بازینسل بازینسل نهمنسل هشتمنمرات

نمرات بازی Ratchet and Clank: Rift Apart

بازی Ratchet and Clank: Rift Apart یک بازی ویدئویی در سبک اکشن پلتفرمر و تیراندازی سوم شخص است. این بازی در تاریخ 11 ژوان سال 2021 توسط استودیو Insomniac Games توسعه یافته و توسط Sony Interactive Entertainment برای پلی استیشن 5 و پلی استیشن 4 منتشر شده است. این شانزدهمین عنوان از سری بازی Ratchet & Clank است. بازی Ratchet and Clank: Rift Apart در ژوئن 2020 در رویداد رونمایی پلی‌استیشن 5 معرفی شد.

این بازی شباهت های زیادی با گیم پلی بازی Ratchet & Clank (2016) و سایر عنوان های سری دارد. Rift Apart عناصر بازی های Ratchet & Clank قبلی مانند strafing، gunplay، مجموعه پیچ و مهره ها، ارتقاء سلاح های خودکار و سلامت، ارتقاء دستی سلاح Raritanium و ابزارها را حفظ می کند. شخصیت اصلی بازی Ratchet است. او توسط دوست رباتیک و دستیارش Clank که به پشت او آویزان شده است همراهی می شود. علاوه بر این، این بازی دارای یک شخصیت زن قابل بازی به نام ریوت است.

بازی Ratchet and Clank: Rift Apart توانست تا 18 جولای 2021، بیش از 1.1 میلیون نسخه در سراسر جهان به فروش برساند. پس از انتشار، بازی عموماً نقدهای مثبتی دریافت کرد و به‌ویژه پیشرفت‌های بصری، رزمی و فنی آن مورد تحسین قرار گرفت.

در ادامه با نمرات بازی Ratchet and Clank: Rift Apart و میانگین نمره ویوکریتیک بازی Ratchet and Clank: Rift Apart، همراه ما باشید. نظرات خودرا درباره نمرات بازی Ratchet and Clank: Rift Apart بنویسید. برای مشاهده و مطالعه نمرات ویوکریتیک بازی ها کلیک کنید.

بازی سنتر: 9.5/10

Ratchet & Clank Rift Apart هنوز هم بازی‌ای آشنا از مجموعه‌ای محبوب است که بسیاری از قواعد همیشگی خود را حفظ کرده. بازی‌ای که هر آن چیزی که تاکنون از مجموعه Ratchet & Clank دیده‌ایم را به بالاترین سطح ممکن ارتقا داده و نتیجه‌ای را پیش روی گیمرها قرار می‌دهد که می‌تواند صدها بار آنها را شوکه کند.

 

زومجی: 9/10

باتوجه‌به درجه‌ی سنی رچت و کلنک: ریفت اپارت و درجه‌های سختی متنوع این بازی انحصاری پلی استیشن 5 که در مجموع رضایت درصد قابل توجهی از گیمرها را جلب می‌کنند، هیچ مشکلی برای پیشنهاد کردن آن به انواع‌واقسام گیمرها ندارید. استودیو بازی‌سازی اینسامنیاک گیمز نه‌تنها نخستین جلوه‌های بهره‌برداری جدی خود از قدرت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کنسول نسل ۹ سونی را به رخ می‌کشد، بلکه از تمام نکات مثبت فنی برای روایت قصه‌ای جذاب با محوریت چند شخصیت دوست‌داشتنی بهره می‌برد. پازل‌های سرگرم‌کننده، محیط‌های متنوع و نبردهای شلوغ در ترکیب با تصاویر چشم‌نواز، صداگذاری‌های پرجزئیات و قابلیت‌های دوال‌سنس موفق به غرق کردن بازیکن در این تجربه می‌شوند؛ یک بازی ویدیویی نه‌چندان طولانی که فقط وقتی به وجود می‌آید که برای بازی‌ساز، کیفیت بر کمیت اولویت داشته باشد.

 

سرگرمی: 9/10

بازی Ratchet and Clank: Rift Apart تلاش زیادی کرده تا تجربه‌ای لذت بخش و به یاد ماندنی از یک شوتر سوم شخص ماجراجویی به ارمغان آورد و از قضا عملکرد موفقیت‌آمیزی هم داشته است و همه‌چیز در رابطه با این بازی خوب به نظر می‌رسد. اما سازندگان همچنان بخش زیادی از پتانسیل‌های کاراکترهای خود را نادیده گرفته‌اند و وقتی به راه‌های مختلف موجود جهت متنوع‌تر کردن گیمپلی فکر می‌کنیم، می‌بینیم که بازی حتی می‌توانست از این هم بهتر باشد و یک تجربه‌ی ایده‌آل و افسانه‌ای را به ارمغان آورد.

 

ویجیاتو: 9/10

Ratchet and Clank: Rift Apart عنوانی است درخشان و با محوریت پلتفرمر، که با استانداردهای نسل نهم سونی توسعه داده شده است. این بازی حول محور سه شخصیت اصلی رچت، کلنک و ریوت و ماجراهایشان در بعدهای مختلف فضایی می‌چرخد. و شما بایستی به عنوان شخصیت‌های اصلی داستان و در قالب مبارزات، حل پازل و پلتفرمر در راستای نجات جهان از دست دکتر نفاریوس و همتایان‌ش باشید.

 

گیمفا: 8.5/10

بازی Ratchet & Clank: Rift Apart، یکی از جذاب‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین عناوین ۲۰۲۱ به شمار می‌آید. به لطف گرافیک هنری خیره‌کننده‌ و فوق‌العاده و مبارزات سرگرم‌کننده، به راحتی می‌توان این عنوان را یکی از آثار موفق انحصاری سونی در چند سال اخیر دانست. با این وجود برخی مشکلات در زمینه شخصیت‌پردازی و عمق مبارزات باعث شده این عنوان نتواند از پتانسیل بالقوه خود به طور حداکثری استفاده کند.

نقد ها و نمرات

Zoomg - 9
Gamefa - 8.5
Vigiato - 9
Bazicenter - 9.5
Sargarme - 9
Dbazi - 9
Looketo - 9
Bazimag - 9
Gamepalette - 8.9
Gamingravity - 9

9

نمره ویوکریتیک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا