفداران بازی فکر می‌کردند با اثری طرف هستند که دقیقاً مانند نسخه اصلی بوده و تنها از نظر گرافیکی بهبود پیدا کرده. ولی در واقع می‌توان این نسخه را به نوعی یک ریبوت نامید که گذشته از تعریف دوباره ماجراهای Ratchet and Clank، تفاوت‌های ریز و درشت زیادی هم با نسخه اول دارد. البته خود سازندگان بازی که شاید حتی واژه ریبوت را هم قبول نداشته باشند و آن را یک بازی جدید می‌دانند که المان‌هایی از نسخه اول قرض گرفته است.

گیم‌پلی نسخه جدید بازی Ratchet and Clank شباهت زیادی به عنوان اصلی دارد و هسته اصلی آن بر پایه خصوصیات همیشگی این سری طراحی شده، و البته بهبودهایی مثل بهینه‌سازی سیستم شوتینگ در آن به چشم می‌خورد. بعد از خرید هر اسلحه از Gadgetron، می‌توانید به کمک ماده معدنی کمیاب Raritanium آن اسلحه را در بخش‌های مختلف آپگرید کنید و مثلاً تعداد مهمات یا قدرت اسلحه و سایر موارد را بالاتر ببرید.

ریبوت Ratchet & Clank در رتبه بندی ما از بهترین بازی های سال 2016 توانست رتبه ی نهم را کسب کند.

8. Titanfall 2

  • سازنده: Respawn Entertainment
  • ناشر: EA
  • سبک: شوتر اول شخص
  • پلتفرم ها: PS4، Xbox One، PC
  • نمره ویوکریتیک: 90

داستان بازی Titanfall 2 روایت‌گر شخصیتی بنام جک کوپر است. وی یک سرباز عادی بوده و آرزوی پایلوت شدن را در سر می‌پروراند. از طرفی یک تایتان از کلاس ونگارد (Vanguard) به تازگی در جریان یک حادثه کشته شده و حال این بهترین فرصد برای سربازی است که قصد دارد لذت جنگیدن با تایتان‌ها را بچشد. نسخه اول تقریبا یک گیم‌پلی کامل را به مخاطبان ارائه کرد و حال، تیم سازنده تا حد زیادی دست و بالش برای این نسخه بازتر است. گیم‌پلی بازی تایتان‌فال ۲ آن‌چنان نیازی به تغییرات ندارد و فقط در بعضی قسمت‌ها بهبود‌هایی صورت گرفته است.

اولین تایتان «نورث‌استار» نام دارد. تایتانی که قابلیت پرواز کردن را در اختیار داشته و اسلحه‌اش یک اسنایپر است. نورث‌استار علاوه‌بر نبردهای هوایی که در آن تخصص دارد در نبردهای زمینی نیز می‌تواند مفید باشد. تایتان بعدی «لجیون» نام دارد. لجیون یک تایتان تدافعی است. از این‌رو بهتر است از وی مواقعی استفاده کنید که قصد دفاع کردن از پایگاه خود دارید. سومین تایتان «رونین» نام دارد. رونین در مبارزات نزدیک به شدت ماهر است. قابلیت شیفت کردن وی و همچنین استایل سامورایی که در اختیار دارد به وی اجازه می‌دهد تا براحتی در نبردهای نزدیک با سایر تایتان‌ها شرکت کرده و گیم‌پلی بازی Titanfall 2 را بیش از پیش جذاب‌تر کند.

بازی  Titanfall 2 در رتبه بندی ما از بهترین بازی های سال 2016 توانست رتبه ی هشتم را کسب کند.

7. Civilization VI

  • سازنده: Firaxis Games
  • ناشر: 2K Games
  • سبک: استراتژی
  • پلتفرم: PC
  • نمره ویوکریتیک: 90

یکی از بهترین نقاط قوت بازی Civilization VI این است که علی‌رغم پیچیده به نظر رسیدن گیم‌پلی بازی، یادگیری آن حتی برای افرادی که تا به امروز سراغ هیچ‌یک از نسخه‌های این مجموعه نرفته‌اند هم بسیار ساده است. در عین حال بازی کماکان چالش‌های زیادی دارد که حتی افراد حرفه‌ای در این مجموعه را وادار به فکر کردن می‌کند و ایجاد چنین تعادلی در بازی، هنر سازندگان را نشان می‌دهد. اما یکی از مشکلاتی که در نسخه‌های پیشین مجموعه Civilization دیده می‌شد و نسخه ششم موفق به رفع آن شده است، مربوط به دور‌های میانی بازی می‌شود.

نسخه ششم بازی تمدن ها، تعادل خیلی خوبی بین پخش کردن ویژگی‌های جذاب ایجاد کرده است. به این صورت که بازی نه در همان ابتدا تمامی جذابیت‌های خودش را به رخ می‌کشد و نه آن‌ها را برای دور‌های پایانی نگه می‌دارد. بلکه در سراسر طول بازی که گاهی ممکن است چندین روز هم طول بکشد، شاهد یک حس خاص درگیرکننده و جذاب هستیم و همین امر هم باعث شده تا هرگز از بازی کردن و خسته نشوید و این اشتیاق مدام در شما زنده بماند که بخواهید تمدن‌تان پیشرفت کرده و از دیگر رقبا پیشی بگیرید.

این بازی در رتبه بندی ما از بهترین بازی های سال 2016 توانست رتبه ی هفتم را کسب کند.

6. Battlefield 1

  • سازنده: DICE
  • ناشر: EA
  • سبک: شوتر اول شخص
  • پلتفرم ها: PC, PS4, Xbox One
  • نمره ویوکریتیک: 91

بازی Battlefield 1 سیستم تخریب‌پذیری محیط‌ها را به مراتب بالاتری از استانداردهای رایج کنونی برده است و در بازی تقریبا می‌توانید همه چیز را به‌جز کوه‌ها و صخره‌های بزرگ با خاک یکسان کنید و از پرت شدن تکه‌ها و اجزای آن‌ها حیرت‌زده شوید، حتی می‌توانید زمین زیر پای خود را با چاله‌های بزرگ ناهموار کرده (بزرگ‌تر از چاله‌های بتلفیلد ۴ و هاردلاین!) و وسایل نقلیه و تانک‌ها را با مشکلاتی جدی روبه‌رو کنید.

واکنش سازه‌های گوناگون به مواد انفجاری، متفاوت است؛ به‌گونه‌ای که بعضی از سنگر‌ها و خانه‌های کوچک تنها با یک بار شلیک توپ پایین می‌ریزند و بعضی دیگر همچون پایگاه‌های محافظتی سنگین‌پیکر، نیازمند شلیک‌های ممتد هستند. فیزیک و افکت‌های مربوط به زبانه‌های آتش نیز که در همه جای بازی خودنمایی می‌کنند، به‌جرئت یکی از نقاط قوت بخش گرافیک بازی است چراکه هربار به قاب بازی نگاه کنید، نقطه‌ای از محیط را در حال انفجار پیدا خواهید کرد و هرچه آتش حاصل از این انفجارها طبیعی‌تر جلوه کنند، مقادیر بیش‌تری از عنصر هیجان به بازیکن تزریق خواهد شد!

هسته اصلی گیم‌پلی بازی Battlefield 1 اگرچه شباهت‌هایی با نسخه‌های قبلی سری دارد، اما دست‌خوش تغییرات فراوانی شده است؛ افزایش سرعت روند بازی، افزوده شدن آیتم‌های کلاسیک به نقشه‌ها، تأکید بیش‌تر بر روی همکاری‌های تیمی، اضافه شدن انیمیشن‌های متنوع به بخش‌های مختلف بازی، تغییر نحوه عملکرد و شلیک انواع اسلحه‌ها و تعامل بیش‌تر بازی با اقدامات و رفتار بازیکن ازجمله موارد مهمی به‌شمار می‌روند که تجربه بازی را به‌کلی دگرگون کرده‌اند.

در Battlefield 1 علاوه‌بر طیف گسترده‌ای از وسایل نقلیه، اکنون اسب‌های چابکی نیز در دسترس قرار گرفته‌اند که شاید در نگاه اول بسیار عادی به‌نظر برسند، اما پس از اندکی دست و پنجه نرم کردن با آن‌ها درخواهید یافت که تجربه سرگرم‌کننده‌ای هستند. بر روی اسب‌ها می‌توانید نشانه بروید و شلیک کنید یا با شمشیر خود به سربازان پیاده هجوم ببرید، اما قضیه زمانی جالب‌تر می‌شود که ناگهان مشاهده می‌کنید اسب‌ها از دستورات‌تان سرپیچی می‌کنند و از رفتن به راه‌های صعب‌العبور یا پریدن از روی موانع امتناع می‌ورزند.

بازی Battlefield 1در رتبه بندی ما از بهترین بازی های سال 2016 توانست رتبه ی ششم را کسب کند

5. Inside

  • سازنده: Playdead
  • ناشر: Playdead
  • سبک: ماجراجویی – پازل – پلتفرمر
  • پلتفرم ها: PC, PS4, Xbox One
  • نمره ویوکریتیک: 93

بازی INSIDE، ساخته استودیوی دانمارکی پلی‌دد است که پیش از این فقط تجربه ساخت یک بازی دیگر یعنی Limbo را داشته است. بازی لیمبو،‌ در سال ۲۰۱۰ منتشر شد و دقیقا مانند بازی INSIDE، در سبک معمایی پلتفرمر بود و توانست تحسین منتقدین و گیمرها را در بر داشته باشد. بازی INSIDE از جهات بسیار زیادی شبیه به لیمبو است. دقیقا مانند لیمبو، شما از همان اول، بدون هیچ راهنمایی و کمکی وارد بازی می‌شوید و دقیقا مانند لیمبو، کنترل پسر بچه‌ای را بر عهده دارید و با یک بازی پازل پلتفرمر روبه‌رو هستید. از لحاظ بصری نیز، با اینکه در اینساید از رنگ (هر چند کم) استفاده شده است، اما کافی است که شما بازی لیمبو را تجربه کرده باشید تا کاملا متوجه شوید اینساید نیز توسط سازندگان همان بازی طراحی شده است.

اما از جهات بسیاری نیز بازی INSIDE با لیمبو فرق دارد. در Inside، شما با یک جامعه نیمه آخرالزمانی طرف هستید که اتفاقات بسیار عجیب و ترسناکی در این دنیا در حال رخ دادن است و شما هرگز نمی‌توانید به یک پاسخ قاطع درباره داستان بازی دست پیدا کنید. هرچه بخواهیم بیشتر در مورد داستان بازی برای شما تعریف کنیم،‌ در حق شما ظلم کرده‌ایم زیرا اینساید، بازی است که هر کسی باید آن را شخصا تجربه کند و هرگونه توضیح بیشتری درباره جزئیات داستان، لذت وصف ناشدنی بازی را برای شما از بین می‌برد.

این بازی در رتبه بندی ما از بهترین بازی های سال 2016 توانست رتبه ی پنجم را کسب کند.

4. Dark Souls III

  • سازنده: From Software
  • ناشر: Bandai Namco
  • سبک: اکشن – نقش آفرینی
  • پلتفرم ها: PC, PS4, Xbox One
  • نمره ویوکریتیک: 94

داستان بازی Dark Souls III همانند داستان دیگر قسمت‌های این سری، پر از سخن‌ها، قصه‌ها و سرگذشت‌های گنگ و البته شگفت‌انگیز است. برای این‌که بتوان تمامی بخش‌های داستانی بازی را به هم بچسبانید، نیاز به ساعت‌ها گشت و گذار در دنیای بازی دارید. شما در این بازی به عنوان یکی از چندین و چند Unkindled ظاهر خواهید شد؛ آن‌ها افرادی هستند که به دنبال پنج تن از اربابان خاکستر «Lord of Cinder» هستند. دنیای بازی در حال نابودی است و شما برای بقای آن، به خاکستر این پنج ارباب نیاز دارید.

لدریچ، بَلعَنده خدایان، لادلِث، ارباب تبعید شده، یِرم بی‌حرمت، پاسداران پرتگاه عمیق و در نهایت لاثریک، جوانترین شاهزاده، اربابانی هستند که شما باید به سراغ آن‌ها بروید. در دنیای بازی شخصیت‌های زیادی وجود دارند که با صداهای خسته خود از اهداف شما می‌گویند و همیشه دم از شکست، پوچی و دلسردی می‌زنند.

یکی از نکات برجسته داستانی سری Dark Souls از دیرباز تا به امروز، همین شخصیت‌هایی هستند که ظاهرهایی متفاوت، صداپردازی‌هایی مسحور کننده و موضوعات عجیبی است که آن‌ها در موردشان روایت می‌کنند. چنین موردی در Dark Souls 3 نیز به قوت خود باقی مانده و به جذابیت‌های داستانی افزوده است. اما اصلا انتظار داستانی سرراست را در این قسمت نداشته باشید چرا که اگر طرفدار پر و پا قرص این سری باشید، به خوبی می‌دانید که Dark Souls همیشه بهترین روایت داستانی غیر خطی را برای مخاطبان خود ترتیب داده است. این قسمت نیز از این قاعده مستثنا نیست و همچنان با شگفتی‌های زیادی همراه است.

اما نکته ای که باعث شد این نمرات عالی را از منتقدان بگیرد داستان آن نیست ؛ بلکه گیمپلی آن است. که بسیاری از افراد عاشق آن شدند و بسیار نیز از آن متنفر.

Dark Souls 3 در رتبه بندی ما از بهترین بازی های سال 2016 توانست رتبه ی چهارم را کسب کند.

3. Forza Horizon 3

  • سازنده: Playground Games
  • ناشر: Xbox Game Studios
  • سبک: ریسینگ
  • پلتفرم ها: PC, Xbox One
  • نمره ویوکریتیک: 96

یکی از نکات بسیار مثبت بازی Forza Horizon 3 این است که بر خلاف شماره‌های گذشته، تنوع بی‌نظیری در بازی به لطف کشور استرالیا برای بازیکنان تدارک دیده شده است. زیبایی گوناگون استرالیا به نظر قرار است تماما در این قسمت وجود داشته باشد. غارهای هیجان‌انگیز و سواحل طلایی استرالیا، کویرهای خشک و بی‌آب و علف، جنگل‌های بسیار سرسبز و انبوه و حتی شهرهایی با آسمان خراش‌ها از جمله مناطقی هستند که تنوع فوق‌العاده بالایی را به بازی بخشیده اند.

تنوع ماشین‌ها در دانلود بازی Forza Horizon 3 حرفی برای گفتن نخواهد گذاشت، اما استودیو پلی‌گراند تا همین جا راضی نشده و با ایجاد قابلیت شخصی‌سازی کامل ماشین‌ها، دست بازیکنان را بیش از پیش باز خواهد گذاشت. بازی Forza Horizon 3 نیز برای شخصی‌سازی ماشین‌تان هیچ چیز کم نخواهد گذاشت. برای اکثر ماشین‌های موجود در بازی، شخصی‌سازی‌های مختلف بصری و ظاهری وجود دارد. می‌توانید به ماشین‌های رالی و آفرود خود با انواع و اقسام ابزار‌های شخصی‌سازی ظاهری متفاوت هدیه دهید.

مدل‌های جدید از رینگ‌های کارخانه‌ای مختلف علاوه بر مدل‌های گذشته، کیت‌های مختلف بدنه، سپرهای عقب و جلو، کاپوت‌های برخی ماشین‌ها و از همه مهم‌تر، انواع و اقسام ابزارهای نقاشی ماشین در اختیار بازیکنان قرار خواهد داشت. در کنار بخش ظاهری ماشین، تیونینگ کامل خودرو کامل‌تر و متنوع‌تر از سری گذشته در بازی قرار خواهد گرفت. به طور کلی، تمامی اجزای موتور، اگزوز، گیرباکس، چرخ‌ها، رینگ‌ها، بامپرها و حتی برای اولین بار در تاریخ سری Forza، پلاک‌ها و بوق‌ها قابل شخصی‌سازی هستند!

این بازی در رتبه بندی ما از بهترین بازی های سال 2016 توانست رتبه ی سوم را کسب کند.

2. Overwatch

  • سازنده: Blizzard Entertainment
  • ناشر: Blizzard Entertainment
  • سبک: شوتر اول شخص
  • پلتفرم ها: PC, Xbox One, PS4
  • نمره ویوکریتیک: 97

در بازی تماما آنلاین Overwatch بازیکنان به دو گروه ۶ نفره تقسیم می‌شوند. سبک اصلی Overwatch چندنفره میدان مبارزه است «MOBA یا Multiplayer Battle Arena». اما از طرفی دیگر، ذات این بازی یک تیراندازی اول‌ شخص تیمی است. هسته اصلی بازی Overwatch را قهرمان‌های این بازی تشکیل می‌دهند که خوشبختانه از تنوع خیلی زیادی برخوردار هستند. کلاس شخصیت‌های این بازی به چهار دسته تقسیم می‌شوند: مهاجم، مدافع، تانک و پشتیبان که مجموعا ۲۱ کاراکتر را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهند.

Overwatch در آینده‌ای نزدیک رخ می‌دهد، جایی که حادثه‌ای به نام Omnic Crisis که بر اساس هوش‌های مصنوعی پیشرفته رخ داده است، باعث شده تا ربات‌ها در بیشتر نقاط جهان حکم‌فرمایی می‌کنند. در این بین، یک نیروی بین‌المللی به نام اُورواچ توسط اتحادیه جهانی شکل گرفته تا از بشریت محافظت کند. البته این بازی اصلا بخش تک‌نفره داستانی ندارد و شما فقط در مسابقات آنلاین حضور خواهید داشت. از آن‌جایی که تمامی بازی‌های بلیزارد مانند جهان وارکرافت پیش زمینه‌ قوی داستانی داشتند، این استودیو سعی کرده‌ تا برای بازی جدید خود یک داستان مختصر ترتیب دهد.

بازی آنلاین Overwatch در رتبه بندی ما از بهترین بازی های سال 2016 توانست رتبه ی دوم را کسب کند.

1. Uncharted 4: A Thief’s End

  • سازنده: Naughty Dog
  • ناشر: Sony Interactive Entertainment
  • سبک: اکشن – ماجراجویی – پلتفرمر – شوتر سوم شخص
  • پلتفرم: PS4
  • نمره ویوکریتیک: 99

وقتی بازی Uncharted 4 A Thiefs End شروع می‌شود، نمی‌توان نشانی از نِیتن دریک سابق پیدا کرد. نه شوقی، نه هیجانی، نه گنجی و نه حتی یک اسلحه واقعی! حالا او و النا فیشر، همراهش در نسخه‌های مختلف که یک روزنامه‌نگار مستقل است، نقش همسری را برای نِیتِن دریک بازی می‌کند که روزهای پرمخاطره‌ی زیادی را با او تجربه کرده است. شاید آغاز بازی Uncharted 4 A Thiefs End آن هیجان سابق را نداشته باشد، شاید داستان بازی سریع پیش نرود اما باید بیشتر به نِیتن مهلت داد. او حالا یک کار روزمره دارد، رییس دارد، همسر دارد و در یک خانه‌ی بزرگ سه‌خوابه زندگی می‌کند. ولی این آرامش را کسی به هم می‌زند که همه خیال می‌کردند ۱۵ سال پیش مرده است. وقتی سم (برادر نیتن) و نِیتن بعد از ۱۵ سال دوباره یکدیگر را می بینند، داستان بازی آغاز می‌شود.

تنوع محیط‌های بازی آنچارتد ۴ اگرچه خیلی زیاد نیست و بیشتر آن در محیط‌های جنگلی طی می‌شود، اما با این حال همین محیط‌های اندک آنقدر خوب و بزرگ طراحی شده‌اند که نمی‌توان خرده‌ای به آن‌ها گرفت. وقتی صحبت از محیط‌های بزرگ می‌شود، به صحبت‌های پیش از عرضه‌ی کارگردانان بازی می‌رسیم. اینکه بازی Uncharted 4 A Thief’s End بر خلاف نسخه‌های پیشین خود دیگر یک بازی کاملاً خطی نیست و تنها یک مسیر وجود ندارد.

در آنچارتد ۴، محیط‌های بازی به قدری بزرگ و عظیم طراحی شده‌اند که گاهی اوقات مبهوت عمق دید موجود در آن‌ها می‌شوید. وقتی بالای برج یا صخره‌ای می‌ایستید، خیلی راحت می‌توان تا دوردست‌ها را دید و نه یک بار، بلکه بارها و بارها تا دوردست‌ها را تماشا کرد. این بزرگی محیط‌های بازی روی گیم‌پلی هم تأثیر داشته است. این تأثیر باعث شده تا بازی Uncharted 4 A Thief’s End مانند بازی‌های قبلی یک ماجراجویی خطی صِرف نباشد. اگرچه A Thief’s End همچنان یک بازی داستان‌محور و خطی محسوب می‌شود اما این بار فقط یک راه برای رسیدن به مقصد وجود ندارد و می‌توانید از راه‌های مختلفی در بازی پیشروی کنید.

در نهایت این شاهکار استودیوی ناتی داگ بود که توانست بالاترین نمره ی سال 2016 را بگیرد و به عنوان بهترین بازی سال در ویوکریتیک انتخاب شد.

توجه: در صورت مساوی بودن نمره بازی ها ، تعداد نقد در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است که نمره این بازی ها تغییر نخواهد کرد.

نظر شما در رابطه با بهترین بازی های سال 2016 چیست؟ کدام یک از عناوین بالا را تجربه کرده اید؟ لطفاََ نظرات خود را راجع به بازی های منتشر شده در سال 2016 ، و رتبه بندی آنها بنویسید. شما می توانید از اینجا بهترین بازی های سال های مختلف را نیز مشاهده کنید.

 

رتبه بندی بازی های سال 2016

Uncharted 4: A Thief's End - 9.9
Overwatch - 9.7
Forza Horizon 3 - 9.6
Dark Souls III - 9.4
Inside - 9.3
Battlefield 1 - 9.1
Civilization VI - 9
Titanfall 2 - 9
Ratchet & Clank - 9
Salt and Sanctuary - 8.8
The Last Guardian - 8.7
Final Fantasy XV - 8.6
The Witness - 8.5
Hitman - 8.5
Doom - 8.5
Gears of War 4 - 8.5
Abzu - 8.4
Overcooked - 8.3
Dishonored 2 - 8.3
Deus Ex: Mankind Divided - 8.3
Firewatch - 8.2
Layers of Fear - 8.2
Unravel - 8.1
The Turing Test - 8.1
Yakuza 6 - 8.1
Quantum Break - 8.1
Watch Dogs 2 - 8
Street Fighter V - 8
Shadow Warrior 2 - 8
Oxenfree - 7.8
Call of Duty: Infinity Warfare - 7.7
Batman: The Telltale Series - 7.7
No Man's Sky - 7.6
Far Cry Primal - 7.5
Assassin's Creed Chronicles - 7.4
Attack on Titan - 7.2
Steep - 7.2
ReCore - 7
The Walking Dead: Michonne - 6.8
Fallout Shelter - 6.8
Sherlock Holmes: The Devil's Daughter - 6.7
Mafia III - 6.7
Dead by Daylight - 6.2
Dead Rising 4 - 6.2
Homefront: The Revolution - 5

8

نمره سال 2016

در مجموع 47 بازی

تحریریه ویوکریتیک

مطالبی که با توسط تحریریه ویوکریتیک منتشر می شوند، از نظر تمام تیم تحریریه ویوکریتیک هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا