بازیمقالاتنسل بازینسل ششمنسل نهمنسل هشتمنسل هفتمنمرات

شرکت EA | فهرست استودیوها، نمرات آثار و اطلاعات

الترونیک آرتز یا به طور مخفف EA یکی از مشهور ترین کمپانی های فعال در حوزه سرگرمی است که سال 1982 در شهر ردوود, کالیفرنیا توسط یکی از کارمندان اسبق Apple یعنی تریپ هاوکینز, تشکیل شد اما نام اولیه آن Amazin’s software بود که بعدا به خواسته کارکنان آنجا به نام کنونی تغییر یافت.

اولین لوگوی شرکت

اولین هدف EA توسعه بازی های ویدیویی بود اما به دلیل بودجه کم آنها مجبور بودند فعالیتشان را با بازی های کژوآل آغاز کنند اما پشتکار استودیو و مدیریت آن باعث شد پس از گذشت دوسال, بودجه استودیو ارتقا پیدا کند و دست آنها برای توسعه بازی های باکیفیت باز تر باشد. آنها اولین قرارداد خود را با کمپانی ژاپنی nintendo بستند که باعث شد افراد خبره و متمرکز زیادی جذب استودیو شده و با آنها همکاری کنند تا پیشرفت کنند.

بنیانگذار استودیو یعنی هاوکینز در پیشرفت چشمپگر آن تاثیر بسزایی داشت اما به دلایلی دیگر به کار خود ادامه نداد و از سمت خود استعفا داد, پس از مدتی لری پروست به مدیریت نشست و سیاست های EA را به کل تغییر داد! او تصمیم گرفت EA دیگر خودش بازی هایشان را منتشر کند و تبدیل به یک ناشر شوند. سپس با ساخت استودیو های زیر مجموعه و یا خرید آنها, الکترونیک آرتز به هفتمین شرکت ثروتمند فناوری و سرگرمی تبدیل شد و نامش در یاد گیمر ها و دیگر افراد ماندگار ماند.

در آخر آنها استودیو های خود را به بخش های مختلف تقسیم نموده و زیرمجموعه آنها کردند تا هر بخش متمرکز بر فعالیت خود باشد و کیفیت کار آنها باز ارتقا یابد و بازی های بهتری تولید کنند. البته که این شرکت افت های بسیار زیادی تا کنون داشته و افراد بیشماری از نحوه روند این شرکت ناراضی هستند.

فهرست استودیو های مهم:

  1. BioWare
  2. Codemasters
  3. Criterion Games
  4. DICE
  5. EA Sports
  6. Maxis
  7. Motive Studio
  8. Respawn Entertainment
  9. EA Mobile
  10. Hazelight

در ادامه می توانید فهرست بازی هایی که توسط شرکت EA ساخته و یا منتشر شده اند را به همراه نمره آن ها در ویوکریتیک مشاهده کنید. همچنین می توانید از اینجا آرشیو بازی های آن را را به صورت جداگانه مشاهده کنید.

نمرات آثار

It Takes Two - 9.5
Titanfall - 9.4
Dragon Age : Inquisition - 9.3
Battlefield 1 - 9.1
Titanfall 2 - 9
Apex Legends - 8.9
Star Wars Jedi : Fallen Order - 8.5
Battlefield 4 - 8.4
A Way Out - 8.1
Unravel - 8.1
Fifa 22 - 8.1
Battlefield V - 7.9
Unravel Two - 7.8
Star Wars Squardons - 7.6
Need for Speed Heat - 7.2
Mass Effect : Andromeda - 7.2
Star Wars :Battlefront 2 - 6.7
Battlefield 2042 - 6.5
Anthem - 5.9
Need for Speed Payback - 5.9

8

نمره ویوکریتیک

آراد رفیعیان

متولد اصفهان محصل رشته تجربی. به پاس خاطرات بسیار خوب و تجربه های بی نظیر، علاقه مندان بسیار زیادی از جمله خودم جذب بازی ها شده اند. به امید سلامتی, تندرستی و صلح میان مردم ایران و جهان در پناه خدا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا