مقالاتویژه

چگونه از مارکت استیم کسب در آمد کنیم؟ آموزش کامل کسب درآمد از Steam

با کمترین هزینه، بهترین بازی ها را از Steam بخر!

خرید قانونی بازی ها روز به روز سخت تر و غیر ممکن تر میشود. نوسانات ارز قیمت ها را دست خوش تغییر می کند و قیمت بازی ها نیز از قافله جا نمی ماند و افزایش پیدا می کند. قطعا طی این سال ها با ریجن بندی Steam آشنا شده اید. از پی همین ریجن بندی فوق العاده, امکاناتی مثل کسب در آمد از استیم به وجود آمده که خود منوط به در دسترس بودن مارکت استیم می باشد. که در ادامه مقاله به این موضوع می پردازیم، پس با ویوکریتیک همراه باشید.

کامیونیتی مارکت استیم

قدم اول، مرحله اول: انجام پیش نیاز های لازم برای باز شدن مارکت استیم

Steam برای مارکت خود قوانینی نسبتا سخت گیرانه قرار داده تا از هجوم بات ها و تریدر ها جلوگیری کند. یکی از پیش نیاز های خرید و فروش از مارکت استیم و کسب در آمد از استیم پرداخت مبلغ ۵ دلار برای خرید سخت افزار، اپ و ویدیو گیم از Steam است. البته پیش نیاز های دیگری مانند نیاز به فعال بودن Mobile Steam Guard نیز وحود دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهد شد.

افزایش امنیت مارکت استیم و کسب درآمد از آن

قدم اول، مرحله دوم: فعال کردن Mobile Steam Guard

امنیت کاربر ها روز به روز بیشتر در خطر قرار می گیرد اما راهکار استیم برای مقابله با لو رفتن رمز عبور و اطلاعات شخصی کاربر چیست ؟  Mobile Steam Guard با ایجاد مرحله جدیدی به سیستم لاگین کاربر امنیت کاربر را بالا می برد و لاگین کاربر را منوط به همراه داشتن گوشی موبایل ثبت شده و نصب Steam Mobile App می کند.

برای فعال کردن Mobile Steam Guard مراحل زیر را دنبال کنید:

  1.  ابتدا اپ موبایل استیم را از استور های مورد اعتماد نصب کنید.
  2.  سپس با فشردن دکمه سه خط به منو جدید دسترسی پیدا کنید.
  3.  از این منو وارد تب Steam Guard شده و شاهد منوی جدیدی خواهید بود.
  4.  اکنون با کلیک روی نوشته Setting وارد تب جدیدی خواهید بود.
  5. به طور پیش فرض گزینه Steam Guard روی حالت Email قرار دارد که کد لاگین را روی ایمیل کاربر ارسال می کند، اکنون شما این گزینه را روی Get Code On My Phone قرار دهید.
  6. در این مرحله شماره تلفن خود را که معمولا به این شکل می باشد ( ********۰۹ ) وارد کرده و کد ۵ رقمی به شماره تلفن شما ارسال خواهد شد که باید در قسمت مربوطه وارد کنید.
  7.  اکنون با Recovery Code مواجه خواهید شد، تنها راه بازیابی اکانت در صورت ایجاد مشکل برای تلفن همراه! توصیه می شود این کد را در چند نوت پد یادداشت کنید.
  8. اکنون یک لایه امنیتی لاگین شما اضافه خواهد شد که در واقع پس از وارد کردن Username و Password نیاز به وارد کردن Verify Code استیم خواهید داشت، اکنون امکان خرید و فروش در مارکت استیم و اد فرند کردن نیز برای شما فعال است.

مارکت استیم

قدم دوم: دانلود و نصب اپلیکیشن Idle Master Extended 

اپلیکیشن Idle Master Extended از جمله اپلیکیشن های ترد پارتی ( غیر رسمی ) مربوط به Steam است که برای کسب در آمد از استیم از آن استفاده می کنیم. این اپلیکیشن طی این سال ها توسط Johan Nilson توسعه داده شده و کاربردش فارم کردن Trading Card ها از بازی ها می باشد. در اصل Trading Card ها آیتم هایی قابل فروش در مارکت استیم هستند.

جهت دانلود این اپلیکیشن می توانید به Github سازنده با کلیک بر روی اینجا مراجعه فرمایید.

بازی های استیم که Trading Cards دارند

قدم سوم : خرید عناوینی که در ازای بازی کردن Trading Card هدیه می دهند.

کار به این سادگی نیست! تمام عناوین استیم دارای Trading Card نیستند و فقط عناوینی دارای Trading Card ها هستند که در قسمت Features در Store Page به این موضوع اشاره می کنند. از بهترین عناوینی که قابلیت فارم Trading Card را دارا هستند می توان به فرنچایز پازلی Zup!، سه گانه Witcher و سه گانه Batman اشاره کرد. این عناوین کارت های دارای ارزش بالایی در مارکت استیم دارا هستند.

همچنین شم همراهان عزیز می توانید با کلیک بر روی نمرات بازی Witcher 3: Wild Hunt، اطلاعات بیشتری از این بازی را مشاهده کنید.

Idle Master Setting

قدم چهارم: اجرای Steam و ورود به اکانت Steam از طریق Idle Master Extended

ورود به حساب Steam از پیش نیاز های Idle Master Extended برای فارم کردن Trading Card ها است. این پیش نیاز تنها برای تشخیص بازی های درون Library استیم می باشد. نیاز نیست نگران اطلاعات خود باشید زیرا این اپلیکیشن به صورت Online اجرا نمی شود و به صورت Local بر روی رایانه شخصی شما اجرا می شود.

Idiling

قدم پنجم: صبر و شکیبایی

فارم کردن پروسه ای با صرف کم ترین منابع مصرفی است اما زمان بر و فرسایشی است! این پروسه معمولا بین ۳ تا ۵ ساعت زمان میبرد و حداکثر عناوینی که به صورت همزمان قابل فارم هستند ۳۱ عدد می باشد و این امر به دلیل قوانین استیم در مورد مولتی تسکینگ بوده و با مارکت استیم در ارتباط نیست.

قدم نهایی: فروش آیتم ها در مارکت استیم

قیمت گذاری مناسب محصول و حفظ تعادل سود و زیان تصمین کننده فروش محصول است. مارکت استیم از سیستم قیمت گذاری ضد حباب مخصوص خود استفاده می کند و اجازه بالا بردن قیمت بیهوده را به کاربر نمی دهد. در عوض قیمت محصول را در گروی فروش و تقاضای خود کاربران قرار می دهد. اما چطور در این بازار گیمینگ مطرح در قیمت گذاری اشتباه نکنیم؟ استیم نموداری از قیمت محصول در تاریخ های گسترده ( هفته_ ماه_ کل عمر محصول ) را در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

آموزش فروش آیتم در استیم مارکت:

  1. برای فروش آیتم های خود نیز کافی است در ابتدا به اپلیکیشن استیم در موبایل یا پیسی مراجعه کنید سپس روی پروفایل استیم خود کلیک کنید.
  2. اکنون روی تب اینونتوری کلیک کرده و لیست آیتم های خود را مشاهده کنید.
  3. در این مرحله روی آیتم مد نظر خود کلیک کنید و نمودار قیمت آن را مشاهده کنید.
  4. اکنون با دو کادر خالی Buyer Pays و You Recive مواجه می شوید. کادر اول اشاره به مبلغی که خریدار می پردازد دارد و کادر دوم اشاره به مبلغی که شما دریافت می کنید.
  5. در مرحله قبل با کارمزد مارکت استیم آشنا شدیم اکنون که قیمت گذاری مناسب را انتخاب کرده ایم کافی است روی Ok, Put it Up To Sale کلیک می کنیم تا محصول در مارکت استیم قرار بگیرد.

نکته بسیار مهم : مسئولیت سو استفاده از روش کسب در آمد از استیم به عهده ویوکریتیک نمی باشد

از اینکه تا پایان این مقاله آموزشی درباره کسب درآمد از مارکت استیم همراه ویوکریتیک بودید، سپاس گزاریم. خوشحال می شویم اگر نظرات خود را در بخش نظرات پایین این مقاله به گوش ما برسانید.

محمدحسین اسدالهی

یه عاشق گیم که دوست داره بی پروا به دل هر گیمی بزنه و ماجراجوییش رو توی دل اون شروع کنه

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا