مقالاتنسل بازینسل هشتمویژه

بررسی تمامی احتمالات ممکن برای ادامه سری Uncharted

فرانچایز Uncharted بدون شک یکی از برترین فرانچایز های سونی و حتی ویدیو گیم به شمار می‌رود. این سری خاطرات تلخ و شیرین زیادی را در طول دو نسل ، برای ما به ارمغان آورده است. اما آیا سونی و ناتی داگ قصد دارند که این سری محبوب را ادامه دهند ؟

امروز و در این مقاله قصد داریم تا تمامی احتمالات ممکن برای شخصیت اصلی نسخه بعدی و داستان احتمالی هر کدام را بررسی کنیم. شما هم در بخش نظرات به ما بگویید که به نظرتان چه چیز هایی در ادامه این سری انتظار ما را میکشد. پس در ادامه ، با ویوکریتیک همراه باشید.

هشدار: این مقاله شامل اسپویل داستان Uncharted 4 می باشد . پس اگر تا کنون موفق به تجربه این عنوان نشده اید ، پیشنهاد میکنم از خواندن ادامه این مقاله صرف نظر کنید.

میرویم سراغ بررسی تمامی احتمالات ممکن برای پروتاگانیست نسخه بعدی و بررسی داستان ممکن برای هر کدام .

1.Nathan Drake

در واقع Nathan در پایان نسخه چهارم ، بازنشسته شد و از دنیای گنج ها و افسانه های بزرگ فاصله گرفت . اما نیتن شخصی نیست که ناتی داگ به راحتی آن را از سری حذف کند. شاید حتی در صورت انجام این کار با موج منفی طرفداران رو به رو خواهد شد.

اگر شاهد حضور نیتن به عنوان شخصیت اصلی در نسخه بعدی باشیم ، ممکن است که به مانند Uncharted 4 ، نیتن به اجبار و برای نجات یکی از عزیزانش ( به احتمال زیاد Cassie ) وارد خط داستانی شود . اما این موضوع می‌تواند امتیازی منفی برای نسخه بعدی به شمار برود. زیرا در نسخه ۴ نیز نیتن برای نجات سم وارد ماجرای یافتن گنج شد و در این صورت هیچگونه نو آوری در داستان بازی نسبت به نسخه قبل رخ نداده است .

احتمال دیگری که برای نیتن وجود دارد این است که نیتن به همراه خانواده ، مشغول ماجراجویی بی خطر و در چارچوب قانون است که از طریقی وارد داستان اصلی میشود. در این صورت ممکن است شاهد داستان انتقام باشیم و شخصیت ای منفی از نسخه های قبل ، دوباره در نسخه بعدی به این سری بازگردد و آرامش کنونی زندگی نیتن را بر هم بیزند .

از طرفی دیگر ممکن است شاهد یک فلش بک در زندگی نیتن باشیم. نسخه بعدی، اسپین آفی میتواند باشد از گذشته نیتن که امکان دارد روایت گر زمان قبل از Drake’s fortune و یا فواصل میان نسخه های اصلی سری باشد.

2. Cassie Drake

دختر نیتن دریک و النا که درست مثل آن دو عاشق ماجراجویی است میتواند گزینه محتملی برای شخصیت اصلی نسخه بعدی باشد. اگر Cassie شخصیت اصلی نسخه بعدی باشد به احتمال زیاد شاهد حضور پررنگ یا کم‌رنگ النا و نیتن در این نسخه خواهیم بود. ممکن است آن دو برای محافظت از دخترشان و حتی جلوگیری از ورود او به این خطر ، وارد ماجرا شوند. اما Cassie الان دختری نوجوان است و اگر ناتی داگ تصمیم دارد که پروتاگانیست نسخه بعدی ، Cassie باشد ، باید شاهد فاصله چند ساله با داستان نسخه چهارم باشیم که این ، نوید یک رابطه پدر فرزندی جدید مانند رابطه نیتن و سالی را میدهد .

با این وجود شاهد این بودیم که در پایان نسخه چهارم ، نیتن و النا قصد داشتند که گذشته پر مخاطره خود را از دخترشان پنهان کنند. و وی را از اینگونه ماجراجویی های خطرناک دور کنند . پس ممکن است شاهد این باشیم که Cassie برای ورود به ماجرا ، با چالش هایی روبه رو خواهد شد که میتواند باعث بخشیدن عمقی جدید به داستان های سری باشد. زیرا تا کنون شاهد این چالش درونی برای پروتاگانیست اصلی نسخه های قبلی نبودیم و این موضوع امتیازی مثبت به حساب می‌آید .

3. Chloe Frazer

عنوان Uncharted The lost legacy به ما نشان داد که ناتی داگ در هر صورت یک Uncharted با کیفیت را بسازد. حتی اگر شخصیت اصلی نیتن نباشد.

ادامه Uncharted میتواند داستان Chloe Frazer را با Uncharted the Lost Legacy 2 ادامه دهد که همین ادامه The Lost Legacy شامل دو احتمال میشود :

  1. اول اینکه به مانند نسخه ۲۰۱۷ شاهد اتصالاتی با نسخه های اصلی سری باشیم .
  2. دوم اینکه میتواند داستان مستقل خود را روایت کند ؛ در این صورت میتوان این را برداشت کرد که اگر ناتی داگ داستانی مستقل را با the lost legacy 2 ارائه دهد ، میخواهد پایه ریزی های لازم را برای جایگزین کردن Chloe Frazer به جای Nathan Drake برای شخصیت اصلی سری انجام دهد ؛ با این وجود امکان دارد که شاهد جایگزین شدن Chloe به جای Nathan در آینده نسخه های اصلی سری ( نه لزوما نسخه بعدی ) باشیم .

احتمال دیگری که برای کلویی بر قرار است این می باشد که امکان دارد ناتی داگ ، بدون زیر ساخت قبلی سراغ جایگزین کردن کلویی به جای نیتن در Uncharted 5 برود که با این وجود ، امکان دارد که شاهد ملاقات دوباره کلویی با نیتن و النا باشیم .

4. Victor Sullivan

ویکتور که در طول این مدت به مانند یک پدر برای نیتن بوده ، گزینه مناسبی برای شخصیت اصلی یک نسخه فرعی یا اصلی است. داستان ها و پتانسیل های زیادی در خارج از خط اصلی داستانی سری وجود دارد. و بسیاری از آن ها چه در قالب نسخه ۵ و یا یک اسپین آف میتواند موفق عمل کند. سالیوان نیز شخصیتی است که پتانسیل زیادی برای ارائه داستانی مستقل از خط اصلی داستان سری را دارد.

یکی از این احتمالات ، فلش بکی به دوران جوانی سالی در قالب یک اسپین آف است ؛ سالیوان قطعا قبل از آشنایی با نیتن ، زندگی بی خطر و کم ماجرا ای را سپری نکرده و نمایش داستانی از گذشته این شخصیت دوست داشتنی میتواند گزینه بسیار مناسبی باشد .

البته ممکن است ناتی داگ به جای بازگشت به گذشته سالی ، ادامه داستان وی را ادامه دهد . اگر یادتان باشد در پایان Uncharted 4 ، سالی ، بعد خداحافظی با نیتن ، درباره کاری نسبتاً خطرناک با سم صحبت کرد که ممکن است پیش درآمدی برای یک نسخه فرعی باشد .

در هر حال ، سالی به اندازه نیتن برای Uncharted زحمت کشیده است و ریشه ای طولانی در این سری دارد و حداقل لایق حضور در یک نسخه فرعی در قالب شخصیت اصلی را دارد .

5. Samuel Drake

سم ، برخلاف نیتن ، حتی با وجود سپری کردن سالهای زیاد در زندان و یافتن گنج عظیم دزدان دریایی ، هنوز قصد ندارد که از دنیای شکار گنج ها فاصله بگیرد و عشق او به ماجراجویی های بزرگ هنوز فروکش نکرده است .

اگر نسخه بعدی ، با محوریت سم باشد ، به احتمال زیاد داستانش بدون فاصله و در امتداد Uncharted 4 روایت شود . در واقع ممکن است همان داستانی باشد که سالی در پایان نسخه چهارم برای سم تعریف کرد ( که در بخش سالی به آن پرداختیم ) ؛ دلیل اینکه آن را در اینجا هم بیان کردیم این است که داستانش قابلیت این را دارد که با محوریت سم هم روایت شود . در هر صورت ترکیب سم و سالی ( هردو سیگاری ! ) میتواند ترکیبی جذاب باشد و این پتانسیل را دارد که جایگزین ترکیب نیتن و سالی شود.

از آنجایی که گذشته سم در Uncharted 4 روایت شد و  مدت زیادی را هم در زندان سپری کرده است ، بعید است که ناتی داگ سراغ ارائه فلش بکی برای سم برود و ادامه خط داستانی سم ، محتمل تر از روایت گذشته وی است .

در هر حال ، طرفداران همچنان منتظر نسخه بعدی هستند. آن ها امیدوار هستند که دوباره بتوانند پا به جهان Uncharted بگذارند و گنج ها و سرزمین های گمشده را کشف کنند. شما می توانید نمرات 2 نسخه ی آخر آنچارتد را از طریق لینک های زیر مشاهده کنید:

Uncharted 4: A Thief’s End

Uncharted: The Lost Legacy

نظر شما در رابطه با مقاله چیست؟ فکر می کنید کدام یک از احتمالات بالا اتفاق می افتد؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

امیرمحمد روهنده

بادبادک ها همیشه با باد مخالف اوج میگیرن.

نوشته های مشابه

‫20 دیدگاه ها

  1. واقعا هیچ فرنچایزی نمیتونه اون ماجراجویی که انچارتد القا میکرد رو برگردونه غیر از یک نسخه دیگه از اون

  2. به نظر من اگه ترکیب سم و سالی باشه خیلی خفن میشه.

    اگه دختر نیتن باشه هم بسیار جالب میشه.

    1. اما هیچ کدوم جای نیتن رو نمیگیرن
      ولی آره اگه بنا به جانشینی نیتن باشه من خودم ترکیب سم و سالی رو انتخاب میکنم

  3. خسته نباشید واقعا مقاله جامعی بود .هیچ کسی جای نیت رو نمیگیره این که نیتن رو کنار بزازانش خیلی کمه

    1. لطف دارید دوست گرامی
      بله واقعاً هیچ کس نمی تونه جای نیتن رو بگیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا