بازینسل هشتمنمرات

نمرات بازی The Last of Us Part II

بازی The Last of Us Part II آخرین اثر هنری آقای نیل دراکمن و استودیو Naughty Dog است. این بازی در سبک اکشن ماجراجویی به صورت انحصاری برای پلتفرم پلی استیشن 4 در تاریخ 19 ژوئن 2020 منتشر شد. همچنین عنوان The Last of Us Part II جایزه بهترین بازی سال 2020 را از ویولت گیمرز و گیم آواردز دریافت کرد. علاوه بر این ها،The Last of Us Part II رکورد بیشترین جوایز بازی ها را نیز شکست. همانطور که پیش از عرضه این بازی، از آقای نیل دراکمن، سونی و Naughty Dog انتظار می رفت، نمرات بازی The Last of Us Part II بسیار عالی هستند. نقد ها و نمرات خبر از شاهکاری بی نظیر در تاریخ صنعت بازی های ویدئویی می دهند. عنوانی انقلابی که علاوه بر نمرات عالی، جوایز زیادی نیز دریافت کرد.

زومجی: 10/10

تازه‌ترین ساخته‌ی ناتی داگ درحالی‌که گیمرهای پرشماری ساخت دنباله برای The Last of Us را اشتباه می‌دانستند، موفق به اثبات ضروری بودن خود می‌شود؛ تا حدی که اگر بازی اول با انجام صحیح کارهایی آشنا و بهره‌برداری عالی از کاراکترهایی منحصر‌به‌فرد به موفقیت رسید، The Last of Us Part II از جهات گوناگون حکم محصولی برخوردار از تازگی در جهان هنر هشتم را دارد. گیم‌پلی کم‌ایراد با مکانیزم‌های در هم تنیده‌ی خود درکنار محیط‌های غنی، گرافیک فنی قوی، موسیقی متن درگیرکننده و صداگذاری‌های پرجزئیات گیمر را برای تقریبا ۲۷ ساعت به یک جهان پسا-آخرالزمانی جایگزین می‌برد. بازیکن آن‌جا تبدیل به اِلی می‌شود، قصه‌ای پرشده از لحظات تلخ اما نه خالی از لحظات شیرین را تجربه می‌کند، به نتایج گوناگون می‌رسد، به اشتباه بودن آن نتایج پی می‌برد و در کل فرصت به چالش کشیدن خود لابه‌لای روایتی حساب‌شده از قصه‌ای عالی را به چنگ می‌آورد. حتی اگر پس از به پایان رساندن TLoU Part 2 از برخی تصمیمات داستانی جسورانه و معنی‌دار آن به ستوه بیایید، مطمئنا بهتر از این است که یک بار نیز چنین بازی ویدیویی پراهمیتی را تجربه نکرده باشید.

 

دنیای بازی: 10/10

این بازی، جاه‌طلبانه‌ترین، بزرگترین و بهترین ساخته‌ی استودیوی ناتی‌داگ و البته یکی از مهم‌ترین عناوین تاریخ بازی‌های رایانه‌ای است. شیوه‌ی خاص و منحصر به فرد روایت داستان که به وضوح از تمام ساخته‌های قبلی ناتی‌داگ بالاتر بوده و قصه‌ی تراژیک و تاثیرگذاری که نمونه‌اش، کمتر دیده شده بود از بازی The Last of Us 2 یک عنوان به شدت سطح بالا در تمام زمینه های تکنیکی و محتوایی، ساخته که می‌تواند پایان خوشی را برای کنسول نسل هشتم سونی یعنی PS4 رقم بزند. لحظات تاثیرگذار و مهم در The Last of Us Part 2 بسیار زیاد هستند که قطعا احساسات شما را برمی‌انگیزد.

 

گیمفا: 10/10

یک حقیقت را برایتان می‌گویم. اگر دیدید که یک نفر می‌گوید این بازی “ضعیف و به دردنخور و فلان” است همان‌جا در دلتان مطمئن شوید که از نزدیک‌هایش هم رد نشده است و ننشسته چند ساعت درست بازی کند. در نهایت مطمئنم که وقتی دارید این شاهکار را تجربه می‌کنید و آدرنالینتان حسابی به سقف چسبیده است، با خود می‌گویید “بابا این اگه هنوز نسل هشته پس تا حالا چکار می‌کردیم؟ آیا در یک نسل میان‌نسلی بودیم؟ یا این که نسل هشتم با همین یک عدد The Last of Us: Part 2 اساتید را راضی کرده تا جهشی بخواند و یک جا برویم نسل ۹؟”

 

بازی سنتر: 10/10

تجربه The Last of Us Part 2 به ما ثابت می‌کند که هنوز با بالاترین حد از پتانسیل بازی‌های ویدئویی روبرو نشده‌ایم. شاخه‌ای از هنر که هر سال حرفی تازه برای گفتن دارد و راه تبدیل شدن به کامل‌ترین شکل آن را با سرعتی بی‌سابقه دنبال می‌کند. راهی که سینما و تلویزیون سال‌هاست به انتهای آن رسیده و دیگر توان رقابت با بازی‌های ویدئویی را ندارند. ساخته Naughty Dog به راحتی استانداردهای یک بازی ویدئویی را در تمامی بخش‌ها از جمله داستان، گیم‌پلی، گرافیک و صداگذاری ارتقا می‌دهد. اثری که ما را به دیدن آینده‌ای جذاب‌تر، زیبا‌تر و درگیرکننده‌تر از امروز امیدوار می‌کند.

 

ویجیاتو: 9.5/10

The Last of Us Part 2 یکی از کامل‌‌ترین بازی‌های تاریخ است که چه در زمینه داستان و چه گیم‌پلی شما را غافل‌گیر می‌کند. بازی شبیه به نسخه اول نیست اما این بدان معنا نخواهد بود که به دنیایی که در The Last of Us دیدیم وفادار نمانده بلکه حتی توانسته آن را به سطح جدیدی از معنا برساند.

نقد ها و نمرات

VioletGamers - 10
GameFa - 10
BaziCenter - 10
DBazi - 10
Zoomg - 10
Vigiato - 9.5
Sargarme - 9.5

9.9

نمره ویوکریتیک

برنده 321 جایزه "بهترین بازی سال" - بالاترین نمره سال در ویوکریتیک - برنده موردانتظارترین بازی در سال 2017 - برنده بهترین بازی سال، بهترین کارگردانی، بهترین روایت، بهترین طراحی صوتی، بهترین نوآوری در دسترسی، بهترین بازی اکشن ماجراجویی و بهترین بازیگری (لورا بیلی در نقش ابی) در سال 2020

Platinium

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا