بازینسل بازینسل نهمنسل هشتمنمرات

نمرات بازی Metro Exodus

بازی Metro Exodus یک عنوان در سبک اکشن – ماجراجویی و شوتر اول شخص است. استودیو 4A Games آن را توسعه و شرکت Deep Silver آن را در سال 2019 برای پلتفرم های Stadia، ایکس باکس وان، پلی استیشن ۴ و PC و همچنین در سال 2020 برای پلتفرم Amazon Luna عرضه کرده است.
به علاوه 4A Games نسخه نسل نهمی Metro Exodus را در سال 2021 منتشر کرده است.

بازی Metro Exodus سومین نسخه از فرنچایز Metro و دنباله ای بر نسخه های 2033 و Last light است. این سری بر اساس رمان های Metro نوشته Dmitry Glukhovsky ساخته شده است.

نمرات بازی Metro Exodus در وبسایت ویوکریتیک
نمرات بازی Metro Exodus در وبسایت ویوکریتیک

در ادامه با نمرات بازی Metro Exodus در سایت های ایرانی همراه باشید. شما دوستان همچنین می توانید نمرات بازی های مختلف را از اینجا مشاهده نمایید.

گیمفا: 9/10

اصلا نمی‌خواهم بگویم جدیدترین نسخه سری Metro بی‌نقص است و تجربه‌ای کامل از هر لحاظ را برایتان فراهم می‌کند. اما Metro Exodus  قطعا یکی از بهترین شوترهای داستانی نسل هشتم است و در کنار شماره جدید Wolfenstein پرچمداران FPSهای داستانی هستند. حس ترس، جست‌ و جو در محیطی پویا و زیبا، داستانی درگیرکننده که هر چند به دلیل بزرگ شدن محیط‌ها کمی از جذابیتش کاسته شده اما همچنان در برابر دیگر شوترهای داستانی چند سطح بالاتر است و سیستم شخصی سازی فوق‌العاده، قطعا شما را تا مدت‌ها سرگرم خواهد کرد.

 

گیمینگ مستر: 9/10

Metro: Exodus یک تجربه به شدت سرگرم‌کننده و عالی‌ست، در این نسخه شاهد آرمان‌هایی جدید هستیم که تابحال در مجموعه Metro ندیدیم، همین باعث میشود تا نسخه سوم نسبت به اپیزودهای قبلی برتر باشد، بازی ‌بی‌نقص نیست و ایراداتی دارد اما همانقدر هم نقاط قوت در بازی وجود دارد. استودیوی 4A Games عنوانی تحسین‌برانگیز خلق کرده اما صادقانه که صحبت کنیم Metro: Exodus بهینه‌سازی‌هایی که باید، را دارا نبوده و این باعث میشود مشکلاتی برای تجربه بازی به وجود بیاید. به هرحال سه‌گانه Metro را خیلی از گیمرها قبول دارند و خب این مجموعه از آن دسته عناوینی‌ست که حتما باید تجربه کرد، پیشنهاد بنده نیز به گیمرهای محترم تجربه این سه‌گانه و صدالبته نسخه پایانی این بازی‌ست، چه بسا که Metro: Exodus عنوان قابل‌قبولی‌ست اما این دلیل نمیشود که بدون تجربه دنباله‌های این بازی به سراغ این عنوان رفت.

 

بازی مگ: 8.3/10

Metro Exodus همان مترویی است که منتظرش بودید. همان استالکری است که سال‌ها در حسرتش مانده بودید. تا به اینجای کار، Resident Evil 2 Remake و Exodus بهترین آثاری بوده‌اند که در سال 2019 تجربه کرده‌ام. دوست دارم بگویم حتما تجربه‌اش کنید، اما متاسفانه همه افراد نمی‌توانند با مشکلات کنترل و هاردکور بودن آن کنار بیایند. همین مورد کافی است که Exodus از یک اثر همه‌پسند و شاهکار، به یک عنوان کالت تبدیل شود که تنها عده کمی می‌توانند با آن کار بیایند.

 

زومجی: 7.5/10

جدید‌ترین نسخه از سری مترو یا همان Metro Exodus، داستان یک سفر است؛ سفری برای پیدا کردن بهشتی عاری از اثرات جنگ. وقتی به صورت کلی به این سفر نگاه کنیم، در نهایت مزه دوست‌داشتنی از آن زیر زبان‌مان خواهد ماند. اما در بررسی دقیق‌تر، بازی مشکلاتی چون هوش مصنوعی ضعیف، مسائل فنی آزاردهنده و ضعف اتمسفر در مقایسه با نسخه‌های قبلی را هم یدک می‌کشد. اما در مجموع، اثری است که حداقل ارزش یک بار بازی کردن را دارد.

نقد ها و نمرات

Gamefa - 9
Gamingmaster - 9
Digiato - 8.5
Pardisgame - 8.5
Bazimag - 8.3
dbazi - 8
Novinspot - 8
npcbot - 8
Pixelarts - 8
Bazicenter - 7.5
Zoomg - 7.5

8.2

نمره ویوکریتیک

بهترین بازی بین المللی از رویداد Pégases Awards 2020

Bronze

محمد جواد برشوئی

Hesitation is Defeat

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا