بازیدسته‌بندی نشدهنسل بازینسل هشتمنمرات

نمرات بازی The Order: 1886

عنوان The Order: 1886 یک بازی در سبک اکشن – ماجراجویی و شوتر سوم شخص است. توسط استودیو Ready at Dawn توسعه یافته و توسط Sony Interactive Entertainment در سال 2015 برای PS4 منتشر شده است.

ایده‌ی داستانی بازی The Order 1886 بسیار جذاب است. لندن سال ۱۸۸۶ به بهترین شکل ممکن طراحی شده است. اما دنیای The Order 1886 آن چیزی نیست که از تاریخ آن‌ روزهای انگلستان می‌دانیم. خلاقیت بالای سازنده بستر بسیار خوب و جالبی را فراهم ساخته تا با روایت یک داستان تخیلی در سال ۱۸۸۶ طرف باشیم. لندن سال ۱۸۸۶ اوضاع جالبی را سپری نمی‌کند. موجوداتی به نام Half Breed (نیمه نژاد) با تغییرات ژنتیکی که روی برخی از انسان‌ها شکل گرفته، تهدیدی جدی برای مردم شهر به حساب می‌آیند. موجوداتی خطرناک که برخی آن را با گرگ‌نماها مقایسه می‌کنند. ورود آن‌ها به محیط شهر مساوی است با مرگ و میر بسیاری از شهروندان بی‌گناه ساکن لندن و طبیعی است که شهر شاهد فضایی امنیتی باشد.

محفلی متشکل از شوالیه‌های قسم خورده، مامور دفاع از مردم در برابر نیمه‌ نژادها هستند. علاوه بر خصوصیات جنگ‌آوری و قدرت بالا، آن‌ها ماده‌ای به نام Black Water (آب سیاه) را کشف کرده‌اند و با نوشیدن آن قادر به درمان جراحات خود هستند. نیروی به دست آمده از این ماده، رفته رفته تبعات سنگینی برای محفل به وجود آورد. مردم و به‌خصوص فقرا به محفل بدبین شدند. در طی سال‌ها این تفکر در بین مردم به وجود آمده بود که شوالیه‌ها در جنگ با نیمه‌نژادها دچار ضعف شده و از طرفی شوالیه‌ها با نیروی آب سیاه و عمر بیشتری که به دست می‌آوردند، شاهد از بین رفتن مردم در طول این سال‌ها بودند.

در ادامه با نمرات بازی The Order: 1886 در سایت های ایرانی همراه باشید. همچنین شما عزیزان می توانید نمرات بازی های مختلف را از اینجا مشاهده نمایید.

گیمفا: 8/10

اوردر بازی ای است که خرید آن برای تمامی دارندگان PS4 از نان شب هم واجب تر است و داشتن این کنسول و تهیه نکردن این بازی غفلتی بزرگ است. اگر میخواهید زیباترین بازی نسل هشت را بر روی بهترین کنسول این نسل تجربه کنید. اگر میخواهید به اشخاصی که فکر میکنند بازی های ویدئویی هنری نیستند اثبات کنید که سخت در اشتباه اند. اگر میخواهید تجربه ای به همانگونه که طعم بازی Heavy Rain تا آخر عمر PS3 زیر دندانتان ماند را تجربه کنید. و اگر میخواهید چندین ساعت با در دست گرفتن کنترلر و نشستن پای PS4 به تماشای یک فیلم سینمایی با داستانی درگیر کننده بنشینید. پس باید بی شک سراغ The Order1886 بروید. اما اگر از دیدن میان پرده های زیاد حتی با وجود گرافیکی دیوانه کننده خسته میشوید و اینکه فکر میکنید حاظر نیستید برای تجربه ای 8 ساعته پول بپردازید پس دور این بازی را خط بکشید و بروید فیفا و یا Calll of Duty بازی کنید. چون هر دو بازی شما را سرگرم می کند اما همچین تجربه ای را هیچ بازی ایی به شما ارائه نمی کند.

 

دنیای بازی: 7/10

درست است که دوران ساخت بازی های طولانی و سرگرم کننده و پر از گیم پلی سر آمده و دیگر کسی برای تنوع در گیم پلی تره هم خورد نمی کند! ولی با این حال انتظارات بسیار بیشتری از استودیوی Ready At Down می رفت. ما گیم پلی طولانی تری می خواستیم، اکشن هایی به این خوبی و داستانی استاندارد و گرافیکی ستایش آمیز نباید در میان سکانس های بی شمار سینمایی و کوتاه بودن مدت بازی گم می شدند. بازی المان های سرگرم کننده، سلاح هایی با طراحی عالی و شخصیت پردازی های به یادماندی به قدر کافی داشت و فقط لازم بود سازنده ها به این نتیجه مهم برسند که فرقه می بایست بیش از اینکه یه یک فیلم سینمایی باشد یک بازی طولانی و کامل می بود که مخاطب در زمان  نگاه کردن به عنوان بندی پایانی اش از تجربه کردن آن کاملا سیرآب شده باشد! امیدواریم که اگر قرار است قسمت بعدی در کار باشد، بیشتر بر روی عناصر مختلف گیم پلی کار شود تا بازی به طور دقیق به یک شاهکار تبدیل شود!

 

زومجی: 6.5/10

The Order: 1886 قطعا یکی از ناامیدکننده‌ترین بازی‌های امسال بود. پتانسیل‌های فراوانی با توجه به پیش‌زمینه‌ی داستانی مناسب و طراحی هنرمندانه‌ی لندن وجود داشت که سازنده استفاده‌ی مناسبی از آن‌ها برای جذاب‌تر کردن بازی نکرده است. بازی فقط در یکی دو ساعت آخر رنگ و بویی سریع و جذاب به خود می‌گیرد و در تمام مدت زمان خود شما را مجبور می‌کند تا یک تماشاگر باشید و گاهی هم چند دکمه فشار دهید. با توجه به میان‌پرده‌های بسیار متعدد و طولانی در بازی، انگیزه‌ای برای به اتمام رساندن مجدد بازی نیز باقی نمی‌ماند. البته همه چیز به سلیقه‌ی شما بستگی دارد و شاید علاقه‌ی برخی به دنیای سینما، باعث شود از روایت سینمایی بازی و میان‌پرده‌های طولانی بازی لذت ببرید!

 

بازی سنتر: 6/10

این عنوان اولین تجربه شرکت Ready at Dawn در ساخت یک IP جدید، آن هم برای اولین بار بر روی یک کنسول خانگی است. شاید بتوان گفت هنوز برای این شرکت کمی زود بود تا دست به پروژه‌ای چنین بزرگ و پرهزینه بزند، اما با توجه به پتانسیلی که در این عنوان دیدیم، امید است تا در ادامه این شرکت از اشتباهات این شماره درس گرفته و با قدرت بیشتری در صدد ادامه و تصحیح آن‌ها برآید. با توجه به محتویات بازی و ارزش تکرار بسیار پایین آن (در حد صفر!) شاید هزینه 60 دلاری برایش کمی زیاد باشد، اما تنها پیشنهادی که می‌توانم بکنم این است که حتما این بازی را یک بار تجربه کنید تا از عنوانی که مرز بین فیلم و بازی را شکسته لذت ببرید. این بازی موارد جالبی برای ارائه دارد و آمیختن سینما با صنعت بازی را به خوبی به سرانجام رسانده است، اما تاکید بر این مهم، کمی آن را قافله تعادل بین گیم‌پلی عقب گذاشته است. با تمامی خوبی‌ها و بدی‌هایی که این بازی دارد، بعد از تجربه آن مطمئنن شما هم مثل نگارنده، با اشتیاق بیشتری منتظر خواهید بود تا ببنید «اوردر: 1887» چه چیزهایی برای ارائه خواهد داشت.

نقد ها و نمرات

Gamefa - 8
Bazimag - 7.7
DBazi - 7.5
Par30games - 7
Zoomg - 6.5
Gamepass - 6.4
Bazicenter - 6

7

نمره ویوکریتیک

علی امیری

دبیر بخش بازی های ویدیویی وبسایت ویوکریتیک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا