مقالاتنسل بازینسل هشتمویژه

نگاهی جامع بر ایستراگ های مرتبط به The last of us در عنوان Uncharted 4

نام ناتی داگ امروزه مهری بر شاهکار بودن یک بازی می‌باشد. این استودیو در طی سالیان سال با عرضه عناوین با کیفیت، نام خود را در میان بزرگان این صنعت تثبیت کرده است.

دو عنوان The last of us و Uncharted 4 دو نمونه بارز شاهکار های ناتی داگ هستند. هر کدام از آنها بعد از عرضه، مورد تحسین منتقدان و گیمر ها قرار گرفته اند‌.

امروز و در این مقاله به بررسی ایستراگ ها و نکات مربوط به The last of us در Uncharted 4 خواهیم پرداخت. شما عزیزان هم در بخش نظرات نکاتی را که در این بازی پیدا کرده اید را با ما در اشتراک بگذارید.

هشدار اسپویل:

این مقاله علاوه بر Uncharted 4، شامل اسپویل بخش هایی از عناوین The last of us و The last of us left behind می‌باشد. پس اگر تا کنون این عناوین را تجربه نکرده اید، پیشنهاد میکنم از خواندن ادامه این مطلب صرف نظر کنید.

 

1. اشاره به کمیک بوک The last of us: American Dreams در مرحله پایانی بازی

در آخرین بخش بازی، ما در نقش Cassie، دختر نیتن و النا قرار میگیریم. پس از اینکه از بازی کردن با کنسول خاطره انگیز PS1 دست میکشیم، میتوانیم به گشت و گذار در اتاق او و سپس در خانه بپردازیم.

در اتاق Cassie پوستری وجود دارد که در اولین نگاه ما را به یاد The last of us part ll می اندازد. اما این پوستر با وجود اینکه شخصیت درون آن استایلی شبیه به الی در نسخه دوم The last of us دارد اما مربوط آن نیست.

پسوند American Daughters که بعد از کلمه The last of us آمده است اشاره به کمیک بوک The last of us: American Dreams دارد.

 

2. یک قرص ضد درد با نام Weston

در چپتر ۱۶ بازی و زمانی که به دنبال یافتن وسایل مادرمان هستیم، در بخشی از این مرحله با یک در قفل شده روبه رو میشویم. نیتن نوجوان برای باز کردن در از داخل وارد کانال تهویه هوا می شود و خود را به آن اتاق میرساند. پس از ورود به اتاق، یک قرص ضد درد بر روی میزی وجود دارد که نام آن Weston می‌باشد.

در DLC عنوان last of us یعنی left behind، الی، جوئل را که زخمی عمیقی برداشته است را به یک مغازه متروکه میرساند. پس از این کار بازی مارا در نقش الی قرار میدهد و ما در تلاش هستیم تا در آن پاساژ متروکه، جعبه کمک های اولیه برای زخم های جوئل پیدا کنیم.

در این میان شاهد داروخانه ای هستیم که نام آن درست به مانند قرصی که بالاتر به آن اشاره کردیم، Weston می‌باشد.

 

3- حضور مشترک دو آلبوم موسیقی در هر دو عنوان

در چپتر ۱۱ بازی و زمانی که در تلاش برای رسیدن به برج ساعت هستیم ایستراگ جالبی وجود دارد. در این بخش دست فروشانی را می‌بینیم که سرگرم فروش آلبوم های موسیقی هستند. دوتا از این آلبوم ها در بازی The last of us نیز حضور داشتند

زمانی که در بازی last of us به دنبال یافتن Bill هستیم، در یکی از مغازه های متروکه فروش لوازم موسیقی، این دو آلبوم نیز حضور دارند.

 

4- اشاره به مرحله اول The last of us

اگر عنوان The last of us را تجربه کرده باشید، امکان ندارد مرحله آغازین به یاد ماندنی و شاهکار این بازی را به یاد نداشته باشید.

در ابتدا بازی ما در نقش سارا، دختر جوئل قرار می‌ دهد. پس از بیدار شدن سارا، تماشا اتاق او و در نهایت خروج از اتاق، متوجه میشویم که جوئل یعنی پدر سارا نیست. و سپس در خانه به دنبال او میگردیم.

در Uncharted 4 نیز شبیه به همین رخداد این بار در مرحله پایانی بازی رخ میدهد. همان طور که قبل تر اشاره کردیم، پس از اینکه Cassie دست از بازی کردن میکشد، کنترل وی را به دست گرفته و میتوانیم در اتاق وی و سپس خانه گشت و گذاری داشته باشیم.

اما این تمام ماجرا نیست. درست به مانند اتفاقی که برای سارا افتاد، Cassie نیز پس آنکه از اتاقش خارج میشود متوجه میشود که پدر و مادرش یعنی نیتن و النا در خانه نیستند. پس برای یافتن آنها می توانیم گشتی در خانه آنها بزنیم.

البته نمی‌توان این نکته را هم نادیده گرفت که هم سارا و هم Cassie دو دختر ۱۳-۱۴ ساله هستند. پس میتوان این نتیجه را گرفت که ناتی داگ در اصل می‌خواسته با مرحله پایانی Uncharted 4 یادی کند از مرحله ابتدایی شاهکار The last of us.

 

5- اشاره به سال عرضه The last of us

در چپتر ۶، زمانی که در تلاش برای رسیدن به اتاقک نیرو هستیم، در بخشی از این مرحله وارد مکانی میشویم که در آن بشکه های کوچک و بزرگ نوشیدنی وجود دارد. اگر کمی دقت کنیم متوجه میشویم که روی بشکه های بزرگ چرخ دار، عدد 2013 نوشته شده است. که در واقع به سال عرضه بازی The last of us اشاره دارد.

 

6- اسکلت یک Clicker

در The last of us، زمانی که فردی مبتلا به آن بیماری منحوس میشد، سرعت رشد بیماری درون بدن بیمار باعث میشد بینایی خود را از دست داده و بیش از قبل خوی حیوانی پیدا کند.

در چپتر ۱۲ و درون یک کشتی غرق شده، اسکلت یک Clicker قابل مشاهده است.

 

7- پوستر کمیک بوک Starlight Savage

اگر به یاد داشته باشید الی علاقه زیادی به خواندن سری کمیک بوک های Starlight Savage داشت. و ما می‌توانستیم در طول بازی آنها را برای الی جمع آوری کنیم

در بخش آخر بازی و در اتاق Cassie یک پوستری درست در نزدیکی پوستر The last of us: American Daughters وجود دارد که بر رویش Starlight Savage 2: Coming Soon نوشته شده است.

البته این نکته چراغ این احتمال را در ذهن ما روشن میکند که شاید هر دو سری Uncharted و The last of us در یک دنیا روایت می‌شوند.

 

8- گردنبند Fireflies

در چپتر ۹ و پس از حل معما « پاکت و صلیب »، کمی جلوتر، یک Treasure وجود دارد که درست به مانند گردنبند های اعضا گروه Fireflies می باشد.

اما ناتی داگ در این گردنبند دو نکته جالب را مخفی کرده است:

  1. اول اینکه در The last of us، هر گاه گردنبند ای از یکی از اعضا Fireflies پیدا میکردیم، می دیدیم که نام صاحب آن، بر روی گردنبند حک شده است. در Treasure ای که می یابیم نیز نامی در پشت آن درج شده است و آن نام Druckley می باشد. شاید در نگاه اول نکته خاصی را شامل نباشد. اما وقتی فرمول( Druckmann + Straley = Druckley ) را در نظر بگیریم متوجه نکته مخفی آن می شویم. زیرا کارگردانان هر دو نسخه Uncharted 4 و The last of us، نیل دراکمن و بروس استریلی می باشند.
  2. نکته دوم موجود در این گردنبند، عدد روی آن است.  در هر گردنبند Fireflies عددی بر روی آن حک شده است. در این گردنبند نیز می توانیم عدد درج شده 000 را بر روی آن مشاهده کنیم. با توجه به اینکه نام صاحب آن پلاک اشاره به سازندگان هر دو عنوان دارد، می توان گفت که عدد 000 نشان دهنده این است که دراکمن و استریلی از نگاه ناتی داگ، ریشه و بنیان بازی «آخرین ما» هستند.

 

9. مجسمه کماندار

در مرحله برادران دریک و زمانی که وارد آشپزخانه می شویم، در سمت چپ یک اتاق نشیمن وجود دارد. اگر با دقت نگاه کنیم متوجه می شویم که مجسمه یک کماندار بر روی میز قرار دارد.

در The last of us left behind نیز شاهد این مجسمه بومی و درست در کنار داروخانه Weston  هستیم.

 

نظر شما دوستان چیست؟ شما چه نکاتی را در Uncharted 4 پیدا کرده اید؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما در اشتراک بگذارید.

امیرمحمد روهنده

بادبادک ها همیشه با باد مخالف اوج میگیرن.

نوشته های مشابه

‫8 دیدگاه ها

  1. مقاله عالی بود👌
    ایستراگ های جالبی بودن.👍 خیلیاشونو نمیدونستم. مورد 8 از همشون جالب تر بود.

  2. سلام خسته نباشی. مقاله جالب و متفاوتی بود.
    به خصوص برای من که به ایستراگ ها علاقه دارم🌹

  3. درود بر تو امیرمحمد عزیز
    مقاله بسیار جالب و خواندنی بود. بازی های ناتی داگ، مثل الماس هایی هستند که نمیشه بینشون فرق گذاشت. راز ها و ایسترگ ها در دنیای بازی ها هم همیشه موضوعی جذاب برای گیمر ها و البته بازی سازان بوده. وقتی هر دو فرانچایز Uncharted و The Last of Us که از شاهکار های هنر بازی های ویدیویی هستند رو ناتی داگ توسعه میده، ایسترگ ها و راز های مشترک بین این دو بازی فوق العاده جذاب تر هم میشه. این مقاله هم واقعاََ در این مورد جذاب و جالب بود. مخصوصاََ راز هایی که تاکنون متوجه وجودشون در بازی نبودم.
    تشکر فراوان:))

    1. لطف دارید آقای حیدریان 🙏
      بله واقعا ناتی داگ نکات و ایستراگ های خیلی جذابی رو در عناوین جذاب ترش قرار میده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا