بازینسل بازینسل نهمنسل هشتمنمرات

نمرات بازی Control

عنوان Control یک بازی در سبک اکشن – ماجراجویی با زاویه دید سوم شخص است. که استودیوی Remedy آن را توسعه و شرکت 505Games آن را در سال 2019 برای پلتفرم های PS4 , Xbox One و PC منتشر کرده است. همچنین استودیو سازنده این عنوان را در سال 2021 برای کنسول های Xbox Series X/S و PS5 عرضه کرده است.

خلاصه داستان

داستان بازی Control در شهر نیویورک و در آسمان خراشی به نام The Oldest House جریان دارد. جایی که شخصیت اصلی داستان یعنی Jesse Faden پس از مرگ مدیر قبلی فدرال، به عنوان مدیر جدید آن انتخاب می‌شود. او قدرت‌ هایی در اختیار دارد که هیچ انسان عادی از آن بهره‌مند نیست. نیرویی مرموز به نام Hiss باعث می‌شود تا مردم بر علیه یکدیگر شوند. حالا این Jesse است که باید کنترل را در اختیار بگیرد و Hiss را شکست دهد.

ویژگی های گیم پلی

سیستم اکشن این بازی مشابه بازی کوآنتوم بریک است. استفاده از نیروهایی که با دستان کاراکتر اصلی بازی کنترل می‌شوند، چیز تازه‌ای نیست. در کوآنتوم بریک کاراکتر اصلی قدرت کنترل زمان را داشت و بازیبازان می‌توانستند با استفاده درست از این قابلیت در مبارزات، از دشمنان پیشی بگیرند. در بازی Control هم با چیزی کمی مشابه همین قابلیت مواجه هستیم. منتها اینجا دیگر کاری به کار زمان نداریم. دستان جسی این بار نیروهای متفاوتی اعمال می‌کنند.

نیروهای جسی بر خلاف عنوان Quantum Break در این اثر کاری به کم و زیاد کردن سرعت دشمنان ندارند و بیشتر در ساخت سپر حفاظتی و بلند کردن و پرت کردن اجسام به اطراف نقش خواهند داشت. اما این قابلیت ها هم همین‌طور دو دستی تقدیم‌ش نمی‌شود. بلکه برای به‌دست آوردن هر قدرت جدید، ابتدا باید یک شی قدرتی پیدا کنیم. اشیا قدرتی در بازی، اجسامی هستند که تحت تسلط نیروی Hiss درآمده‌اند و حالا شکل و شمایل متفاوتی پیدا کرده‌اند.

در ادامه با نمرات بازی Control در سایت های ایرانی همراه باشید. همچنین شما دوستان عزیز می توانید نمرات بازی های مختلف را از اینجا مشاهده نمایید.

نقد ها و نمرات

Bazimag - 9.5
Pardisgame - 9.5
dbazi - 9
Gamefa - 9
Pixelarts - 9
Gamingmaster - 8.8
Bazicenter - 8.5
Next4game - 8.5
Vigiato - 8.5
Gamepalette - 8.4
Gamepass - 8.2
Bazinama - 8
npcbot - 8
Saate7 - 8
vgmag - 8
Zoomg - 8
Sargarme - 7.5

8.5

نمره ویوکریتیک

محمد جواد برشوئی

Hesitation is Defeat

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا